Metai praėjo, gyvenam antrame karantine, nesuvokiamus kiekius laiko praleidžiam prie ekranų – ir iš nuobodulio, ir iš nuovargio, ir iš nerimo. O juk norisi gyventi lėčiau, savo laiką skirti tik tam, kas vertinga. Tad ir informaciją siekiame vartoti sąmoningiau. Tačiau skaityti, matyti ir girdėti tik tai, kas tau patinka, vis dar nėra taip paprasta, o personalizuotos (suasmenintos) informacijos poreikis jau yra nebe alkis, o badas.
Nuo „Netflix“ iki „Spotify“ – didieji rinkos grandai jau seniai išmoko, kad tik duodamas žmonėms tai ir tik tai, ko jie nori, užkopsi į šlovės Olimpą. „Kibo Commerce“ atlikto tyrimo duomenimis, 70 proc. įmonių, pasitelkusių personalizavimo sprendimus jau raško sėkmės vaisius, tai yra, 200 proc. ir daugiau didesnę ROI (angl. investicijų grąža), o 86 proc. teigė pajutę verslo rezultatų augimą. Klientų duomenų platformos „Evergage“ tyrimo duomenimis, net 96 proc. rinkodaros specialistų sutinka, kad personalizavimas davė teigiamos įtakos klientų santykiui su prekės ženklu, 80 proc. apklaustųjų teigė pasiekę geresnių verslo rezultatų, naudodami personalizuotą turinį.
Jei svarstote, ką vertingo nuveikus savo prekės ženklui 2021-aisiais, mano patarimas – investuokite į turinio suasmeninimą. Dalinuosi keturiais patarimais, padėsiančiais žengti pirmuosius žingsnius.
Susitvarkyti naujienlaiškius. Visų pirma, jau seniai laikas atsisakyti nuasmenintų kreipinių. Yra pakankamai įrankių, leisiančių kreiptis į savo klientus jų vardais. Antra, nebrukti tiesmukos reklamos. Jei jau turite naujienlaiškių gavėjų auditoriją, tikėtina, kad tie žmonės ir taip pažįsta jūsų prekės ženklą. Tokiu atveju DAR VIENA jūsų išmaniojo laikrodžio, meškerės ar megztinio reklama greičiau suerzins, nei paskatins įsigyti. Vietoje to kurkite vartotojams naudingą ir artimą turinį – pavyzdžiui, dalinkitės maršrutais, padėsiančiais nužingsniuoti tuos dešimt tūkstančių žingsnių, patarimais žvejojant žiemą ar tinkama megztų drabužių priežiūra. Naujienlaiškį vertinkite ne kaip skelbimų lentą, o kaip galimybę užmegzti dialogą su savo auditorija. Pristatykite jai ne tik savo prekės ženklą, bet ir žmogų/žmones, stovinčius už jo. Suteikite vartotojui galimybę pažinti jus, jūsų asmenybę, gyvenimo būdą, pomėgius. Tokiu būdu subursite sau artimų, panašiai mąstančių žmonių bendruomenę, turėsite prekės ženklui lojalius klientus. Jei ieškote įkvėpimo, perskaitykite prekės ženklo „Manilla“ ar projekto „What do people do?“ kūrėjų naujienlaiškius.
Atkreipti dėmesį į socialinius tinklus. Jūsų įmonės paskyra neturi būti skirta tik produktų reklamai. Tokia paskyra negali būti sėkminga. Norėdami didesnio vartotojų įsitraukimo, turite kurti jiems naudingą, įdomų turinį. Tarkime, jei esate grožio produkcijos prekės ženklas, savo paskyrose turite dalintis srities ekspertų patarimais, įžvalgomis. Venkite tiesmukos savo produkcijos reklamos. Kitas efektyvus įrankis – feisbuko bendruomenės. Užčiuopę, kas aktualu ir naudinga jūsų auditorijai, sukurkite grupę, kurioje skatinsite vartotojus diskutuoti, dalintis patirtimis. Tai bus ir puikus įrankis pažinti savo klientus, jausti, kas jiems aktualu šiandien, stebėti kintančias tendencijas. Jei ir šiam žingsniui ieškote įkvėpimo, vienas projektų, į kurį verta atkreipti dėmesį – veiklių moterų bendruomenė „She is glowing“.
Tobulinti puslapio SEO (optimizavimas paieškos sistemoms). Paieškos sistemas galime vadinti personalizuoto turinio pradininkais. Ir nors šiandieninė rinkodara jau nužengė šviesmečius, SEO aktualumas niekur nedingo. Esame įpratę reikiamą informaciją rasti per kelias sekundes, tad jei nori, jog kažkas liktų užmiršta amžiams, padėk tai į antrą „Google“ paieškos puslapį. Būtent todėl tinkamai paruoštas puslapio SEO yra neišvengiamas darbas, norint pasiekti potencialų pirkėją.
Imtis personalizuotos reklamos. Šiandieninės reklamos galimybės leidžia vartotojui pasiūlyti tai, ko jam reikia šiuo metu. Tarkime, jei žmogus domisi nekilnojamojo turto pirkimu, internete jį pasieks reklama, susijusi su statybomis, remontais ar buitine technika. Tokia reklama prekės ženklams leidžia investuoti į reklamą efektyviau, nes nuolaidos santechnikai nerodomos tiems, kas šiuo metu santaupas planuoja skirti naujam dviračiui. Nors toks būdas kažkam gali „pakvipti“ sekimu, tačiau patys vartotojai šią reklamą priima teigiamai – klientų duomenų platformos „Segment“ duomenimis, 71 proc. klientų erzina, kai apsipirkimo metu juos pasiekia nepersonalizuotas turinys. 74 proc. vartotojų jaučia nepasitenkinimą, kai bet kokio puslapio turinys yra nepersonalizuotas. Kaip jau sakiau, žmonės nori matyti tai, ką iš tiesų nori matyti.
Kiekvienų metų pradžioje rinkodaros ir komunikacijos guru nepraleidžia progos paprognozuoti, kuo gi bus ypatingas beprasidedantis naujų metų ciklas. Ir štai įdomus dalykas – bent nuo 2012 iki pat 2020-ųjų kasmet šį žanrą reguliariai lydi pasvarstymai ir patikinimai, kad šiemet tikrai įvyks personalizuoto (suasmeninto) turinio proveržis. Šiemet ir aš stosiu į jų gretas – 2021-ieji bus personalizuoto turinio kilimo metai. Nes aplinkybės nepalieka kitos išeities. Pandemija mums visiems suteikė progą „išsigryninti“ – suprasti, kas mes ir ko mes norime. Tad atėjo laikas ir prekės ženklams pažinti savo vartotoją ir kurti tokį turinį, kurio jam reikia.