Rusijos invazija į Ukrainą Lietuvos verslams jau atsiliepė tiesiogiai.
Lietuviškų šaldymo įrenginių gamintojo „Snaigė“ generalinis direktorius Mindaugas Sologubas pasidalijo, kad įmonė prarado vieną svarbiausių ir didžiausių savo rinkų – Ukrainą.
„Pardavimai į Ukrainą bendrovės portfelyje sudarė nuo 11 iki 24 proc. Šioje šalyje šaldytuvus su „Snaigės“ prekiniu ženklu parduodame daugiau nei 50 metų, tai yra seniausias technikos prekinis ženklas šalyje“, – pasakoja įmonės generalinis direktorius.
Priešingai nei Ukraina, Rusijos rinka įmonei nebuvo svarbi.
„Bendrovės eksportas ir importas iš ir į Rusiją yra minimalus, beveik artimas nuliui. Tad ši rinka mums nėra svarbi“, – teigia M. Sologubas.
Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) prezidentas Vidmantas Janulevičius pripažįsta, kad daliai Lietuvos gamintojų sudėtinga. Tačiau situacija nevienalypė. Anot jo, sunkiausia bus mažesnės pridėtinės vertės prekių gamintojams, kurių rezultatai priklauso nuo pigesnių žaliavų. Daliai įmonių netgi gali grėsti uždarymas. O kai kam ir priešingai – situacija naudinga.
„Viename segmente, manau, turėsime krytį – nebus pinigų, jei įmonės gyveno tik pigių žaliavų dėka. Jos neturės kaip investuoti <...> Gamyba, kuri buvo pagrįsta tik pigių žaliavų tiekimu iš kitų šalių ir minimaliu apdirbimu Lietuvoje, tikėtina, turės problemų, jei neinvestuos į technologijas“, – pasakoja ekspertas.
O „išlošti“ Lietuva gali plėsdama IT sektorių, kadangi į šalį gali atvažiuoti Baltarusijos ir Rusijos IT ekspertų, kurių trūksta Lietuvoje, vertina V. Janulevičius.
Mauricas: technologijų sektoriaus augimas bus spartus, gal net spartesnis nei pernai
„Luminor“ banko vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas vertina, kad didelio poveikio Lietuvos technologijų sektoriui Rusijos invazija į Ukrainą neturės – nesame labai priklausomi nuo Rusijos.