Pavyzdžiui, „ChatGPT“ kūrėjai pripažįsta, jog įrankio sukūrimas būtų buvęs neįmanomas be autorių teisių saugomos medžiagos naudojimo DI algoritmams mokyti. Arnoldas Lukošius, „Tele2“ Inovacijų ekspertas, sako, kad tai yra viena priežasčių, kodėl vertėtų atidžiai peržiūrėti privatumo nustatymus savo paskyrose.

„Šiuo metu DI gaubia daugybė baimių – dalis jų pagrįstos, o kitos kyla iš mokslinės fantastikos. Todėl DI įrankių kūrėjams labai svarbu skaidriai informuoti visuomenę apie tai, kaip ir kada jie naudoja žmonių duomenis kaip informaciją mokymuisi. Tik atvirumas gali išsklaidyti abejones dėl privatumo ir neigiamas reakcijas, supančias staigų DI įrankių vystymąsi“, – sako A. Lukošius.

Arnoldas Lukošius

JAV Federalinė prekybos komisija (angl. Federal Trade Commission) atskleidė, kad socialinės medijos platformos nepakankamai gerai reguliuoja savo vartotojų duomenų naudojimą. Paaiškėjo, kad kai kurie gerai žinomi soc. tinklai naudoja žmonių sukurtus duomenis DI sistemoms mokyti.

Anot eksperto, vis dar nėra būdo, kuris užtikrintų, kad jūsų viešai skelbiamos nuotraukos ar įrašai soc. tinkluose nėra naudojami kokios nors trečiosios šalies, kuri renka informaciją kuriamo DI įrankio apmokymui. Soc. tinklų platformos skiriasi pagal vartotojams suteikiamas galimybes atsisakyti dalyvauti DI sistemų mokyme, todėl verta aptarti kiekvieną tinklą atskirai.

„Meta“. JAV technologijų milžinės „Meta“ vadovai pripažino, kad bendrovė jau naudojo viešai prieinamą vartotojų informaciją, kad mokytų savo DI pokalbių robotą. Savo privatumo politikoje „Meta“ sako, kad gali mokyti DI sistemas naudodama viešus „Facebook“ ir „Instagram“ įrašus, komentarus, balso įrašus ir profilio nuotraukas.

„Jei norite to atsisakyti, turite padaryti savo paskyrą privačia. „Meta“ sako, kad privačios žinutės tarp šeimos ir draugų nėra naudojamos mokant DI. Nepaisant to, net jei pats neturite profilio feisbuke, įmonė gali naudoti jūsų informaciją, paskelbtą kitais kanalais. Pavyzdžiui, jūsų nuotrauką, kurią paviešino draugas“, – teigia A. Lukošius.

„Meta“

„LinkedIn“. Profesinėms temoms skirtas soc. tinklas „LinkedIn“ suteikė JAV vartotojams galimybę atsisakyti savo duomenų naudojimo DI modelių mokymui. Vis dėlto, atsisakymas neveikia atgaline data – duomenys, naudoti iki šio momento, nebus pašalinti ar atšaukti iš jau egzistuojančių modelių.

Eksperto teigimu, Jungtinės Karalystės, Šveicarijos ir Europos Sąjungos (ES) šalyse galioja griežtesni privatumo apsaugos reikalavimai, todėl „LinkedIn“ DI modelių mokymas neapima šių regionų vartotojų duomenų.

„X“. Elono Musko valdomas „X“ reikalauja, kad vartotojai pakeistų savo paskyrų nustatymus, jei nenori, kad jų vieši įrašai būtų naudojami apmokyti pokalbių robotą „Grok“. E. Musko įmonės atstovai pripažino, kad naudoja vartotojų įrašus bei pokalbius, siekdama pagerinti pokalbių roboto „gebėjimą teikti tikslius, aktualius ir įtraukiančius atsakymus“ bei „išplėsti dirbtinio intelekto humoro jausmą ir sąmojį“. Šis DI įrankis buvo kritikuojamas dėl netikslios informacijos skleidimo bei suklastotų vaizdų generavimo apie žymius žmones.