Kai turite svetainę, norite, kad ji būtų lankoma. Bet ne tik lankoma, o kad lankytojai įsitrauktų, skaitytų jūsų turinį, pirktų prekes ar paslaugas.
Gauti lankytojus į svetainę nėra labai sunku. Jūs galite būti aktyvūs socialiniuose tinkluose, galite susikoncentruoti ties SEO, o galite išbandyti mokamus reklamos kanalus.
Sunkiausia gauti kokybiškus lankytojus, t.y. tuos, kurie linkę atlikti jūsų norimus veiksmus svetainėje.
Bet kaip žinoti, ar tie lankytojai kokybiški?
Jei atsakėte „pažiūrėti į Analytics”, jūs esate teisūs. Vienintelis būdas žinoti, ar tie lankytojai kokybiški, yra juos stebėti per „Google Analytics“ ar kitą platformą.
Kokia didžiausia klaida daroma su internetinėmis kampanijomis?
Nesvarbu, ar reklamuojate savo svetainę nemokamais, ar mokamais kanalais, jūs turite žinoti, kokią naudą gaunate iš visų lankytojų. Tai ypač svarbu, jei už juos mokate.
Jei jūs reklamuojate savo svetainę, vadinasi, naudojate kokią nors savo svetainės nuorodą. Šią nuorodą jūs talpinate į reklaminius banerius, į „Facebook” reklamas, „Facebook” pranešimus, siunčiate naujienlaiškiuose ir t.t. Žodžiu, jūs savo svetainę (jos nuorodas) platinate įvairiais kanalais.
Akivaizdu, kad, mažų mažiausiai, jūs norite žinote, ar kažkas spaudžia ant tų nuorodų. O jei jau paspaudė, tai ką veikia atėję į svetainę. Na ir galų gale, ar jie kažką perka? Jei šių dalykų nežinosite, jūs negalėsite pasakyti, ar jūsų pastangos reklamuojant svetainę kaip nors atsiperka. Sutinkate?
Labai gerai.
Prieš eidami toliau, pažvelkime į tipišką pavyzdį.
Jūs,kaip ir dauguma, turite „Facebook” puslapį, kuriame rečiau ar dažniau reklamuojate savo svetainę. Tai gali būti pranešimai apie akcijas, nuolaidas, naujas prekes, o gal tiesiog paprastas blogo įrašas. Visais atvejais kartu su tekstu greičiausiai talpinate ir nuorodą į savo svetainę. Įsivaizduokime, kad paskelbėte rudens nuolaidas tam tikroms prekėms.
Kas įvyksta, kai žmonės pradeda spausti jūsų ką tik patalpintą nuorodą? Šį srautą jūs matote „Analytics” ataskaitoje. Jums tereikia užeiti į Įgijimas>Visas srautas>Kanalai.
Matote „Social” kanalą? Jei jį paspausite, jūs matysite visus socialinius kanalus, iš kurių atėjo vartotojai. Tarp jų rasite ir „Facebook” kanalą. Šalia matote visą reikalingą statistiką. Bet ar jums tiek užtenka? Ar jums užtenka žinote, kad šį mėnesį iš „Facebook” atėjo 1000 lankytojų ir kažkuri dalis kažką įsigijo?
Ar galite sugalvoti, ko čia trūksta? (pagalvokite porą minučių ir tada skaitykite toliau).
Čia trūksta detalumo. Iš kokių pranešimų (postų) atėjo tas srautas? Ar visi atėjo iš mūsų minėtos akcijos pranešimo? O gal tik maža dalis susidomėjo juo? O tie, kurie kažką pirko, iš kokių pranešimų jie atėjo?
Negana to, čia matysite ir srautą ne tik iš paskelbtų pranešimų. Čia bus ir vartotojai paspaudę nuorodą jūsų „Facebook” puslapyje. Štai šią:
Taigi, kaip jau supratote, visi atėję lankytojai suplakami po vienu pavadinimu, kuris visai nėra informatyvus. Ši problema lengvai išsprendžiama su „Google “sukurta nuorodų žymėjimo priemone.
Nuorodų žymėjimo priemonės naudojimas
Tai nemokamas, „Google” sukurtas įrankis, leidžiantis pažymėti kiekvieną nuorodą, kurią kažkur reklamuojate. Įrankį rasite paspaudę šią nuorodą.
Atsidarius puslapiui pavažiuokite šiek tiek žemyn, kol pamatysite štai tokią formą:
- visada naudokite tuos pačius laukelių pavadinimus, nes „Facebook", „facebook", „fb", „Analytics” akimis yra skirtingi šaltiniai. Tas pats liečia ir kitus laukelius. Pasistenkite, kad pavadinimai visada būtų rašomi taip pat.
- Kuo detaliau aprašysite nuorodą, tuo daugiau informacijos turėsite apie savo kampanijas, tam gali būti panaudoti kiti neprivalomi laukeliai. Ten galite įrašyti banerių variacijas, amžiaus grupes ir t.t.
- šio įrankio NEREIKIA naudoti „AdWords” kampanijose, nes jos jau automatiškai siejamos su „Google Analytics”.
- VISADA žymėkite VISAS nuorodas. Tai privaloma ir taškas.
- po kiek laiko pasižiūrėkite, kaip sekasi jūsų „Facebook” pranešimams (postams), nes tikrai tokius darote. Ar juos reikia dažninti? Ar jie parduoda? Kas tai per srautas?
- jei mokate pinigus už reklamą, dabar matysite ar ji atneša naudą. Nesvarbu, ar tai „Facebook” reklama, ar tiesiog baneris kokioje nors svetainėje - visada duokite pažymėtą nuorodą.