- Jūsų LOGIN pranešimo pristatyme teigiama, kad sporto sirgaliaus profilis per pastarąjį dešimtmetį labai pasikeitė dėl didžiulių skaitmeninių pokyčių (angl. digital disruption). Ar galėtumėte plačiau papasakoti apie didžiausias permainas?

- Didžiausias pokytis, be abejo, buvo perėjimas nuo lokalizuotos prie labiau globalios aistruolių bazės, kuris prasidėjo nuo televizijos transliacijų, tačiau galiausiai buvo visiškai įgyvendintas tik dėl skaitmeninės evoliucijos. Sporto turinys nebėra susietas su tiesioginiu įvykiu, kurį gerbėjas galėtų tiesiogiai stebėti stadione arba per televizorių – dabar sirgaliai kasdien, kartais net kelis sykius per dieną, stebi sporto turinį per socialines medijas, vaizdo žaidimus, fantasy lygas ir kt.

- COVID-19 ir pandemija taip pat prisidėjo prie šių sporto pasaulio pokyčių. Koks būtų pokovidinio sporto sirgaliaus profilis?

- COVID-19 ir pandemija daugeliu atžvilgių tiesiog paspartino jau prasidėjusius procesus. Komandų ir lygų, organizuojančių e. sporto renginius ar dalyvaujančių juose, bumas per 2020 m. puikiai parodo, kaip sporto organizatoriai atsigręžė į skaitmeninius įrankius, siekdami išlaikyti gerbėjų įsitraukimą – taip atsiskleidė dar daugiau iki šiol neišnaudotų galimybių. Pokovidinis sirgalius, be abejo, yra labiau skaitmeniniu požiūriu įgudęs gerbėjas, kuris tuo pat metu ištroškęs kuo greičiau vėl stebėti gyvas rungtynes, yra pasirengęs priimti ir skaitmenines sporto vartojimo formas.

Davide Calzoni


- Kaip atrodo ateities sporto gerbėjas?

- Būsimas sporto aistruolis yra sirgalius, kuris sportą vartoja „vientisai“, t. y. nuolat įsitraukia į komandas, lygas, sportininkus ir rėmėjus. Tiesioginis gyvas renginys taps mažiau aktualus gerbėjui, kuris gali vėliau peržiūrėti svarbiausias rungtynių akimirkas (angl. highlights) ar stebėti renginį, veikdamas ką nors kita, todėl jis taip pat taps mažiau aktualus ir sporto interesų grupėms. Sporto organizatoriai turės pagalvoti, kaip gerbėjus įtraukti, nes sirgalių dėmesį vis labiau blaškys ir kitų formų pramogos.

- Kuo skiriasi tradicinis gerbėjas nuo skaitmeninio? Į ką sporto pramonė ir verslai turėtų atsižvelgti, turėdami omenyje šiuos skirtumus?

- Tradicinių gerbėjų vis mažėja – dauguma jau yra tam tikru laipsniu skaitmeniniai, ir ši tendencija toliau gali augti tik atsiradus daugiau naujų skaitmeninių priemonių ar kanalų, pvz., tokių kaip 5G tinklas. Kadangi šiuo metu vis dar yra pereinamasis laikotarpis, sporto organizatoriai turėtų sutelkti dėmesį į gerbėjų įtraukimą iš abiejų pusių: rūpintis tiek labiau tradiciniais sirgaliais ir jiems suteikti gerą tiesioginę ir TV patirtį, tiek kurti skaitmeninę strategiją, kad sušvelnintų jų perėjimą prie skaitmeninės sporto palaikymo formos.

- Kokia Jūsų kaip sporto analitiko istorija? Ar pats aktyviai praktikuojate kurią nors sporto šaką, esate sirgalius?

- Taip, aš visų pirma esu sporto sirgalius, ir man pavyko savo aistrą paversti darbu, kai tapau sporto analitiku. Nuo mažens aistringai sportavau, kaip mėgėjas daugiausia žaidžiau futbolą, tinklinį ir regbį. Studijuodamas universitete domėjausi sporto ekonomika ir tai man padėjo užsitikrinti poziciją, kai „Euromonitor International“ atidarė sporto skyrių.

- Šiuo metu gyvenate Lietuvoje. Kokia jūsų nuomonė apie vadinamąją antrąją Lietuvos religiją – krepšinį? Ar mes iš tikrųjų taip smarkiai einame iš proto dėl jo?

- Atvirai sakant, kai pirmą kartą išgirdau, kad krepšinis yra antroji Lietuvos religija, tai vertinau skeptiškai. Tačiau dabar galiu tvirtai pasakyti, kad tai yra tiesa. Tai tikrai kiekvieno – nuo vaiko ar suaugusiojo, vyro ar moters, tiek gyvenančio Vilniuje, tiek Klaipėdoje – aistra. Esu įsitikinęs, kad tai didesnė nacionalinė aistra nei futbolas Italijoje, iš kur esu kilęs. Beje, Italijoje ne itin buvau aktyvus krepšinio gerbėjas, o dabar visada stebiu „Žalgirio“ rungtynes ir tuo džiaugiuosi. Kelis kartus buvau ir gyvose rungtynėse „Žalgirio“ arenoje – ten atmosfera tikrai nuostabi. Turbūt mane dabar taip pat galima vadinti šios religijos išpažinėju.

Davide Calzoni gegužės 26 dieną „LOGIN Inspiration station powered by Salesforce“ renginyje „New customer“ sesijoje 14.05 val. dalinsis savo įžvalgomis apie klientus sporto industrijoje.
LOGIN 2021 konferenciją šiemet stebėkite nemokamai Delfi ir 15min portaluose. Su visais pranešėjais galite susipažinti www.login.lt ir savo darbo kalendoriuose pasižymėti tuos pranešimus, kurių laukiate labiausiai.

Konferencija vyks visą savaitę – gegužės 24-28 dienomis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)