Užkliuvo reklamos tonas
„Žiūriu į tekstą, kad Ryga turi trimis žmonėmis daugiau, bet mes turime daugiau „Michelin“ žvaigždučių, kokybė prieš kiekybę, taip reikia suprasti, kad žvaigždutės už žmones yra geriau? Gaunasi tokia viena žinutė, o kita yra toks labai mokyklinio lygio pasišaipymas iš Rygos, kurie mūsų yra ir artimiausi kaimynai, ir turistai iš ten atvyksta. Tai yra toks įžeidimas, dėl kurio ne mane vieną, mačiau ir daugiau komentuojančių, tarp kurių ir komunikacijos specialistų, apėmė gėdos jausmas, kad tikrai nemandagu, nesinorėtų tokiu tonu su broliukais latviais bendrauti“, – komentavo R. Latinytė.
„Sklando internete gandas, kad tai galbūt kažkokios ilgesnės kampanijos dalis, kad Ryga kažkokį koordinuotą atsakymą duos, bet, kas tai bebūtų, pats pirmas įrašas yra tokio nekultūringo, besišaipančio tono, tokio mužikiško mentaliteto nuotaiką sukėlė ir dėl tokios reklamos jau ne pirmą kartą yra gėda“, – vertino ji.
Kiek anksčiau Vilnius ir Ryga savo komunikacijoje naudojo varžymąsi, kieno šaltibarščiai yra geresni.
„Tas variantas neužkliuvo, bet šitas toks, kad žmonės tarsi padėti į priešpriešą su „Michelin“ žvaigždutėmis, tas lyginimas žmonių ir žvaigždučių labai neetiškas netgi atrodo. Galėtų būti juokingas, bet šitoje vietoje kažkaip nesinori juoktis“.
Pasak jos, apskaičiuoti, ar tokia komunikacija padaro žalą ir kokia ji konkrečiai gali būti, neįmanoma, bet norėtųsi, kad jos bent nereikėtų gėdytis: „Komunikacija vis tiek kainuoja, ji turėtų pritraukti daugiau turistų iš Rygos ar iš kitų miestų. Tokia žinutė kaip ir turėtų būti skirta paskatinti juos atvykti, bet mes niekada nesužinosime, kiek latvių neatvažiuos į Vilnių dėl tokios reklamos – tos žalos labai tiksliai apskaičiuoti nepavyks, net ir labai norint. Tačiau aš vis dėlto laikausi tos pačios nuomonės, kad vilniečiams neturėtų būti gėda dėl miesto reklamų, o šiuo atveju diskusijos jau ne pirmą kartą nuskamba, kad toks svetimos gėdos jausmas“.
Būdas nepirkti medijos
LTKA pirmininkas, komunikacijos ekspertas D. Kuras mano kitaip – jis pastebėjo, kad ši komunikacija iš esmės atitinka iki tol buvusį, „Go Vilnius“ įprastą ironišką toną: „Aš tos žinutės tikrai nevertinčiau kaip kažkokios įžeidžios – tai yra fakto konstatavimas, tai yra tokia šmaikšti ironija, kuri tikrai atkreips dėmesį, o „Go Vilnius“ visada naudoja tokią taktiką, kad stengiasi atkreipti dėmesį, tokiu būdu nepirkti medijos, o tiesiog gauti tą nemokamą nušvietimą žiniasklaidoje per savo aštresnę komunikaciją, tad greičiausiai tas tikslas bus pasiektas. O kaip reaguos latviai, klausimas, bet aš manau, kad latviai yra įpratę ir žino, kad lietuviai kartais pajuokauja apie juos, jie turbūt irgi pajuokauja apie mus. Bet kuriuo atveju esminė žinutė yra tai, kad mes turime keturis „Michelin“ restoranus, tad kažkas galbūt pasižiūrės ir atkeliaus“.
„Aišku, galbūt keista šitoje vietoje lyginti žmones ir restoranus, čia tas dalykas, prie kurio galima būtų kibti, bet čia tiesiog ironija, greitas komunikacinis fastfoodas (liet. greitmaistis – red. pastaba) siekiant dėmesio“, – pridūrė jis.
Agentūros „Go Vilnius“ komunikacijos skyriaus vadovė Eglė Girdzijauskaitė pabrėžė, kad tai – tik draugiškas pajuokavimas.
„Tiek mūsų, tiek Rygos komunikacijos komandos savo socialiniuose tinkluose dažnai naudoja ironiją ir humorą, o broliškai „pasikumščiuoti“ tapo viena iš mūsų tradicijų. Tikime, kad humoro jausmas padeda kurti šiltesnį ir artimesnį ryšį tarp miestų bei jų gyventojų, tuo pačiu padeda pasiekti platesnes savo tikslines auditorijas.
Vienas tokių pavyzdžių buvo „Šaltibarščių kova“ su repo kūriniais, kurie nuvilnijo per abi šalis ir sulaukė tūkstančių žmonių įsitraukimo bei teigiamų reakcijų. Anksčiau taip pat esame sulaukę Vilniaus paminėjimų šmaikščiuose Rygos įrašuose, pavyzdžiui, kai jų sostinė pirmiau buvo įvertinta „Michelin“ gido. Taip pat prieš Šv. Valentino dieną, kai Ryga papuošė į Vilnių vykstantį traukinį raudonais balionais, o socialiniuose tinkluose pridėjo tekstą: „Spėkite, kur mes siunčiame šį emocinį bagažą?“.
Tačiau svarbu pabrėžti, kad tai yra tik draugiški pajuokavimai ir jokiomis aplinkybėmis nesiekiame įžeisti ar sumenkinti vieni kitų miestų. Priešingai – mūsų sostinės glaudžiai bendradarbiauja, stebime ir palaikome vieni kitų iniciatyvas bei projektus. Be to, esame kaimyninės šalys, tad tiek mūsų šalies keliautojai vyksta į Rygą, tiek jų šalies turistai atvyksta į mūsų sostinę. Todėl ir šio įrašo toną kviestume vertinti su sveiku humoro jausmu“, – ragino ji.
Primename, kad Vilniuje „Michellin“ žvaigždutėmis buvo įvertinti keturi restoranai: „Džiaugsmas“, „Nineteen18“, „Pas mus“, „Demo“.