Pokyčiai rinkoje. Pastaruoju metu stebimas itin ryškus atotrūkis tarp didžiųjų, megainfluencerių ir mažesnių nuomonės formuotojų. Akivaizdus skirtumas fiksuojamas tiek tarp kūrėjų paslaugų kainų, tiek ir projektų apimčių. Megainfluencerių kainoms išaugus iki nematytų aukštumų, jų paslaugomis naudojasi jau tik didžiausios įmonės: prekybos tinklai, drabužių pardavimo platformos, vaistinės, telekomunikacijų ir technologijų kompanijos. Jau šiais metais galėjome stebėti, kad mažesnieji verslai vis dažniau renkasi nišinius, ne tokią didelę sekėjų auditoriją turinčius influencerius, todėl tikėtina, kad ateinančiais metais ši tendencija tik dar labiau ryškės. Tokie nuomonės formuotojai dažnai turi labai įsitraukusias ir lojalias bendruomenes, kurios pasitiki jų rekomendacijomis. Todėl bendradarbiaudami su jais, prekių ženklai gali užmegzti ryšį su konkrečiomis tikslinėmis auditorijomis ir taip kurti asmeniškesnį turinį. Galima pastebėti, kad verslai ima pamažu suprasti, kad didelis sekėjų skaičius nėra lygus geriems rezultatams.
Besikeičiantis vartotojų elgesys. Nors žmonės vis dar praleidžia daug laiko socialiniuose tinkluose, jų elgesys pakito. Auditoriją darosi vis sunkiau nustebinti, sudominti ir įtraukti. Vartotojai jau nebelinkę spausti „patiktukų“, tuo labiau komentuoti ar dalintis. Kita vertus, naudingą ir jiems aktualų turinį pastaruoju metu žmonės yra linkę išsisaugoti. Tai reiškia, kad dėl vis mažiau įsitraukiančios auditorijos, influenceriams teks atrasti naujų būdų, kaip prie jos prieiti ir užmegzti ryšį.
Daugės ambasadorysčių. Smarkiai išaugus didžiųjų influencerių paslaugų kainoms, prekių ženklai vis dažniau renkasi ne pavienius projektus, o ambasadorystę. Tokia bendradarbiavimo forma ne tik atrodo patikimesnė vartotojų akyse, formuoja prekių ženklo įvaizdį, bet ir leidžia verslams sutaupyti. Sudarius ilgalaikę partnerystę galima susitarti dėl gerokai mažesnių kainų, kas suteikia galimybę prekių ženklams lengviau valdyti savo biudžetą ir skirti didesnę dalį lėšų kitoms marketingo priemonėms. Ambasadorystės principu veikiančios reklamos atrodo ir labiau paveikios, ko dėka dažnai sugeneruojama ir daugiau konversijų.
Humoras – raktas į įsimintiną turinį. Pastaraisiais metais smarkiai išpopuliarėjo humoristinis turinys – vis daugiau prekių ženklų nusprendžia reklamuotis pas juokingą turinį talpinančius kūrėjus. Įvairios parodijos, memai ir kiti komiški vaizdai tapo patraukliu būdu integruoti savo reklamą. Vartotojas tokio turinio metu ne iš karto spėja suprasti, kad tai reklama, todėl jo dėmesys išlaikomas ilgiau. O vėliau, net ir supratus, kad tai reklaminio pobūdžio turinys, auditorija vis tiek geriau įsimena prekių ženklą, kuris privertė juos nusijuokti ar bent jau šyptelti. Toks turinys ne tik sukelia teigiamas emocijas ir yra geriau priimamas vartotojų, bet ir labiau įsimenamas. Juokingais įrašais žmonės taip pat yra ir linkę dalintis su kitais, dėl ko dažnai tokio pobūdžio turinys netgi tampa virusiniu.
Dirbtinio intelekto sukurti influenceriai. Neišvengiamai artėjame prie to, kai dirbtinis intelektas pamažu ims integruotis ir influencerių turinyje. Pasaulyje jau turime virtualių nuomonės formuotojų – skaitmeninių personažų, kurie atlieka influencerių vaidmenį (@lilmiquela, @bermudaisbae, @imma.gram ir kt.) Vargu, ar greitu metu tokį reikšmingą dirbtinio intelekto influencerį matysime Lietuvoje, tačiau jeigu kažkas turi tokių minčių, dabar yra puikus metas startuoti su virtualaus nuomonės formuotojo paskyra, būti pirmajam ir užsiauginti savo auditoriją.
Auditorija darysis vis mažiau patikli. Dažnai bet koks influencerių transliuojamas turinys būna traktuojamas kaip reklama. Pastebima, kad žmonės vis mažiau pasitiki kosmetikos, grožio priemonių ir kitų produktų „rekomendacijomis“. Todėl kaip ir bet koks kitas reklamos kanalas, influenceris turėtų būti priemonė informuoti, o ne apgauti klientą. Reikėtų nepamiršti, kad sugundyti vartotoją vieną kartą nusipirkti jūsų produktą yra gana lengva, tačiau padaryti taip, kad jis nuolat sugrįžtų prireiks nuoširdumo ir autentiškumo tiek iš paties prekių ženklo, tiek ir iš influencerio, kurį pasirinksite bendradarbiavimui. Šioje vietoje itin svarbu, kad sutaptų prekių ženklo ir nuomonės formuotojo požiūriai, vertybės bei komunikacijos tonas.
Autentiškas turinys – karalius. Pastaruosius kelerius metus buvo jaučiamas stiprus autentiško turinio poreikis. Tai reiškia, kad net ir patys patraukliausi influenceriai sunkiai besugeba savo sekėjams įsiūlyti produktą, kuris jiems tiesiog nerūpi. Nuoširdus susižavėjimas prekių ženklu ir produktu, apie kurį kalba nuomonės formuotojas, daro turinį autentišku bei patikimu. Tai reiškia, kad nuomonės formuotojas gali kalbėti net ir apie tokius dalykus, kurių jis tam tikrame gaminyje nemėgsta, jei tik sugeba įtikinti, jog produktas, net ir turėdamas trūkumų, vis tiek yra geriausias. Taip auditorija labiau pasitikės nuomonės formuotoju, o prekių ženklai pamatys jų sąžiningumą, kuris visuomet žavi.
Didesnis dėmesys įvairovei. Pastaruoju metu visuomenėje, ypač užsienio šalyse, vis daugiau dėmesio skiriama įvairovei ir visų visuomenės grupių atstovavimui bei įtraukčiai. Todėl nenuostabu, kad tai vis labiau atsispindės ir influencerių rinkodaros srityje. Tikėtina, kad netolimoje ateityje matysime vis daugiau nuomonės formuotojų, atstovaujančių LGBTQ+ bendruomenę, „plus size“ ar negalią turinčius asmenis. Pasaulyje jau galime matyti tokias agentūras kaip „Shade“ ar „Black Girl Digital“, kurių tikslas – įkvėpti prekių ženklus užmegzti partnerystes būtent su juodaodėmis moterimis. Vartotojai vis labiau nori susitapatinti su tais, kuriuos jie mato savo ekranuose, todėl prekių ženklai turės atkreipti dar didesnį dėmesį į tai, kad reklamose būtų atstovaujamos visos vartotojų grupės.
Aktualios temos – apie tvarumą ir balanso paieškas. Kiekvienais metais viešojoje erdvėje atsiranda vis naujų temų, kurios smarkiai išpopuliarėja. Tikėtina, kad kitais metais viena iš tokių bus tvarumas – taps vis labiau madinga kalbėti apie antro gyvenimo suteikimą daiktams, rūbams, daugiau dėmesio bus skiriama sąmoningo vartojimo temai. Ne ką mažiau svarbi bus ir pozityvumo bei emocinės, psichinės ir dvasinės būsenos palaikymo tema. Socialinėse medijose vis dažniau išvysime diskusijas apie balanso paieškas kasdienybėje ir darbe, girdėsime patarimus, kaip neperdegti bei išlaikyti gerą psichologinę sveikatą.
Kitais metais vis dažniau bus paliečiamos ir amžėjimo bei ilgaamžiškumo temos, matoma vis daugiau tikro kasdienio gyvenimo akimirkų, pateiktų estetiškai ir įtraukiančiai, bet netobulai. Žinoma, neapsieisime ir be dirbtinio intelekto – populiarės įvairios DI konsultacijos ir pamokos. Tikėtina, kad daugiau dėmesio susilauks ir tema apie neįgaliųjų įtrauktį ir integraciją visuomenėje bei darbo rinkoje. Bus populiaru kalbėti ir apie neramius laikus ekonomikoje bei būsto rinkoje, dalijant patarimus, kaip valdyti namų ūkį ir asmeninius finansus bei pasiruošti rinkos pokyčiams.
Tad tie, kurie dar tik svarsto apie tapimą nuomonės formuotojais, turėtų atkreipti dėmesį į šias temas – jos 2024 metais bus itin madingos ir padės sulaukti auditorijos dėmesio. Tačiau svarbu suprasti, kad vien tik geros temos ir nišos neužtenka – kaip ir bet kokiame kitame darbe ar nuosavame versle, taip ir nuomonės influencerių profesijoje teks daug dirbti, norint užkopti karjeros laiptais ir iš to generuoti pastovias pajamas.