„Skirtingos pasaulinės studijos rodo, kad visos vartotojų grupės pandemijos laikotarpiu yra paveiktos. RAIT Group atliktas tyrimas leidžia daryti prielaidą, kad didžiausia įtampa – Lietuvoje, kur lyginant su Latvija ir Estija turėjome griežčiausius karantino apribojimus. Akivaizdu, kad žmonėms sugrįžti prie įprastos rutinos bus sunkiau nei kitiems, tačiau tyrimas patvirtina, kad Baltijos šalių gyventojai yra tvirtai nusiteikę grįžti į įprastą gyvenimą. Nors pakeisti nusistovėjusią žmonių rutiną reikia gerokai daugiau laiko nei keli karantino mėnesiai, privalome nusiteikti, kad norėdami neprarasti ryšio su savo klientais, privalome nusiteikti juos pažinti iš naujo, suprasti, ko jie tikisi šiandien ir kaip galime padėti sugrįžti į tą rutiną, kurios žmonės yra išsiilgę labiausiai“, – pranešime žiniasklaidai komentuoja RAIT grupės vadovė Dovilė Končak.

Apklausa parodė, kad žmonės jaučia finansinį spaudimą ir nesaugumą tiek dabar, tiek ilgalaikėje perspektyvoje, o kas antras gyventojas išreiškė patyręs baimę prarasti darbą. Tačiau ši pandemijos sąlygota krizė neleidžia ignoruoti jos unikalumo – žmonėms labiau nei anksčiau prioretizuoja prekinių ženklų socialinę atsakomybę ir norą padėti sunkiau šį laikotarpį išgyvenantiems verslams bei sektoriams. Todėl kainų kova pritraukiant klientus turi mažesnius šansus padėti verslui išlikti sėkmingu ilgalaikėje perspektyvoje.

„Apklausų duomenys rodo, jog šiuo metu renkantis prekes ir paslaugas vieni pirmenybinių kriterijų yra saugumas ir socialinė atsakomybė, todėl prekiniai ženklai išlikimo kovoje naudojantys kainų ginklą, turi gerokai mažesnes sėkmės galimybes. Reikalinga atkreipti dėmesį į tai, kad apsipirkinėjimas internetu taip pat nebėra tik geresnės kainos ir didesnio asortimento priežastis. Šiandien klientai be bazinių dalykų tikisi kokybiško virtualaus aptarnavimo, lengvai prieinamos ir suprantamos informacijos bei jų, kaip klientų, unikalumo pastebėjimo ir įvertinimo.“ – teigia RAIT grupės vadovė Dovilė Končak.

Nuoseklumas strategijose ir lankstumas jų įgyvendinime yra esminiai, norint neprarasti ir auginti savo klientų ratą, taip grįžtant į naują realybę – kuo artimesnę tam, kas buvo, bet su visu tuo, ką išmokome gero.

Tyrimas atliktas 2020 m. balandžio – gegužės mėn. Apklausti Lietuvos (N454), Estijos (N431) ir Latvijos (N 445) 18-65 metų gyventojai.