Anksčiau didesnę dalį bendrame agentūrų darbų krepšelyje užėmę mokymai, turinio rinkodara, ryšiai su žiniasklaida ir išorinė korporatyvinė komunikacija šiemet susitraukė ir sulaukė vos dešimtadalio agentūrų vadovų balsų.
Didžiausią potencialą komunikacijos paslaugų pardavimui agentūrų vadovai mato privataus verslo sektoriuje (77,7 proc.), valstybiniame sektoriuje (44,4 proc.) ir nevyriausybiniame sektoriuje (22,2 proc.). Palyginus su pernai, potencialo bendradarbiauti su politinėmis partijomis/asmenimis arba asmeninių prekių ženklų savininkais agentūrų vadovai nemato.
Į klausimą „Ar/kaip 2022 metais dėl karo ar kitų priežasčių pasikeitė komunikacijos paslaugų pobūdis?“ vadovai pateikė įvairių komentarų: „prasidėjus karui, dviem mėnesiams viskas sustojo <...> paslaugų pobūdis nesikeitė – keitėsi tik komunikacijos turinys, tonas, žinutės <...> ryškiai padaugėjo krizių komunikacijos“.
Apžvelgdami 2022 metus, agentūrų vadovai pažymėjo, kad faktiškai aktyviausią plėtrą agentūros pernai vykdė teikdamos strategines konsultacijas, kurdamos ryšius su žiniasklaida, vykdydamos socialinės žiniasklaidos komunikacijos projektus, kiek mažiau – organizuodamos mokymus ir užtikrindamos klientų vidinę komunikaciją.
Plėtrą pernai vykdė 56 proc. apklaustų agentūrų. Tiesioginių pajamų augimas 2022-aisiais užfiksuotas kiek mažesnis nei buvo planuota metų pradžioje: pajamų augimo iki 20 proc. tikėjosi 56 proc. agentūrų, o faktiškai pajamas tokia apimtimi augino 45 proc. apklausoje dalyvavusių įmonių. Kitos agentūros fiksavo panašų tiesioginių pajamų srautą kaip ir 2021-aisiais, dešimtadalis – mažino apimtis, kaip ir buvo numatyta.
Agentūrų vadovai panašiai nusiteikę ir 2023-iems metams: 44 proc. planuoja verslo plėtrą, o 56 proc. šiemet planuoja išlaikyti stabilumą.
Komentuodami, kaip per paskutinius metus pasikeitė tipinis klientas, komunikacijos agentūrų vadovai vieningai teigė, kad „klientas iš esmės nesikeičia, tik vis geriau supranta komunikacijos naudą ir vertę“.
Vertindami situaciją darbo rinkoje 2022-2023 metais, visi apklaustieji agentūrų vadovai tvirtino, kad komunikacijos specialistų rinkoje pakanka. Su darbo rinka susiję iššūkiai: būtinybė auginti jaunų specialistų kompetencijas ir susitarti dėl darbo sąlygų.
„Apklausa patvirtino, kad komunikacijos paslaugų rinka auga nuosekliai ir logiškai, su priekyje išsilaikančiu strateginių konsultacijų, integruotos komunikacijos ir skaitmeninės komunikacijos poreikiu“, – apibendrina KIA Tarybos pirmininkas Artūras Jonkus.
KIA apklausa atlikta 2023 metų sausio pabaigoje. Apklausoje dalyvavo visų asociacijai priklausančių agentūrų vadovai ir partneriai. Apklausa paremta agentūrų lyderių prognozėmis ir matomomis tendencijomis, o ne audituotais 2022 metų rezultatais.
Asociacija (anksčiau – Ryšių su visuomene agentūrų asociacija) įkurta 2009 metais siekiant stiprinti profesinius standartus ir gerinti komunikacijos verslo aplinką šalyje. Asociacija vienija aukščiausius veiklos kokybės standartus propaguojančias agentūras: „Adverum“, „Agency 1323“, „Bosanova“, „co:agency“, „Headline“, „Idea Prima“, „Integrity PR“, „PR Service“ ir „Publicum FComm“.