Dešimtys skirtingų video kamerų, kai kurios iš jų plataus kampo. Svorio sensoriai kiekvienoje lentynoje. Itin daug skaičiuojamosios kompiuterių galios. Viso to prireikia norint pasiekti, kad visiškai automatinėje parduotuvėje klientai būtų aptarnaujami 98-99 procentų tikslumu.
„LOGIN.LT“ savo apsilankymą naujai atidarytoje „Iki“ parduotuvėje, esančioje Didžiojoje gatvėje 6, pradėjo eksperimentu: pabandėme paimti prekę visiškai nestandartiniu būdu – atsitūpus, iš nugaros. Tačiau sistemos nepavyko apgauti, ir galutinėje sąskaitoje prekė vis tiek buvo įtraukta.
Sistemos kūrėjos „Pixevia“ įkūrėjas ir vadovas Mindaugas Eglinskas patikina, kad parduotuvė visiškai valdoma dirbtinio intelekto – žmogus įsikiša tik tokiu atveju, jei įvyksta kokių išskirtinių situacijų ir apie tai įspėja sistema.
„Akivaizdžiausiais matomas kasos nebuvimas: įeini pro vartelius, susikrauni prekes į kuprinę, kišenes ar į rankas. Taip, turi atsikaityti prieš išeinant, bet jokio skenavimo, dėjimo ant konvejerio, kažkokių aplikacijų naudojimo – viso šito nėra“, – pasakoja M. Eglinskas.
Dirbtinis intelektas čia žino, kada kokių prekių trūksta lentynose, žino, kur yra salės darbuotojai, kurias lentynas reikėtų pakrauti, kaip susidėlioti tvarkaraštį, prognozuoti pirkimų srautus.
Kaip visa tai veikia?
Anot M. Eglinsko, sistema veikia dirbtinių neuroninių tinklų – vadinamojo dirbtinio intelekto – pagrindu. Modelis renka ir apdoroja duomenis ir mokosi pats.
„Žmonės iki šiol tikisi, kad dauguma sistemų yra suprogramuotos žmonių. Tai šiuo atveju sistema pati apsimoko iš pavyzdžių. Mes duodame sistemai rankos pavyzdį, kaip atrodo rankos. <...> Sistema gali žinoti, kada ji galimai suklysta ir perklausti darbuotojo, jei kažkas nesutampa: pvz., iš sensorių informacija vienokia, iš kameros – kitokia ir reikia patikrinti“, – dėsto M. Eglinskas.