Klientas jau kurį laiką didesnę savo komunikacijos dalį yra perkėlęs į skaitmeninius kanalus – jokia reklaminė kampanija be to neapsieina, o vidutinės ar mažos kampanijos tik ten ir gyvena. Sakysite – logiška. Skaitmeniniai kanalai klesti – kaip ir agentūros.

Įdomiau, kaip prie šio pokyčio taikosi agentūros.

Tradicinės (kūrybinės) reklamos agentūros

Vertinant 2023 metų VŽ pateiktus finansinius duomenis, tradicinės (kūrybinės) reklamos agentūros išgyvena ne pačius geriausius laikus. Vidutinė TOP 10 agentūrų marža – lygiai 1 %. Sakyčiau, kad tai – daugiau tendencija nei anomalija. Tradicinėms agentūroms, formuojančioms savo produktą aplink įvaizdinio TV klipo filmavimą ir pradirbtas valandas, sunku konkuruoti su pigesne skaitmenine komunikacija, demonstruojančia rezultatus čia ir dabar.

Tikrai nesakau, kad tradicinės agentūros miršta – veikiau sunkiai (yra išimčių) prisitaiko prie naujos multikanalais grįstos vartotojo realybės.

Mindaugas Lataitis

Socialinių tinklų agentūros

Kasdien nenuilsdamos jos kuria turinį, kuris priartina brendą prie kliento. Kasdien verslas balansuoja ties kliento nenoru mokėti daugiau ir darbuotojų noru uždirbti pakankamai. Istoriškai jos išgyvendavo iš kasdienio nuolat kuriamo turinio. Šiandien socialiniuose tinkluose bene 60–70 % komunikacijos vyksta reklaminių kampanijų principu (vertinu vadovaujamą agentūrą „SuperYou“). O tai reiškia, kad šios agentūros yra priverstos keistis, augti, galvoti apie socialinius tinklus kaip vieną iš kampanijos dalių, konkuruoti su tomis pačiomis tradicinėmis agentūromis, įsisavinti daugiau skaitmeninių kanalų ir plėsti atliekamų paslaugų spektrą ir mintyse persivadinti į skaitmeninės rinkodaros agentūrą. O rinkos senbuviai sako: „Jums nereikia socialinių tinklų agentūros“.

Anksčiau klientas ieškodavo socialinių tinklų agentūros dėl specialistų kompetencijų. Dabar tas pačias kompetencijas įvaldo tradicinės ar skaitmeninės rinkodaros agentūros, o darbuotojai migruoja tarp skirtingų agentūrų.

Taip, dalis jų sėkmingai egzistuos socialiniuose tinkluose užimdamos smulkų ir vidutinį verslą, bet stambesnis reklamos užsakovas ieškos kūrybinio sprendimo ir integracijos tarp visų turimų partnerių, o ne konkrečios socialinių tinklų agentūros.

Skaitmeninės rinkodaros agentūros

Išgyvendamos gerus laikus, jos pučia apyvartas media pinigais, linksniuoja KPI’sus ir didžiuojasi ROI rodikliais. Šiandien skaitmeninės rinkodaros agentūros yra nepakeičiamos „performance“ dalyje.

O kaip su įvaizdžio formavimu? Sunkiau. Reta Lietuvos agentūra sugeba skaitmeninėje erdvėje kurti ir įgyvendinti įvaizdines kampanijas. Koją kiša kompetencijų stoka, galvojimas apie media dydį ir administravimo mokestį. Norint tapti vienintele kliento stotele, privalu įvaldyti kūrybinį raumenį ir pasiūlyti klientui visą skalę.

Dažnas klientas ir net pačios agentūros ne iki galo supranta, kad visos konkuruoja dėl identiškos paslaugos – skaitmeninės reklaminės kampanijos. O agentūrų klasifikacija – kūrybinė, socialinių tinklų, skaitmeninė – telieka teorijoje ir mūsų galvose, nors praktiškai išnyko jau seniai. Nereikia bijoti, kad kūrybinė agentūra rengia turinį socialinių tinklų kampanijai ar kad skaitmeninės komunikacijos agentūra rūpinasi lauko stendu ar eksperimentu gatvėje.

Pildosi slaptas kliento noras – bendrauti su kuo mažiau agentūrų. Tos, kurios nebijo pokyčio ir skiria dėmesio organizacijai perkalibruoti per klientų patirtį, vis drąsiau užima „one stop shop“ poziciją. „Forbes“ teigimu, tokių agentūrų pajamos išauga 11 %. Kaip sakė filosofas Heraklitas – pokytis yra vienintelė konstanta.