Aiškinasi pirkėjus viliojančius veiksnius

„Dirbtinis intelektas jau seniai nebėra tik technologijų įmonėse naudojamas įrankis. Jis pritaikomas ir medicinoje, ir gamybos pramonėje, ir, pavyzdžiui, telekomunikacijose gerinant veiklos efektyvumą ir kliento patirtį. Vis dažniau jis sutinkamas ir kosmetikos, grožio prekių laboratorijose“, – sako Arnoldas Lukošius, „Tele2“ Inovacijų ekspertas.

Viena pagrindinių priežasčių, dėl kurių grožio industrijos prekių ženklai ėmėsi tokių, atrodytų, su parfumerija nesuderinamų priemonių, yra pardavimų skatinimas. Verslas nori išsiaiškinti priežastis, kodėl skirtingus žmonės vilioja skirtingi kvapai ir tam pasitelkia neurologinius tyrimus ir dirbtinį intelektą.

Kvepalai

„Remdamiesi regėjimu galite užsimerkę įsivaizduoti mylimo žmogaus veidą, o klausa – prisiminti mėgstamą melodiją. Kvapą įsivaizduoti sunku, nors jis gali išprovokuoti emocijų ir prisiminimų srautą. Dabar kvepalai gali būti kuriami taip, kad sukeltų emocinę reakciją, naudojant vadinamuosius neurokvapus. Tai kvapai, kurie remiasi biometriniais matavimais ir sukelia įvairius teigiamus jausmus, pavyzdžiui, ramybę, euforiją ar mieguistumą“, – teigia A. Lukošius.

Jau išbandė garsūs prekių ženklai

Atsižvelgdami į potencialą kurti kvapus, kurie padeda vartotojams jaustis gerai, kai kurie garsūs grožio industrijos prekių ženklai jau investavo į neurokvapų tyrimus bei dirbtinio intelekto technologijas. Pavyzdžiui, kosmetikos milžinė „L'Oréal“ su neurotechnologijų bendrove „Emotiv“ vartotojams pasiūlė kvapų pasirinkimo „patirtį“.

2023 m. tam tikrose „L'Oréal“ priklausiančio prekių ženklo „Yves Saint Laurent“ parduotuvėse visame pasaulyje pirkėjai galėjo išbandyti ausines, kurios vietoje atliko smegenų bioelektrinio efektyvumo tyrimą – elektroencefalogramą (EEG). Tyrimo rezultatai parodydavo, kokie kvapai jiems turėtų patikti. Net 95 proc. ausines naudojusių pirkėjų sėkmingai išsirinko sau tinkamus kvepalus.

Kvepalai

Panašią technologiją panaudojo ir mados bei kvepalų įmonė „Puig“. Siekdama patobulinti prekių ženklo „Paco Rabanne“ vyriškų kvepalų „Phantom“ kvapą, bendrovė pasitelkė 45 milijonų 18-35 metų amžiaus vyrų smegenų rodmenis. Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad vyrai palankiai vertina levandų ir citrinų aromatus, tad šie buvo įtraukti į kvepalų formulę. Tokius patobulinimus atliko ir „Givenchy Irresistible“ kvepalų kūrėjai.

Siūlo algoritminę parfumeriją

Vis dėlto, masinei rinkai skirtuose kvepaluose šios technologijos gali būti panaudotos saikingai, nes produktai turi patikti plačiai auditorijai. Tačiau nišinius kvepalus kuriantys parfumeriai eksperimentuoja daugiau. Pavyzdžiui, Pietų Korėjoje įsikūrusi įmonė „Amorepacific“ siūlo įsigyti personalizuotas vonios bombas, kurios yra sukurtos naudojant realiuoju laiku veikiančio DI roboto užfiksuotus žmogaus biologinius duomenis.

Dirbtinis intelektas

Dar vienas pavyzdys – Nyderlanduose įsikūrusi algoritminė parfumerija „EveryHuman“. Naudodama specialų DI klausimyną ir algoritmus, įmonė per kelias minutes sukuria unikalius personalizuotus kvepalus ir namų kvapus. Žmonėms siūloma pastarąją paslaugą išbandyti patiems – vienoje baldų parduotuvėje įrengtas tokius kvapus vietoje pagaminantis aparatas.