Taigi, susipažinkite su nuomonės formuotojomis, influencerėmis – Alba Renai, Aitana Lopez, Mila Sofia, Alexis Ivyedge, Lilmiquela ir pasitikrinkite, kuri yra sugeneruota dirbtinio intelekto?
Alba Renai
Rašoma, kad tai 24 metų turinio kūrėja iš Madrido. Alba Renai domisi kelionėmis, interjero dekoravimu ir mada, savo pomėgius nuolat demonstruoja „Instagram“ ir turi 17 tūkst. sekėjų.
Aitana Lopez
Ispanijos „Instagram“ modelis, priklausantis agentūrai „The Clueless“.
Ji žinoma dėl savo ypatingų rausvų plaukų, pomėgio fitnesui ir įvairioms pramogoms. Ją instagrame seka daugiau nei 300 tūkst. gerbėjų.
Auditoriją Aitana Lopez įtraukia įspūdingais, seksualiais vaizdais, kurie daro įtaką vartojimo tendencijoms. Kitaip sakant, tikrų tikriausia influencerė!
Mila Sofia
Jos profilyje rašoma, jog ji yra iš Helsinkio, Suomijos, ir jai yra 19 metų. Instagrame ji turi 158 tūkst. gerbėjų.
Alexis Ivyedge
Jos profilį instagrame galite pamatyti čia: https://www.instagram.com/alexisivyedge/ . Dėmesio, vaizdai gali būti šokiruojantys ir skirti tik suaugusiems.
„Aš jau esu tavo širdyje (ir telefone)!“, – rašoma Alexis Ivyedge profilio žinutėje. Hiperseksualiame jos instagramo profilyje ją seka apie 330 tūkst. gerbėjų.
Lilmiquela
Viena žymiausių skaitmeninio turinio kūrėjų yra Lil Miquela, priklausanti agentūrai „Brud“ iš Los Andželo. Instagrame ji turi 2,7 mln. sekėjų. Ji bendradarbiauja su tokiais prekiniais ženklais, kaip „Prada“ ir BMW.
Taigi, ar nors viena iš šių skaitmeninio turinio kūrėjų yra tikra, reali, gyva asmenybė, žmogus?
Ne, visos jos yra sugeneruotos dirbtinio intelekto priemonėmis. O tokiomis priemonėmis kuriami vaizdai gali būti labai klaidinantys ir kelia rimtas etines problemas.
Pavyzdžiui, Aitana Lopez socialinėse medijose itin dažnai dalijasi savo hiperseksualizuotu apnuogintu kūnu, pridengtu tik apatiniais drabužiais arba maudymosi kostiumėliu. Aitanos kūrėjai teigia, kad jos sekėjai daugiausia yra vyrai. Dar provokatyvesnė yra Alexis Ivyedge instagramo paskyra.
Kaip Ispanijos leidiniui „El Pais“ sakė Madrido Europos universiteto sociologijos profesorė Rebeca Cordero, virtualių modelių seksualizavimas „socialinėje žiniasklaidoje yra įprastas dalykas – taip jie įgyja sekėjų“. Tuo tarpu Aitanos kūrėjai aiškino, kad itin seksualus dirbtinio intelekto sugeneruotas modelis nebuvo jų tikslas
Pasak „Harvard Business Review“ tyrimo, virtualių influencerių naudojimas kelia ne tik papildomų etinių problemų, bet ir prisideda prie moterų hiperseksualizavimo problemos.
Todėl labai svarbu, kad įmonės, prieš sukurdamos skaitmeninius „žmones“, kruopščiai apsvarstytų galimą poveikį ir nepageidaujamas pasekmes. Be to, dirbtinio intelekto naudojimas kelia susirūpinimą dėl turinio kūrėjų nuosavybės ir kontrolės. Indianos universiteto interneto sistemų profesorius Alanas R. Dennisas, vienas iš tyrimo autorių, rekomenduoja skatinti platesnį informuotumą apie dirbtinį intelektą, kad šis klausimas būtų išspręstas: „Leidžiant dirbtiniam intelektui priimti sprendimus, pavyzdžiui, įdarbinti, kyla tikrų etinių problemų.“
„Iš tiesų jie nekuria nieko naudingo. Jie yra tarsi kompanjonai, kurie bando pavogti jūsų laiką. Ir man tai yra kritinė riba“, – teigė skaitmeninės kultūros analitikas Jules Terpark.
Parengta pagal elpais.com, autogpt.com, futurism.com ir Delfi arch. inf.