Bendrovė „Tesla“ išsprendė ieškinį dėl 2018 m. įvykusios avarijos, per kurią žuvo „Apple“ inžinierius, kai jo automobilis nuvažiavo nuo greitkelio netoli San Francisko, pirmadienį parodė paviešinti teismo dokumentai.
Susitarimas buvo sudarytas tuo metu, kai turėjo prasidėti teismo procesas dėl didelio atgarsio sulaukusios avarijos, susijusios su „Tesla“ vairuotojo asistento technologija, ir taip buvo užbaigta penkerius metus trukusi teisinė kova dėl šios bylos.
Susitarimo sąlygos nebuvo atskleistos, praneša „The Guardian“.
Byla yra susijusi su avarija greitkelyje, per kurią žuvo Walteris Huangas. „Tesla“ teigė, kad W. Huangas netinkamai naudojosi sistema, nes prieš pat avariją telefonu žaidė vaizdo žaidimą ir todėl nesugebėjo išlikti budrus bei laiku perimti vairavimo.
„Jei jis būtų atkreipęs dėmesį į kelią, būtų turėjęs galimybę išvengti šios avarijos“, – teigė „Tesla“ teismui pateiktame dokumente.
2020 m. avariją tyrę JAV Nacionalinės transporto ir saugumo valdybos pareigūnai nustatė, kad prieš 2018 m. avariją W. Huangas nebandė sustabdyti savo transporto priemonės, kai greitkelyje ji lėkė apsauginio barjero link.
Tyrėjai taip pat nustatė, kad mirtinos avarijos metu W. Huangas išmaniuoju telefonu žaidė vaizdo žaidimą, rašo „Reuters“.
W. Huango šeima teigė, kad „Autopilot“ sistema nukreipė jo 2017 m. „Model X“ į greitkelio barjerą. W. Huango šeimos advokatai taip pat kėlė klausimus, ar „Tesla“ suprato, kad vairuotojai greičiausiai nesinaudos arba negalės naudotis sistema taip, kaip nurodyta, ir kokių priemonių ėmėsi automobilių gamintojas, kad juos apsaugotų.
Susitarimas galėjo tapti pavyzdžiu kitiems asmenims, kurie bylinėjasi dėl „Autopilot“ sistemos. „Tesla“ susiduria su gausybe ieškinių dėl avarijų, susijusių su tariamu šios sistemos naudojimu.
Avarija, per kurią žuvo W. Huangas, buvo viena iš šimtų JAV įvykusių avarijų, kurių įtariamuoju veiksniu ataskaitose automobilių saugos reguliavimo institucijoms buvo įvardyta „Autopilot“.
JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA) išnagrinėjo mažiausiai 956 avarijas, kuriose, kaip iš pradžių buvo pranešta, buvo naudojama „Autopilot“ sistema. Atskirai agentūra pradėjo daugiau kaip 40 tyrimų dėl avarijų, kuriose dalyvavo „Tesla“ automatinio vairavimo sistemos ir kuriose žuvo 23 žmonės.
Atsižvelgdama į NHTSA tyrimą, gruodžio mėn. „Tesla“ atšaukė daugiau kaip 2 mln. automobilių su „Autopilot“ sistema, kad į juos būtų įtraukta daugiau vairuotojo įspėjimų. Pataisa buvo įdiegta nuotoliniu būdu atnaujinant programinę įrangą.
W. Huango byla nagrinėjama po dviejų ankstesnių Kalifornijoje vykusių teismo procesų dėl „Autopilot“ sistemos, kuriuos „Tesla“ laimėjo įrodinėdama, kad su ja susiję vairuotojai nepaisė jos nurodymų išlaikyti dėmesį naudojantis sistema.
„Tesla“ dar neįrodė, kad gali pagaminti absoliučiai autonominį automobilį. Vis dėlto, vienas iš jos įkūrėjų ir generalinis direktorius Elonas Muskas daugelį metų prognozavo, kad toks automobilis jau netrukus bus pagamintas.
Automobilių gamintoja susiduria su ieškiniais ir tyrimais dėl avarijų, susijusių su jos „Autopilot“ ir „Full Self-Driving“ vairuotojo pagalbos sistemomis, dėl kurių automobilių bendrovė kaltina neatidžius vairuotojus.
Sistema „Autopilot“ gali pati vairuoti, greitėti ir stabdyti atvirame kelyje, bet negali visiškai pakeisti žmogaus vairuotojo, ypač važiuojant mieste. „Tesla“ medžiagoje, kurioje aiškinama ši sistema, įspėjama, kad ji nepadaro automobilio autonominio ir reikalauja „visiškai dėmesingo vairuotojo“, kuris gali „bet kurią akimirką perimti valdymą“.