Mintis apie elektromobilio įkrovimą atbaido potencialius elektromobilių pirkėjus. Jeigu tikimasi, kad anksčiau ar vėliau visi atsisakys taršių automobilių, šią problemą reikėtų spręsti, rašo „Business Insider“.

Žinoma, elektromobilių gamintojai gali kurti elektromobilius, kurių baterijos yra greičiau įkraunamos ir leidžia nuvažiuoti didesnį atstumą tarp įkrovimų, o įkrovimo stotelių gamintojai gali šalyje įrengti daugiau tokių stotelių.

Elektromobilis

Tačiau kai kurie startuoliai įsitikinę, kad reikia iš esmės pakeisti elektromobilių įkrovimo būdą.

Išsikrovusio akumuliatoriaus keitimas


San Fransiske įsikūrusio startuolio „Ample“ pasiūlymas paprastas: vietoj to, kad gaištumėte brangų laiką laukdami, kol vėl ir vėl įkrausite tą patį akumuliatorių, kodėl tiesiog nepakeitus jo nauju ir nevažiavus toliau?

„Ample“ kuria maždaug kelių automobilių stovėjimo vietų dydžio akumuliatorių keitimo stoteles. Vairuotojui įvažiavus į stovėjimo vietą, jo automobilis pakeliamas, o apačioje esanti įranga pradeda veikti ir per kelias minutes autonomiškai išima išsikrovusį akumuliatorių ir pakeičia jį visiškai įkrautu. Tai yra esminis patobulinimas, palyginti su įprastomis greitojo įkrovimo stotelėmis, kuriose nuolatinis įkrovimas gali užtrukti nuo 30 minučių iki valandos ar ilgiau.

San Fransiske įsikūręs startuolis „Ample“ kuria akumuliatorių keitimo stoteles, kurios sutrumpina įkrovimo laiką iki penkių minučių

Startuolis dar tik pradeda savo veiklą, tačiau jos technologija jau naudojama kai kurių „Uber“ vairuotojų Kalifornijoje. „Ample“ pirmiausia planuoja sutelkti dėmesį į taksi, siuntų pristatymo ir automobilių nuomos parkus, o tik po to atsigręžti į paprastus vartotojus.

Tačiau į tokią stotelę negalėsite atvažiuoti su bet kokiu elektromobiliu – jame turės būti sumontuoti startuolio moduliniai keičiami akumuliatoriai. Startuolis planuoja tai pasiekti bendradarbiaudamas su automobilių gamintojais.

Atsižvelgiant į šiuo metu ribotą infrastruktūrą ir technologijas, elektromobiliai labiausiai tinka žmonėms, kurie per dieną nuvažiuoja nedidelius atstumus ir gali įkrauti elektromobilį namuose.

Greitas, patogus ir pigus akumuliatorių keitimas bus labai svarbus norint, kad visi kiti taptų vairuotojai įsigytų elektromobilius, sakė „Ample“ įkūrėjas ir prezidentas Johnas de Souza.

J. de Souza sakė, kad startuolis siūlo ne tik greitas įkrovimo stoteles. Pagal jo modelį klientai pirks be akumuliatoriaus veikiančią transporto priemonę, o tada mokės akumuliatoriaus abonentinį mokestį, taip sumažindami pradines elektrinės transporto priemonės įsigijimo išlaidas.

Akumuliatorių keitimas turėtų pailginti ir transporto priemonės tarnavimo laiką, nes sumažėtų greito įkrovimo sesijų, kurios paspartina akumuliatoriaus nusidėvėjimą. Be to, vairuotojai išloš kiekvieną kartą gaudami vis naujesnį, patobulintą akumuliatorių.

San Fransiske įsikūręs startuolis „Ample“ kuria akumuliatorių keitimo stoteles, kurios sutrumpina įkrovimo laiką iki penkių minučių

Startuolis taip pat teigia, kad „Ample“ stotelė yra nuo 3 iki 10 kartų pigesnė už greitojo įkrovimo stoteles, o ją įrengti užtrunka vos kelias savaites, rašo „Tech Crunch“.

Kinijos pradedančioji įmonė „Nio“ jau ne vienerius metus pardavinėja automobilius su keičiamomis baterijomis ir tuo pat metu kuria jų palaikymo infrastruktūrą – pirmiausia savo gimtinėje, o dabar ir Europoje.

JAV akumuliatorių keitimas taip pat įgauna pagreitį – elektromobilių startuolis „Fisker“ neseniai paskelbė apie planus nuo 2024 m. pasiūlyti „Ample“ technologiją savo visureigyje „Ocean“.

Elektrinių kelių sistema


Izraelio bendrovės „Electreon“ nuomone, elektromobilių ateitis yra keliai, kurie belaidžiu ryšiu įkrauna elektromobilius jiems važiuojant.

Ši technologija gali skambėti kaip iš mokslinės fantastikos, tačiau ji yra reali. Pradiniuose „Electreon“ projektuose belaidis įkrovimas daugiausia diegiamas viešuosiuose autobusuose – transporto priemonėse su nuspėjamais maršrutais ir aikštelėmis. Tačiau įmonė nesiruošia ties tuo sustoti.

„Electreon“ pradėjo keletą projektų, kuriais užtikrinamas belaidis autobusų įkrovimas

Vienas iš „Electreon“ įkūrėjų ir generalinis direktorius Orenas Ezeris sakė, kad belaidis įkrovimas galėtų išspręsti didžiausias problemas, stabdančias elektromobilių revoliuciją: nepakankamą įkrovimo infrastruktūrą, ribotą važiavimo nuotolį ir priklausomybę nuo brangių akumuliatorių.

Švedija taip pat juda šia linkme – prieš mėnesį paskelbta, kad šalyje tiesiamas pirmasis pasaulyje nuolatinis elektrinis kelias, skirtas elektromobiliams įkrauti važiavimo metu, skelbė „Euronews“.

Tai pirmasis elektrinis greitkelis pasaulyje, kuris jungia logistikos centrus, esančius trijų didžiųjų šalies miestų – Stokholmo, Geteborgo ir Malmės – viduryje. Iki 2035 m. Švedijoje gali būti nutiesta dar 3 tūkst. kilometrų elektrinių kelių.

Siekdama pademonstruoti belaidžio įkrovimo potencialą, „Electreon“ gegužę nusprendė 100 valandų nesustojant važiuoti „Toyota RAV4 Prime“ – iš tinklo įkraunamu hibridiniu automobiliu.

Bandymų trasoje, kurios varinės įkrovimo ritės buvo įmontuotos į asfaltą, „Electreon“ su 55 vairuotojų komanda nuvažiavo apie 1942 kilometrus, o tai būtų neįmanoma su įprastu elektriniu automobiliu (jie gali nuvažiuoti nuo 480 iki 800 kilometrų, kol reikia sustoti ir įkrauti bateriją).

„Electreon“ automobiliu „Toyota RAV4“ nesustodamas nuvažiavo daugiau nei 1900 kilometrų

Visureigis, specialiai pritaikytas gauti energiją belaidžiu ryšiu, trasą įveikė maždaug 35-50 kilometrų per valandą greičiu, sakė O. Ezeris. Jis pridūrė, kad net ir važiuojant greitkeliu, „Electreon“ keliai gali neribotą laiką išlaikyti transporto priemonės akumuliatorių įkrautą.

Prieš pradėdami jaudintis dėl nesibaigiančių kelio remonto darbų, jei ši technologija pradės veikti, pagalvokite apie tai: „Electreon“ teigia, kad per naktį gali nutiesti 1,6 km kelio. Be to, elektrinių kelių sistemai įdiegti nereikia išardyti visos gatvės, užtenka iškasti maždaug 7 cm gylio tranšėją.

Nepaisant to, kad į įprastinę įkrovimo infrastruktūrą šiuo metu investuojami milijardai, O. Ezeris mano, kad ateityje jo kuriama technologija dominuos. Štai vienas žingsnis į priekį: kovą „Electreon“ paskelbė apie mokslinių tyrimų ir plėtros partnerystę su „Toyota“.