„Įmonėms svarbu rasti pusiausvyrą tarp technologijų pažangos ir žmonių poreikių. Nors skaitmeninis pasaulis vis labiau įsilieja į mūsų kasdienybę, vartotojai nori autentiškumo, skaidrumo ir emocinio ryšio. Įmonės, atsižvelgdamos į šias penkias tendencijas ir pirmenybę suteikdamos žmonėms, gali sustiprinti klientų ir darbuotojų lojalumą, paskatinti inovacijas ir užsitikrinti augimą. Ateityje susijungs skaitmeninės inovacijos ir žmogiškosios vertybės, todėl sėkmingiausios bus tos įmonės, kurios žmogaus vertybes iškels į pirmą vietą“, – tendencijas apibendrina Kaspars Auzarejs-Auzers, „Accenture Song“ padalinio vadovas Baltijos šalyse.
Abejonės dėl autentiškumo
Anksčiau buvusios aiškios ribos tarp tiesos ir melo skaitmeninio turinio amžiuje išsitrina. Technologijų pažanga leidžia lengvai kurti realistišką, bet apgaulingą turinį, o vartotojai vis atsargiau vertina tai, ką mato internete. „Accenture“ tyrimas atskleidė, kad 52 proc. žmonių susidūrė su melagingomis naujienomis, klastotėmis arba sukčiavimu, o dar 52 proc. patyrė bandymų išvilioti asmeninę informaciją.
Ši tendencija skatina įmones sutelkti dėmesį į pasitikėjimo kūrimą, teikiant pirmenybę autentiškumui, o ne tik turinio kiekiui. Organizacijos, naudojančios dirbtinį intelektą ir turinio generavimo įrankius, turėtų užduoti svarbų klausimą: „Ar žmonės tikrai nori šio turinio?“
Apklausa rodo, kad 59,9 proc. respondentų šiuo metu labiau nei bet kada anksčiau abejoja internetinio turinio autentiškumu. Šis atsargumas gali neigiamai paveikti klientų įsitraukimą ir galiausiai lojalumą prekės ženklui. Išvada įmonėms – pasitikėjimo kūrimas, sutelkiant dėmesį į kokybę, skaidrumą ir etišką dirbtinio intelekto naudojimą, yra labai svarbus.
Tėvų iššūkiai
Šiuolaikiniai tėvai susiduria su iššūkiu išauginti vaikus, kurie gebėtų palaikyti subalansuotus santykius su skaitmeniniais įrenginiais. Tėvai vis labiau suvokia neigiamą poveikį, kurį daro per didelis ekranų naudojimas, ir labiau vertina realaus gyvenimo patirtį savo vaiko vystymuisi. 64,7 proc. žmonių visame pasaulyje mano, kad tėvai turėtų riboti laiką, kurį jų vaikai praleidžia socialiniuose tinkluose.
Norėdami išlikti aktualūs, prekių ženklai savo rinkodaroje turėtų naudoti ne tik skaitmeninę ir socialinę medijas, bet ir kitas priemones, pavyzdžiui, akcijas parduotuvėse, gyvus skatinimo renginius, įvykius televizijose ir transliacijų platformose bei rėmimą.
Prekių ženklai turėtų galvoti apie savo įvaizdį, atsižvelgti į tėvų nerimą ir įvertinti, ar bendravimas su jaunimu socialiniuose tinkluose atitinka vertybes, kurios yra svarbios jų auditorijai. Ši tendencija ragina įmones jauniems žmonėms ir šeimoms kurti tokius produktus ir patirtis, kurios išryškintų kūrybiškumą, fizinį įsitraukimą ir tikrą žmogišką bendravimą.
Nekantrumo ekonomika
Skaitmeninio turinio kūrėjų ir nuomonės formuotojų skaičiaus augimas pakeitė tai, kaip vartotojai ieško patarimų ir įkvėpimo. Daugiau nei pusė respondentų nebelaukia oficialių patvirtinimų ar korporatyvinių pranešimų, bet teikia pirmenybę lengvai prieinamiems atsakymams. Norėdami greitesnių rezultatų, dažnai jie ieško informacijos socialiniuose tinkluose, nors tai gali reikšti didesnę riziką jų sveikatai ir finansams.
Anksčiau nuomonės formuotojai daugiausia dėmesio skyrė stiliui, kelionėms ar muzikai, bet dabar jų įtaka išsiplėtė iki pagrindinių gyvenimo sričių, kaip sveikata ir gerovė. „Nekantrumo ekonomikos“ sąvoka pabrėžia didėjančią pirmenybę betarpiškumui, emociniam ryšiui ir paprastumui.
Vartotojai nebenori tik blizgaus ir beasmenio turinio. Jie trokšta autentiškumo. Nuomonės formuotojai, kurie dalijasi savo tikro gyvenimo patirtimi, sulaukia didesnio emocinio atsako nei korporatyviniai pranešimai. Norėdamos išlaikyti ryšį su vartotojais, įmonės turi investuoti į komunikacijos kanalus, kurie būtų asmeniški ir artimi žmonėms. Pripažindamos emocinius klientų poreikius, įmonės gali užmegzti tvirtesnius ryšius su vartotojais ir užsitarnauti jų pasitikėjimą.
Pagarbus darbas
Darbo aplinką vis labiau veikia augantis spaudimas didinti produktyvumą ir sparčiai besikeičiančios technologijos. Daug darbuotojų jaučiasi atstumti ir neįvertinti – 2023 m. darbuotojų įsitraukimas sumažėjo iki 37 proc., lyginant su 41 proc. ankstesniais metais.
Tyrimai rodo, kad 60 proc. didžiųjų darbdavių stebi darbuotojų veiklą, nors yra žinoma, kad autonomija didina pasitenkinimą darbu, motyvaciją ir kūrybiškumą. Žemas ir pasitikėjimo lygis – tik 29 proc. darbuotojų tiki, kad vadovai atstovauja jų interesams. Vadovai, norėdami atkurti teigiamą atmosferą darbo vietoje, turi ugdyti empatiją, stiprinti tarpasmeninius santykius ir atsakingai diegti dirbtinį intelektą.
Įmonėse populiarėjant dirbtinio intelekto sprendimams, darbuotojai išreiškia susirūpinimą dėl streso ir perdegimo – 60 proc. nerimauja dėl generatyviojo dirbtinio intelekto poveikio jų darbo krūviui, bet tik 37 proc. vadovų tai laiko problema. Tam, kad dirbtinio intelekto diegimas būtų efektyvus, vadovai turi suderinti produktyvumo naudą su pagarba žmonėms, užtikrindami, kad dirbtinis intelektas papildo, o ne pakeičia vertę, kurią darbuotojai suteikia įmonei. Empatiškas vadovavimas ir į žmones orientuota darbo aplinka gali reikšmingai prisidėti prie darbuotojų įsitraukimo, produktyvumo ir ilgalaikių sėkmės rezultatų.
Sugrįžimas prie šaknų
Skaitmeniniame amžiuje didėja fizinių, jutiminių potyrių troškimas. Labiau nei bet kada anksčiau žmonės ieško realaus gyvenimo sąveikos, gamtos ir pojūčių už skaitmeninės erdvės ribų. „Accenture“ tyrimas atskleidžia, kad 41,9 proc. respondentų, atsakydami į klausimą, kas praėjusią savaitę jiems teikė didžiausią malonumą, nurodo fizinę veiklą ir tik 15,3 proc. mini skaitmeninę aplinką.
Ši tendencija prekių ženklams suteikia galimybę atnaujinti ryšį su vartotojais naudojant neskaitmenines priemones, pavyzdžiui, užtikrinant išskirtines paslaugas tradicinėje parduotuvėje arba remiant ir organizuojant bendruomenės renginius. Patenkindamos klientų autentiškumo, paprastumo ir ryšio su gamta troškimą, įmonės gali išsiskirti vis labiau skaitmenizuotoje rinkoje ir užmegzti ilgalaikius santykius su klientais.
„Accenture Life Trends“ tyrimą rengia pasaulinė „Accenture Song“ dizainerių, kūrybos profesionalų, technologijų ekspertų, sociologų ir antropologų komanda. 2024 m. liepos mėn. „Accenture“ kartu su tyrėjais apklausė 24 295 respondentus iš 22 šalių.
„Accenture“ yra verslo konsultavimo, technologijų ir užsakomųjų paslaugų įmonė, viena didžiausių IT įmonių ne tik Baltijos šalyse, bet ir pasaulyje. „Accenture“ Baltijos šalyse veikia nuo 2002 metų. Prieš trejus metus įmonė išplėtė savo veiklą ir atidarė technologijų centrą Vilniuje.