JAV policija pranešė, kad „Tesla Model S“ automobilis veikė „visiško autonominio vairavimo“ (angl. „Full Self-Driving“, sutrumpintai – „FSD“) režimu, kai balandžio mėn. Sietle partrenkė ir pražudė 28 metų motociklininką.
Tuo tarpu „Tesla“ gindamasi teigia, kad minėta programinė įranga reikalauja aktyvios vairuotojo priežiūros ir nedaro transporto priemonių autonominėmis, rašo „Reuters“.
Anksčiau Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA) teigė, kad nuo 2022 m. rugpjūčio mėn. iki 2023 m. rugpjūčio mėn. įvyko vienas mirtinas eismo įvykis, kuriame dalyvavo „Tesla“ transporto priemonė, naudojanti „FSD“ programinę įrangą.
NHTSA teigė, kad „žino apie šią avariją ir renka informaciją iš vietos teisėsaugos institucijų ir „Tesla“.
Pasak policijos, atvejis tebėra tiriamas, tačiau ekspertai teigia, kad „Tesla“ technologija, priklausanti nuo kamerų ir dirbtinio intelekto, turi apribojimų. „Tesla“ konkurentai, tokie kaip „Alphabet“ kompanija „Waymo“, taip pat naudoja brangius jutiklius, pavyzdžiui, lidarus, kad nustatytų važiavimo aplinką.
„Yra labai daug dalykų, kurie gali nutikti ne taip su „Tesla“ kamerų sistema“, – sakė „Guidehouse Insights“ analitikas Samas Abuelsamidas. Pavyzdžiui, jis teigė, kad ji gali netiksliai išmatuoti, kaip toli yra objektas.
„Rinkti ir kaupti duomenis iš įvairių realaus pasaulio elementų, pavyzdžiui, motociklų ir dviračių, esant įvairioms galimoms oro ir eismo sąlygoms, yra nepaprastai sudėtinga“, – sakė Karnegio Mellono universiteto elektros ir kompiuterių inžinerijos profesorius Rajas Rajkumaras.
Praėjusį savaitgalį duodamas interviu „Tesla“ savininkų klubui Silicio slėnyje E. Muskas sakė, kad ateities transporto priemonė bus tarsi „mažytis mobilusis salonas“, kuriame vairuotojai galės žiūrėti filmus, žaisti vaizdo žaidimus, dirbti ir net gerti bei miegoti.
E. Muskas jau kelerius metus siekia pasiekti savavaldžio vairavimo galimybę, o ši technologija vis dažniau tikrinama reguliavimo institucijų ir teisininkų.
NHTSA 2021 m. rugpjūtį pradėjo „Autopilot“ tyrimą, nustačiusi daugiau nei dešimt avarijų, per kurias „Tesla“ automobiliai atsitrenkė į stovinčias avarines transporto priemones, ir peržiūrėjo šimtus avarijų, kuriose dalyvavo „Autopilot“.
2023 m. gruodį „Tesla“ buvo priversta atšaukti beveik visas JAV keliais važinėjančias savo transporto priemones, kad programinė įranga būtų papildyta apsaugos priemonėmis.