Provokaciniais pasisakymais garsėjęs „Ryanair“ vadovas Michaelas O’Leary prieš dešimtmetį štai taip dalijosi planais lėktuvo kabinoje palikti vieną pilotą. „Tegul dirba suknistas kompiuteris”, – anuomet sakė O’Leary. Apie aviaciją išmanau nedaug, kitaip yra su fizine prekyba ir e. komercija. Čia nėra abejonių, kad požiūrį „tegul dirba kompiuteris“ greičiau įsisavinę verslai išlos, o vėluojančių gali laukti „Nokia“ likimas.
Suomijos „Nokia“ buvo viena didžiausių mobiliųjų telefonų gamintojų pasaulyje, tačiau pralaimėjo konkurencinę kovą „iPhone“, „Samsung“ ir kitiems telefonų gamintojams, kurių telefonai su lietimui jautriais ekranais ir programine įranga buvo tiesiog iš kitos lygos, palyginti su „Nokia“.
Skaitmeninė fotografija buvo negailestinga „Kodak“. Kadaise geriausiai žinoma kaip fotoaparatų ir fotojuostų gamintoja turėjo restruktūrizuotis ir šiuo metu daugiausia užsiima spausdinimo įranga. „Toys R Us“ istorijoje – didžiausios pasaulyje žaislų parduotuvės titulas, kurio, kaip jau supratote, išsaugoti nepavyko. 1600 žaislų parduotuvių tinklą, kurį ir taip slėgė finansiniai sunkumai, galiausiai pribaigė populiarėjanti prekyba internete, kur „Toys R Us“ nesugebėjo konkuruoti su „Amazon“.
Inovacijų metų rinkos persiskirsto. Tada dideli rinkos žaidėjai, kurie kažkada atrodė amžini ir nepajudinami, praranda pusiausvyrą ir sugriūva. Jų vietą užima mažesni, greičiau technologijas įsisavinantys nauji žaidėjai. Kad technologijų lenktynėse išliktų priešakyje tokios korporacijos kaip „Microsoft“, „Intel“ ar „Amazon“ kasmet skiria didelius pinigus moksliniams tyrimams ir plėtrai (R&D). Tiesa, tai irgi padeda ne visada – „Nokia“ turėjo savo R&D padalinį.
Konkurentams įdiegus, vartotojams pamėgus, jums gali nelikti kito pasirinkimo
Pagrindiniais privalumais verslui, kodėl turėtų naudoti DI, dažniausiai minimi didesnis produktyvumas, efektyvumas ir resursų taupymas. Tačiau tai tik viena medalio pusė.
Yra ir kita. Įsivaizduokite savo konkurentą, kuris buvo greitesnis, ir ėmė taikyti DI sprendimus pirmesnis. Nors jūsų ir konkurento prekių kokybė panaši, pirkėjams iš konkurento pirkti labiau patinka, nes konkurentui DI padėjo išanalizuoti pirkėjų auditoriją, stebėti svetainės lankytojų elgseną, jo reklama tapo paveikesnė už jūsų, be to, ir dažnesnė, nes nuotraukas ir tekstus taip pat generuoja DI, kuris, be kita ko, kalbasi ir su svetainės lankytojais (angl. Chatbot).
DI sparčiai tobulėja
Nuotraukas apačioje vaizdų generatoriaus „Midjourney“ sukūrė pagal analogišką užklausą.
Trečioji programos versija (nuotrauka kairėje) dar kūrė vaizdus, primenančius senąją animaciją, kurios herojai gaminami iš plastilino. Nuotrauka dešinėje sugeneruota penktosios „Midjourney“ versijos. Senesnę ir naujesnę versijas skiria devyni mėnesiai, o kokybės skirtumas – akivaizdus.
„ChatGPT“, kurio pristatymas sukūrė didžiausią ligšiol ažiotažą DI, trečiąją ir ketvirtąją (naujausią) versijas skiria tik trys mėnesiai.
Nuo ko pradėti?
Pradėkite nuo savęs. Ugdykite gebėjimą suformuluoti tikslią užklausą ir reikalaukite iš dirbtinio intelekto daugiau nei jis jums davė po pirmos užklausos. Iš principo DI yra bukas ir, kitaip nei žmogus, iš pusės žodžio negali nuspėti jūsų pirminės intencijos.
Todėl DI pateikiami rezultatai labai stipriai priklauso nuo to, kaip pateikiamas klausimas. Jeigu klausimas netikslus, pernelyg bendras, tai toks bus ir atsakymas. Kuo tiksliau pateikiamas klausimas, kuo daugiau nurodoma detalių, kuo labiau DI „įstatomas į rėmus“, tuo geresnis ir tikslesnis atsakymas bus gautas. Kartais gali tekti DI net apmokinti papildomai, kad būtų gautas norimas rezultatas. Tokiu „buku“ DI dar bus gan ilgą laiką, todėl norint neatsilikti šiandien reikėtų pradėti mokytis „prompt engineering“, mokslo kaip tinkamai suformuoti užklausas DI. Nes pusė sėkmingo atsakymo priklauso nuo to, ar tinkamai užduosite klausimą. Anglų kalba čia taip pat naudingesnė, nes šią kalbą DI supranta geriau.
Pirmiausia, sukuriame užklausą, kad „ChatGPT“ parašytų tikslesnę užklausą nei tikriausiai parašytumėte jūs:
Tada, „ChatGPT“ parašytą užklausą iš naujo įkeliame į žinutės langą:
„Paysera“ irgi testuos DI sprendimus klientų aptarnavime. Pvz. , kai balso skambučiai verčiami tekstu, tokie tekstai analizuojami ir daromos suvestinės. Taip identifikuojami dažniausiai klientams kylantys klausimai, neaiškios sistemos vietos, kurias reikia gerinti ir t.t. Savaitės skambučių srautą DI apdoros kiek mažiau nei per 20 min. ir pateiks savo išvadas.
Kas ką
Septynių lapų laiške apie dirbtinį intelektą Billas Gatesas rašo, jog atsiradus kompiuteriui dešimtmečius buvo svarstyta, kada jis pagaliau pranoks žmones kažkuo daugiau nei atliekant skaičiavimus. Svarstymų laikas praėjo. Džinas iš butelio išleistas, todėl skubėkime išnaudoti jo atnešamas galimybes, kad kita „Nokia“ ir kitas „Kodak“ būtų jūsų konkurentas, o ne jūs.