Lietuvos geriausieji – europiniame finale
Europiniame „ADC“ dizaino ir reklamos darbų konkurse varžėsi lietuvių darbai, kuriems spalio pradžioje vykusiame Kūrybiškumo festivalyje „ADC*LT“ buvo išdalintos 38 aukso, sidabro ir bronzos bei „Grand Prix“ žvaigždės.
Į ką tik paskelbtą „ADCE“ finalistų sąrašą pakliuvo Lietuvos agentūrų „Milk“, „Not Perfect“, „TRUTH“, „Fabula Rud Pedersen Group“ darbai. Net po 4 kartus į finalistų sąrašą pateko „Andstudio“ ir „Sons & Daughters“ sukurti darbai. Dėl „ADCE“ žvaigždės toliau varžosi ir kūrybinis sprendimas, kuriam „ADC*LT“ komisija skyrė pagrindinį šių metų prizą – asmeninė kūrėjų Ernestos Valos, Adrianos Valos ir Ingridos Kirkliauskaitės iniciatyva „Cute Cure“ – pakuočių projektas, skirtas vaikų gydymui ligoninėse ar namuose. Iš viso „ADCE“ 2023-ųjų apdovanojimams buvo pateikti 963 darbai iš 28 Europos šalių.
Lietuviai – ir Europos konkurso vertinimo komisijoje
„ADC Europe“ festivalis šiais metais vyksta Barselonoje. Geriausius Europos kūrybos darbus renka net 6 komisijos, kuriose darbuojasi 56 komisijos reklamos ir dizaino pasaulio autoritetai, tarp kurių galima išvysti net 5 lietuviškas pavardes.
Algirdas Orantas, Lietuvos dizaino asociacijos pirmininkas ir „The Critical“ agentūros bendraįkūrėjas, vertino geriausius Europos sprendimus, apimančius prekės ženklų patirtį. Paulius Budrikis, „The Critical“ agentūros partneris sprendė, kurie dizaino darbai verti geriausiųjų titulo.
Ana Luisa Monse, „TRUTH“ agentūros kūrybininkė, tekstų kūrėja, prisijungė prie spaudos darbus vertinančios komisijos gretų, Gabrielius Jucevičius, šiuo metu dirbantis Rygoje, kur eina „Guilty Ogilvy“ vykdančiojo kūrybos vadovo pareigas, savo įžvalgomis dalinosi filmų ir audio darbų komisijoje.
Rimantas Stanevičius, „Milk“ agentūros kūrybos vadovas, turės progą pirmasis pamatyti Europos atrinktus jaunųjų kūrėjų ir studentų darbus. Paulos Stankiūtės ir Sabinos Zakhartencho duetas pasinaudojo „ADC Europe“ organizuojama „Greatness Challenge“ galimybe, skirta jauniems žiuri nariams kaupti patirtį, kurie nors ir neturi balsavimo teisės, tačiau gali matyti, kaip priimami sprendimai vertinant konkurso dalyvių darbus.
Dar daugiau pripažinimo kūrėjų darbams
„Art Directors Club Europe“ (ADCE) – tarptautinę kūrybinę bendruomenę vienijantis tinklas, kurio nare taip pat yra ir Lietuva. Spalį Vilniuje vyko „ADC*LT“ festivalis, kurio kulminacija tapo apdovanojimai, išdalinti geriausiems Lietuvos reklamos ir dizaino darbams.
Šių metų „ADCE“ festivalis, konferencija ir apdovanojimai po kelerių metų pertraukos vėl vyks gyvai ir yra pirmasis po to, kai „ADC Europe“ susijungė su JAV „The One Club“. Nuo šiol „ADCE“ laimėtojai bus įtraukti į pasaulinius „The One Club“ kūrybinius reitingus, tad Barselonoje laimėta statulėlė taps dar vertingesne agentūroms, prekės ženklams ir kūrybininkams, o apdovanoti darbai nuskambės dar plačiau. Festivalio turinys pirmą kartą pasipildys „Creative Executive Summit“, kurio metu prie vieno stalo susirenka iškiliausi reklamos ir dizaino protai su tikslu aptarti iššūkius ir galimybes, kurios kyla kasdieniame darbe.
Neatsitiktinai šių metų festivalio tema pavadinta „Agents of Change“, kurią kuruoja „MediaMonks“ įkūrėjas Wesley ter Haaras. Lapkričio 30 d. – gruodžio 1 d. vykstantis festivalis bus jau dešimtasis ir pasiūlys įtraukiančių pranešimų bei galimybę paminėti Europos dizaino pasiekimus ir geriausius kūrybinius sprendimus.