Dukart daugiau CMO įgalinami glaudžiau dirbti su pardavimais
Pardavimais B2B įmonėse 2023 m. rūpinosi dukart daugiau marketingo vadovų nei tai darė 2022 m. Tokius duomenis atskleidė daugiau nei 200 JK, Prancūzijos ir Vokietijos įmonių pardavimų, finansų ir marketingo vadovų apklausa. Svarbu ir tai, kad 52 proc. apklaustų organizacijų ketina dar daugiau pardavimų funkcijų perduoti marketingo komandoms per artėjančius 12 mėn., nes pastebi tiesioginę teigiamą įtaką verslo rezultatams.
„Ši apklausa sako, kad marketingo ir pardavimų funkcijos Vakarų Europoje po truputį liejasi ir tai yra sveikintinas žingsnis į priekį. Tiesa, skaičiai dar nėra dideli, 2022 m. tokių CMO buvo vos 10 proc., o 2023 m. – 20 proc. Įgalinti marketingistus dar glaudžiau dirbti su pardavimais, rengti bendras strategijas ir turėti bendrus tikslus yra absoliučiai logiška, nes reklama negali veikti atskirai, nepaisydama verslo pardaviminių tikslų ar bandydama juos atspėti. Šiandien, kai turime tiek duomenų analizės ir DI įrankių reklamoje, ranka rankon dirbti su pardavimų komandomis yra būtina, norint pasiekti geriausių įmanomų rezultatų“, – komentuoja Aurimas Paulius Girčys, skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.
Pasak A. P. Girčio, toks bendras požiūris į reklamą ir pardavimus yra itin aktualus gamybos įmonėms, kuriose viskas yra vystoma vienose rankose: „Gamybininkai patys kuria prekes, patys jas parduoda, todėl jiems glaudžiai dirbantys marketingo ir pardavimų specialistai sukurtų itin daug vertės“.
Pradėtas DI skaitmeninėje rinkodaroje kursas
Skaitmeninio rinkodaros institutas (Digital Marketing Institute, DMI), teikiantis skaitmeninės rinkodaros sertifikatus, pradėjo savo pirmąjį dirbtinio intelekto (DI) skaitmeninėje rinkodaroje kursą, atsižvelgdamas į didelę paklausą iš rinkodaros specialistų. Sprendimas pradėti šį kursą buvo priimtas po 2023 metų DMI narių apklausos, kurioje nustatyta, kad dirbtinis intelektas yra pagrindinis įgūdis, kurį nariai ketina tobulinti artimiausių 12 mėnesių laikotarpiu.
„Noras mokytis, kaip efektyviai naudoti DI skaitmeninėje rinkodaroje, yra milžiniškas ir Lietuvoje. Pastebiu tai bendraudamas su verslais ne tik sostinėje, bet ir kituose miestuose, regionų centruose. Ten pakanka paminėti DI ir auditorija iškart susidomi. Tai yra natūralu, DI yra pastarųjų metų vyšnia, kuri, atrodo, išspręs visas problemas. Net 2023 m. „Gartner“ tyrimas įvertino, kad DI šiemet yra savo išpūstų lūkesčių pike: visiems įdomu, visi nori mokytis.
Tai yra džiugu, bet vertėtų galvoti plačiau: ar universitetuose, kolegijose rinkodaros studijų programose jau pakankamai dėmesio skiriame DI? Ar turime pakankamai galimybių mokytis tinkamai įgalinti DI rinkodaroje? Negalime sau leisti nepasikinkyti šių įrankių, nes greitai pradėsime pralaiminėti šalims, kuriose DI bus įgalinamas pilnai“, – sako A. P. Girčys.
Kiek svarbu tai, kad socialiniuose tinklų esančių žmonių skaičius perkopė 5 milijardus?
„We Are Social“ kartu su „Meltwater“ išleido kasmetinę socialinių tinklų ir skaitmeninės rinkodaros ataskaitą „Digital 2024“. Didžiausia šiųmetė naujiena – aktyvių socialinių tinklų personų (realių žmonių) skaičius peržengė 5 milijardus, kas yra lygu 64,3 proc. pasaulio populiacijos.
„Taip, šis skaičius tapo ataskaitos kulminacija, tačiau žiūrint iš verslo perspektyvos, jis nėra tiek svarbus, kiek kiti ataskaitos duomenys. Pavyzdžiui tai, kad auga vartotojų internete kasdien praleidžiamas laiko kiekis: tipinis interneto vartotojas dabar internete kasdien praleidžia 6 valandas ir 40 minučių – tai 3 minutėm per dieną arba 1 proc. daugiau nei pernai. Dar svarbiau tai, kad didėja ir išlaidos skaitmeninei rinkodarai: per metus fiksuotas 10 proc. augimas, tai yra beveik 720 mlrd. per 2023 m. Ką tai sako verslui? Skaitmeninės rinkodaros vertę supranta vis daugiau pasaulio verslo, investuoja daugiau ir teikia vis didesnį prioritetą. Tad klausimų, ar jos reikia, turėtų nebekilti“, – pasakoja skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.