Dažnai lyginama su terminu „kliento patirtis“
Terminas „programuotojo patirtis“ apibūdina programuotojo lengvumo ir pasitenkinimo lygį dirbant su įvairiausiais įrankiais, platformomis ar technologijomis siekiant įvykdyti darbo užduotis. „Kilo Health“ Programuotojų patirties skyriaus vadovas Justinas Židonis teigia, kad tai panašu į kliento patirtį naudojantis kokiu nors produktu, tik šiuo atveju klientas yra programuotojas.
Pašnekovas pratęsia, kad už šią sritį atsakinga komanda daugiausia dėmesio skiria problemoms identifikuoti. Tai gali būti bet kas nuo procesų, įrankių, platformų iki dokumentacijos ar to, kaip programuotojas jaučiasi savo darbo vietoje, naujų technologijų, įrankių ar platformų pritaikymas. IT yra labai sparčiai besikeičianti sritis, todėl labai svarbu sekti naujoves ir jas įdiegti, jei tai gali padėti būti efektyvesniems.
Kodėl svarbu investuoti į šią sritį?
Tokios pozicijos kaip programuotojų patirties specialistai yra gan naujos, tačiau susidomėjimas jomis greitai auga. J. Židonis pabrėžia, kad pastebima vis didesnė šios srities įrankių pasiūla, pavyzdžiui „Get DX”.
„Lietuvoje dar gana mažai įmonių investuotoja į šią sritį, tačiau manau, kad ateityje susidomėjimas tik augs. Nuolat augant IT specialistų paklausai, įmonės turės atkreips dėmesį, kaip šiems specialistams palengvinti kasdienes užduotis, norint išlikti patraukliems. O juk ir įmonei nauda tampa labai aiški – programuotojai susikoncentruoja į svarbiausias užduotis ir kuria geresnius produktus“, – teigia pašnekovas.
J. Židonis papildo, kad, norint pagerinti programuotojų patirties komandos darbą, svarbu išmokti klausytis programuotojų ir nepamiršti kiekybinių duomenų. Vieno programuotojo perspektyva, nors ir galinti pateikti labai aiškų problemos apibrėžimą, nebūtinai bus tokia pati kaip kito programuotojo. Todėl labai svarbu kartais atsitraukti ir pamatyti bendrą vaizdą, o tai išryškėja tik sujungus kokybinius (programuotojų atsiliepimai) ir kiekybinius duomenis (angl. engineering metrics).