Nepriklausomos rinkos tyrimų kompanijos „RAIT Group“ specialiai Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų Generalinei asamblėjai atlikta apklausa „Lietuvos gyventojų požiūris į verslo vaidmenį pandeminiu laikotarpiu“ atskleidė gyventojų požiūrį į valstybės ir verslo vaidmenį suvaldant pandemijos krizę, paramos priemonių verslui bei įmonių taikytų skatinimo priemonių vertinimą, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
„Tyrimas tik patvirtino, ką visada sako Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų bendruomenė – verslas ne tik dirba vardan pelno, bet ir prisideda prie valstybės gerovės kūrimo. Kur kas didesnė dalis respondentų patvirtino svarbų verslo vaidmenį suvaldant pandeminę situaciją, nors mūsų šalies politikai vis dar mėgsta juodinti socialinių partnerių įtaką, paimdami kelis blogus pavyzdžius ir juos priskirdami visam verslui“, – pažymi Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų prezidentas Sigitas Leonavičius.
51 proc. tyrimo respondentų teigė, kad verslai ir prekiniai ženklai greitai prisitaikė prie pandeminės situacijos, o trečdaliui patiko/patinka, kaip įmonės komunikuoja šiuo periodu su klientais. Nepaisant sudėtingos verslo situacijos, 24 proc. tyrimo dalyvių atsakė, kad verslas taikė motyvavimo priemones, o populiariausios – priedas prie atlyginimo, papildomi laisvadieniai, sveikatos draudimas, darbas iš namų, sveikatingumo paslaugos.
„Priedas prie užmokesčio ir papildomas laisvadienis labiausiai domina specialistus, dirbančius valstybiniame sektoriuje, su sveikata susijusios motyvacinės priemonės labiausiai domina 55-64 metų respondentus, o galimybė dirbti iš namų patraukliausia 25-34 metų respondentams, gyvenantiems didmiestyje, turintiems aukštąjį išsilavinimą“, – tyrimo įžvalgomis dalijasi „RAIT Group“ generalinė direktorė Dovilė Končak, pažymėdama, kad net 76 proc. respondentų norėtų arba dirbti nuotoliniu būdu, arba derinti jį su darbu biure.
Tyrimas atskleidė, kad 33 proc. apklaustųjų teigiamai įvertino valstybės vaidmenį, tvarkantis su pandemine situacija, tačiau neigiamų vertinimų buvo daugiau – 44 proc. Valstybės pagalbą verslui teigiamai įvertino 26 proc., neigiamai – beveik 40 proc. Populiariausios įvardintos pagalbos verslui priemonės – subsidijos, kompensacijos už prastovas, mokesčių atidėjimas. Respondentai beveik nežino apie milijonais disponuojantį Pagalbos verslui fondą ir jo veiklą, mažai minėtos priemonės savarankiškai dirbantiems verslininkams, kompensacijos už patalpų nuomą.
Didesnė dalis respondentų labiau atkreipia dėmesį į tuos prekinių ženklų produktus/paslaugas, kurie yra socialiai atsakingi, o net 54 proc. sutinka, kad prastovos turėjo neigiamos įtakos darbuotojų lojalumui įmonėms. 59 proc. respondentų sutinka, kad nedarbo pašalpos mažina motyvaciją susirasti darbą, o 67 proc. pritaria, kad geopolitiniai įvykiai Rusijoje, Baltarusijoje ir Kinijoje turi tiesioginės įtakos Lietuvos verslo situacijai.
Kiekybinis tyrimas – internetinė apklausa buvo vykdoma šių metų rugpjūčio mėn., jo metu apklausti 426 respondentai. Tyrimą atliko „RAIT GROUP“ – vienintelė nepriklausoma rinkos tyrimų kompanija, įkūrusi savo padalinius Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Švedijoje bei siūlanti pilną rinkos tyrimų paslaugų paketą.