Pernai Niujorko rajone Manhetene buvo uždaryta 25 proc. parduotuvių. Šiandien šie skaičiai, kaip tendencijų parodoje „Formland“ Kopenhagoje pastebėjo istorikas ir tendencijų ekspertas Stefanas Nilssonas (kuris, beje, balandį lankėsi ir Lietuvoje, konferencijoje „Revolution“), pasiekė 70 proc.
Net ir Lietuvoje centrinės gatvės virsta ištisine kavos, restoranų ir kirpyklų vitrine. Po dvidešimties veiklos metų Gedimino prospekte duris užvėrė „Zara“ parduotuvė, užsidaro ir kitos ilgametės parduotuvės, nors dažniausiai tai įvyksta tylomis, nesiafišuojant.
Visame pasaulyje vitrinose daugėja nuomojamų patalpų skelbimų. Buvusių parduotuvių vietoje kuriasi nauji konceptai, naujos paslaugos. Ir tai vyksta visur.
Kinta ir tai, kaip žmonės atostogauja. Atostogų metu taip pat ieškoma naujų potyrių, mažiau turistų pamėgtų vietų, daugiau autentiškų ir atokių kampelių, kaimelių, miestelių, gamtos be žmonių, žygių į kalnus, naujų atradimų ragaujant vietinius autentiškus produktus.
Labiau nei bet kada perkami ne masinės gamybos, o rankų darbo, tik konkrečiai vietovei būdingų medžiagų suvenyrai, turintys savitą unikalią istoriją. Masinių prekių gamintojams ir pardavėjams šią istoriją papasakoti sunku, tačiau ir jie ieško naujų sprendimų, kaip savo gaminiuose sukurti emociją ir naujas laimės formas savo lankytojams. Tam pasitelkiami geriausi dizaineriai ir atidaromos naujos koncepcijos parduotuvės. Net ir toks gigantas, kaip „McDonald’s“, suprasdamas žmonių norą būti laimingais, pradėjo kurti „Happy Meal“ komplektus su žaislu ir suaugusiesiems.