Rusijos užpultoje šalyje veikiančios „Vodafone Ukraine“ skaičiavimais, nuostoliai dėl žalos jų tinklui Ukrainoje siekia apie 50 mln. eurų ir toliau didėja. Nepaisant to, bendrovės specialistai dirba 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę tam, kad prižiūrėtų, atkurtų ir plėtotų reikiamą infrastruktūrą, tą padeda ir lietuviai, rašoma Ukrainos bendrovės „Vodafone Ukraine“ parengtoje informacijoje portalui LOGIN.LT.
„Vodafone Ukraine“ tarptautinių srautų verslo vyriausioji ekspertė Iryna Neretina sako, kad šiandien daugiau nei 2 mln. bendrovės klientų iš Ukrainos užsienyje toliau naudojasi įmonės paslaugomis. To nebūtų pavykę pasiekti be tarptinklinio ryšio partnerių paramos.
„Telia“ tarptautinio ir operatorių verslo padalinio vadovas Darius Meizeraitis sako, kad nuolat bendraujant su kolegomis iš „Vodafone Ukraine“, jau jaučiasi jų nuovargis, tačiau jie išlieka optimistiški, kad pasieks pergalę šiame kare.
„Su kolegomis iš Ukrainos bendraujame beveik kasdien, vis ieškome būdų kaip galime jiems padėti. Jau daugiau nei metus išlaikome sumažintus skambučių į Ukrainą tarifus, taip pat išsiuntėme jiems labai svarbios ryšio infrastruktūros įrenginių, kurie jau buvo panaudoti, suteikiame pagalbą į Lietuvą atvykusiems ukrainiečiams. Būsime su kolegomis kartu iki pergalės“, – teigia D. Meizeraitis.
Techninės pagalbos poreikis išaugo keliasdešimt kartų
Per praėjusius metus „Vodafone“ bendrovės inžinieriai mobilųjį ryšį sugrąžino maždaug 800 Ukrainos kaimų ir miestelių, iš viso išnagrinėjo beveik 360 tūkst. avarinių incidentų ir atliko apie 3 tūkst. remonto reisų – įskaitant darbus vos keleto kilometrų atstumu nuo fronto linijos. Kai kuriais atvejais tas pačias bazines stotis įmonės specialistams teko atstatinėti ne vieną kartų. Pavyzdžiui, viename kaime Mykolaivo srityje bazinė stotis dėl nuolatinės žalos turėjo būti atkurta jau 7 kartus.
Net ir karo metu plečia tinklą
„Nepaisant nepalankių aplinkybių, ir toliau plėtojame tinklą, plečiame aprėptį ir geriname ryšio kokybę santykinai saugiuose mūsų šalies regionuose. Aktyviuoju karo etapu šalyje iš viso įjungta 4 tūkstančiai 4G bazinių stočių – 723 iš jų pradėjo veikti naujose vietose. Tiesa, laikinai okupuotose šalies teritorijose Rytų ir Pietų Ukrainoje mūsų mobiliojo ryšio tinklai yra neprieinami. Kadangi dauguma vartotojų šalies rytuose ir pietuose naudojosi būtent „Vodafone Ukraine“ paslaugomis, iš visų Ukrainos ryšio operatorių praradome daugiausiai abonentų – iš viso apie 3,5 mln. Tai atsiliepė įmonės finansiniams rezultatams – pirmą kartą fiksavome ne pajamų augimą, o mažėjimą“, – sako tarptautinių srautų verslo vyriausioji ekspertė.
Tikslas – užtikrinti visiems ukrainiečiams prieinamą ryšį
Pasak „Vodafone Ukraine“, itin svarbus žingsnis pernai buvo nacionalinio tarptinklinio ryšio paleidimas. Per trumpiausią įmanomą laiką pirmą kartą pasaulyje karo veiksmų sąlygomis bendradarbiaujant skirtingiems ryšio operatoriams startavo tarptinklinis ryšys, kuris suteikia vartotojams galimybę nesant prieinamam savo operatoriaus tinklui naudotis bet kurio kito ryšio tiekėjo tinklu. Šis sprendimas tris kartus padidino mobiliojo ryšio prieinamumą Ukrainos abonentams.
Darbuotojai demonstruoja drąsą ir išradingumą
Savo ruožtu I. Nerytina taip pat pabrėžia įmonės darbuotojų motyvaciją, susitelkimą ir ryžtą. Pirmosiomis invazijos dienomis daugelis jų savanoriškai dirbo beveik 24 valandas per parą. Didžiausias iššūkis buvo rasti balansą tarp darbuotojų saugumo ir tinklo stabilumo.
Anot jos, karas parodė, koks kūrybiškas gali būti telekomunikacijų inžinieriaus darbas. „Vodafone Ukraine“ darbuotojai nuolat atranda naujų būdų, kaip atkurti nutrūkusį ryšį net ir tiesiogiai neprieinant prie sugadintos įrangos. Bendrovės specialistams per kelias savaites sukūrė hibridinį mobilųjį ryšį, kuriam panaudojamas ir palydovinis ryšys. Pašnekovės įsitikinimu, „Starlink“ palydovų panaudojimas pateks į telekomunikacijų vadovėlius.
Ruošia dirvą aukštųjų technologijų Ukrainai
„Vodafone Ukraine“ ekspertė, pabrėžia mobiliojo ryšio veikimo svarbą tiek ginantis nuo kaimyninės valstybės agresijos, tiek gelbstint žmonių gyvybes.
„Bendravimas buvo ir tebėra vienas iš lemiamų veiksnių. Turime daug pavyzdžių, kai Ukrainos civiliai naudojasi mobiliaisiais telefonais, kad informuotų mūsų gynėjus apie priešo pajėgų buvimą vienoje ar kitoje vietoje. Tai padėjo sustabdyti priešo veržimąsį gilyn į šalies teritoriją. Tad mobilusis ryšys tiesiogiai veikia karo veiksmų eigą. Be to, bendraudami telefonus ar socialiniuose tinkluose žmonės sužinojo apie humanitarinius koridorius, kurie išgelbėjo gyvybes. Tad mūsų darbuotojai labai gerai supranta ir jaučia savo darbo prasmę“, – sako I. Nerytina.
Jos teigimu, strateginiu bendrovės prioritetas išlieka tolimesnė skaitmeninės infrastruktūros plėtra. Telekomunikacijų bendrovės atstovo įsitikinimu, karo sąlygomis ši užduotis yra dar svarbesnė.
„Skaitmeninės technologijos yra mūsų saugumas, ginklas, apsaugos priemonė ir atsvara priešo propagandai ir dezinformacijai. Tai yra mūsų nepriklausomybė. Šaliai padedame ne tik technologijomis ir kompetencija, bet ir finansiškai. Ir, nors Ukrainoje šiuo metu yra vyksta karas, nenustojame investuoti į skaitmeninės infrastruktūros plėtrą. Tai patvirtina mūsų tikėjimą aukštųjų technologijų Ukraina, kurią pasaulis pamatys po mūsų pergalės“, – sako „Vodafone Ukraine“ ekspertė I. Nerytina.