Iš JAV atkeliavusi mada brėžti skirtumus tarp skirtingais laikotarpiais gimusių žmonių neaplenkė ir Lietuvos. Tačiau tikriausiai sutiksite, kad JAV visuomenėje socialinės transformacijos, žymėjusios pokyčius tarp skirtingų kartų, buvo kiek kitokios nei Lietuvoje. Mes gerokai nuosaikiau išgyvenome Vudstoko laisvės laikus, mus mažiau sukrėtė rugsėjo 11 d. teroro aktai Niujorke, o jie, už Atlanto, nestovėjo „Sąjūdžio“ mitinguose ir dešimtmečiais nelaukė talonų automobiliui ar baldams įsigyti. Manipuliuodami tokiomis pačiomis kartų koncepcijomis kaip Vakaruose visgi turime labai mažai informacijos ar atliktų tyrimų, liudijančių apie egzistuojančius kartų skirtumus būtent čia – Lietuvoje.
Reklamos agentūra „DDB Vilnius“ kasmet atlieka prekių ženklų tyrimą „Brand Capital“, skelbia mylimiausių prekių ženklų reitingus, o šį kartą nusprendėme į prekių ženklus pažvelgti ne visos Lietuvos, o iš skirtingų kartų perspektyvos. Juk jei darysime prielaidą, kad skirtingoms kartoms priklausantys žmonės mėgsta skirtingus dalykus, elgiasi skirtingai, tuomet ir prekių ženklus jie turėtų mėgti kitokius, jų pirkimo įpročiai turėtų skirtis.
Nuomonių, kuriais metais prasideda viena karta ir kuriais ji baigiasi, yra labai įvairių. Mums pagal tyrime jau apibrėžtus amžiaus kriterijus geriausiai tiko W. Strauss ir N. Howe pasiūlytas skirstymas*. Taigi, kartai, kuri yra iki X kartos ir kuri Lietuvoje neturi pavadinimo (Kūdikių bumo kartos pavadinimas lietuvio ausiai, švelniai tariant, skamba keistai), priskyrėme žmones, gimusius anksčiau nei 1962 m., ir pavadinome juos Vyresniąja karta, X kartai – žmones, gimusius tarp 1963 ir 1982 m., o Tūkstantmečio arba Y kartai – tuos, kurie pasaulį išvydo tarp 1983 ir 2000 m.
Žemiau pateikiame kiekvienos iš šių kartų mylimiausių prekių ženklų dvidešimtuką Lietuvoje.
Vyresniosios kartos (gimusių iki 1962 m.) mylimiausių prekių ženklų dvidešimtukas:
X kartos (gimusių 1963–1982 m.) mylimiausių prekių ženklų dvidešimtukas: