Manoma, kad alternatyvi žuvies filė, kurią jos kūrėjas, maisto technologijų startuolis „Revo Foods“, pavadino „THE FILET – Inspired By Salmon“, yra pirmasis 3D spausdintuvu atspausdintas maisto produktas, pasiekęs prekybos centrų lentynas, rašo iflscience.com.

Bendrovės generalinis direktorius Robinas Simsa pareiškime teigė: „Įžengę į pramoninio masto 3D maisto spausdinimo etapą, įžengiame į kūrybinę maisto revoliuciją – erą, kai maistas gaminamas tiksliai pagal kliento poreikius.“

Kaip ir kai kurie kiti mėsos pakaitalai, lašišos alternatyva gaminama iš mikoproteino, kuris gaunamas iš siūlinių grybų. Maistingumo požiūriu produkte yra įvairių vitaminų ir, kaip ir gyvūninės kilmės produkte, omega-3 riebalų rūgščių. Be to, manoma, kad jame gausu baltymų – 9,5 g/100 g, nors tai vis tiek mažiau nei tokiame pačiame kiekyje įprastos lašišos.

„Revo Foods“ bendradarbiavo su kitu startuoliu „Mycorena“, kad sukonstruotų mikoproteiną, specialiai pritaikytą spausdinti 3D spausdintuvu. Mokslininkai jau kelerius metus siekia sukurti 3D spausdintuvu spausdintus maisto produktus, o jų kūriniai – nuo lazeriu kepamų sūrio pyragėlių iki sluoksniuotos laboratorijoje užaugintos mėsos.

Asociatyvi nuotrauka

Iš dalies tai daroma dėl to, kad atspausdintos maisto produktų alternatyvos galėtų užtikrinti tvaresnę maisto produktų gamybą, o tai ypač aktualu žvejybos pramonei. Apskaičiuota, kad 34 proc. pasaulinių žuvų išteklių yra peržvejojami, kai žuvys gaudomos greičiau, nei gali daugintis, o tai reiškia, kad jų populiacijos mažėja.

Išmetamųjų teršalų kiekis taip pat yra didelė problema maisto gamyboje, kuriai tenka daugiau kaip ketvirtadalis viso pasaulio šiltnamio efektą sukeliančių dujų – 31 proc. šių teršalų išmetama gyvulininkystės ir žuvininkystės ūkiuose, o dar 18 proc. – tiekimo grandinėje, pavyzdžiui, perdirbimo ir transporto sektoriuje.

Kaip rašoma „Revo Foods“ interneto svetainėje, gaminant veganišką lašišos filė sunaudojama 77-86 proc. mažiau anglies dioksido ir 95 proc. mažiau gėlo vandens nei gaudant ir perdirbant įprastą lašišą.

Startuolis mano, kad tokių produktų sėkmės raktas yra „atkurti autentišką maisto produktų skonį, kuris patiktų lanksčiai besimaitinančiai rinkai“.

Nepaisant to, kas nutiks, 3D spausdintuvu atspausdintų maisto produktų komercinis išleidimas gali reikšti naują maisto gamybos erą.