Veikiausiai Jūs nepublikuojate naujo turinio savo interneto puslapyje šiaip sau – greičiausiai turite aiškų tikslą ir priežastį, kodėl skiriate laiko naujo turinio kūrimui ir jo publikavimui. Paprastai tai yra Jūsų reitingų pagerinimas ir konversijų padidinimas, vartotojų įtraukimas į Jūsų veiklą ar tiesiog elementarus jų švietimas.

Kad ir kokia būtų priežastis, ruošiant turinį žiniatinkliui reikia laikytis tam tikrų taisyklių, kad visi – tiek interneto vartotojai, besidomintys Jūsų veikla, tiek paieškos sistemų varikliai – būtų patenkinti turiniu, kurį publikuojate savo interneto puslapyje.

Šiame straipsnyje sužinosite, kaip paruošti turinį, atitinkantį visas taisykles, apimančias skaitytojo patirtį (angl. reader experience), interneto puslapių optimizavimą paieškų sistemose (SEO) ir publikuojamo turinio kokybės standartus.

Kokybiško, žiniatinkliui skirto turinio ruošimo gairės

Puslapio pavadinimas turėtų konkrečiai nurodyti, paaiškinti ir apžvelgti, ko interneto vartotojas gali tikėtis iš puslapio turinio. Jūsų puslapio pavadinimas yra vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių Jūsų poziciją paieškų rezultatų reitinge – tai yra nuoroda, kurią vartotojai mato paieškos rezultatuose bei naršyklės lango skirtuke, kai jie peržiūri puslapį. Dėl šios priežasties pavadinimas turi prasidėti jo pradžioje pateikiant konkurencingiausius, didelės paieškų apimties (angl. search volume) raktažodžius.

Reikia nepamiršti ir to, kad pavadinimas negali būti per ilgas – jis turi būti konkretus, aiškus ir tikslus tiek interneto vartotojams, tiek paieškų sistemų varikliams.

Į puslapio pavadinimą taip pat nereikėtų įtraukti įmonės pavadinimo, nes tai nepadės Jūsų pozicijai paieškų rezultatuose tapti aukštesnei, o tiesiog užims vietą puslapio pavadinime, užuot ją išnaudojus tinkamam raktažodžiui. „Google“ pati pasirinks, ar paieškos rezultatuose rodyti įmonės pavadinimą. Geriau sutelkite dėmesį į pavienius raktažodžius, jų junginius ar skirtingas jų variacijas, kurios aiškiai apibrėžia, ko galima tikėtis iš Jūsų publikuojamo turinio. Puslapio pavadinimas taip pat turėtų būti vertas paspaudimų, dar vadinamu antraštiniu masalu (angl. clickbait).

Jei stengiatės sugalvoti gerai atrodantį, lengvai skaitomą, „užkabinantį“ puslapio pavadinimą, kuris paaiškintų turinio tikslą, nebūtų perkrautas ir būtų vertas paspaudimų, eikite į „Google“ ir įveskite pagrindinį su Jūsų turinio tema susijusį raktinį žodį. Pažiūrėkite, ką šiuo metu reitinguoja paieškų sistemos, kokie žodžiai naudojami, kokia tvarka ir ar kuris nors iš „Google“ pagal raktažodį rekomenduojamų puslapių pavadinimų turi tą papildomą wow faktorių.

Struktūruokite savo antraštes taip, kad pasakotumėte istoriją

Tai, kaip sisteminate turinį ir pasakojate istoriją, gali būti viena svarbiausių priežasčių, kodėl vartotojai užsibūna Jūsų puslapyje ilgą laiką. Pavyzdžiui, kepdami pyragą veikiausiai nepraleidžiate nei vieno recepto žingsnio, tad ir kuriat turinį nenorėtumėte, kad skaitytojai pajaustų, jog trūksta istorijos pasakojimo, jos plėtojimo žingsnių.

Štai keli vieno recepto antraštės (angl. header / heading tags) pavyzdžiai:

– H1: Bulvių su sūriu receptas;
– H2: Geriausias būdas iškepti bulves su sūriu;
– H2: Ką patiekiate su bulvėmis?;
– H2: Kokia mėsa geriausiai tinka su bulvėmis?;
– H3: Sudedamosios dalys;
– H3: Instrukcijos;
– H3: Komentarai.

Kai suprasite, kaip kepti bulves su sūriu, norėsite sužinoti, ką su jomis turėtumėte patiekti ir kokia mėsa apskritai geriausiai tinka su bulvėmis. Tokia struktūra ne tik pasakoja istoriją, bet ir padeda įsigilinti į viską, ką reikia žinoti apie temą, kuria publikuojate turinį. Tai suteikia skaitytojui tinkamą supratimą apie bulvių su sūriu patiekimą, skatina puslapio lankytoją įsitraukti į turinį ir užsibūti Jūsų interneto puslapyje.

Jei Jūsų svetainės vartotojams patinka trumpos pastraipos, nerašykite ilgesnių tekstų

Nėra tokio dalyko kaip tobulas žodžių skaičius ir tobulas pastraipos ilgis, tačiau kone kiekvienas turinio rinkodaros specialistas (ir net „Google“) Jums pasakys, kad skaitytojai labiau mėgsta trumpesnes pastraipas, teksto struktūrizavimą punktais ir neilgus sakinius.

Žinoma, visada yra išimčių, todėl kurdami turinį aiškiai apsibrėžkite, kas bus prototipiniai Jūsų turinio skaitytojai, kas jiems aktualu, ką jie tikėsis sužinoti ir t.t. Kartais kai kurie turinio elementai turi būti parašyti paprastai ir aiškiai be jokių užuolankų, tačiau būna ir tokių atvejų, kai tam tikra skaitytojų grupė galimai rinksis ilgesnį, išsamesnį tekstą, o ne trumpą ir konkretų.

Pridėkite nuorodų į atitinkamus turinio elementus savo svetainėje

Lengvas būdas priversti lankytoją keliauti po Jūsų svetainę ir negrįžti prie paieškų rezultatų yra įterpti vidines nuorodas puslapio turinyje. Kuo ilgiau galėsite išlaikyti lankytoją savo svetainėje, tuo didesnė tikimybė, kad jis taps Jūsų prekės ženklo gerbėju, ką nors įsigys ar kuo nors pasidomės, sužinos naujos informacijos apie Jus, Jūsų parduodamas paslaugas ar produktus bei pakartotinai įsitrauks į Jūsų turinį, apsilankys Jūsų puslapyje.

Be to, kai nuoroda puslapio turinyje veda į kitus Jūsų svetainės turinio elementus, tai gali parodyti paieškos sistemoms, kad turinys, kurį publikuojate, yra autoritetingas ir turi vidinių, tarpusavyje susijusių nuorodų, vedančių į kitą turinį Jūsų puslapyje ar jo elementą. Taip pat naudinga naudoti ir išorines nuorodas, kai iš tam tikro raktažodžio turinyje vedate į kitą autoritetingą puslapį, pvz., informacijos šaltinį, kurio nuoroda baigiasi „.edu“ ar „.gov“. Tačiau būkite atsargūs ir pateikite nuorodą tik į tą turinį ar jo elementą, kuris iš tikrųjų yra susijęs ir atitinka turinio temą.

Kartais pasitaiko įrašų, kuriuose bandoma išplėsti aktualumą, t.y. aprėpti daugiau nei reikia, ar nei daugiau nei temos tarpusavyje yra susiję pvz., kai prie bankininkystės temų pridedama vidinių nuorodų apie finansinę laisvę. Dalys, kuriose rašoma apie finansinę laisvę, gali nesiderinti su pradine tema apie tai, kuriame banke registruotis – tai nebūtų darni vartotojo patirtis (angl. user experience).

Į turinį integruokite iliustracijas ir grafikus

Vaizdai suteikia turiniui daugiau vertės, padeda dar geriau atskleisti turinio temą. Tai, kiek ir kokių vaizdų turėtumėte įtraukti į turinį, labai priklauso nuo pačio straipsnio ir Jūsų skaitytojo. Prieš rašydami įrašą, turėtumėte žinoti, kas yra Jūsų skaitytojai, kokie vaizdai jiems patinka ir kas atspindi Jūsų prekės ženklą – visa tai tam, kad tarpusavyje susietumėte visus publikuojamo turinio elementus.

Prieš keliant vaizdus reikia:

Optimizuoti ALT žymą

Raktažodžiais ALT iliustracijos žymoje apibūdinkite, kaip atrodo vaizdas žmogui, kuris galbūt nemato vaizdo dėl jo paties žiniatinklio nustatymų, interneto ryšio ar kt. Taip pat ALT žymą optimizuoti yra itin svarbu ir dėl paieškų sistemų, kurios indeksuoja ne tik tekstus, bet ir vaizdus, kuriuos po to pateikia interneto vartotojams. Jei tai būtų vaizdas lėkštės, pilnos bulvių su sūriu, ir šalia padėtomis pieno stiklinėmis, ALT žymė galėtų būti tokia: „bulvių su sūriu lėkštė kartu su stikline pieno“.

Suspausti failo dydį

Geriausia, kad iliustracijų failai būtų kuo mažesni, per daug neiškraipant vaizdo kokybės.

Patikrinti puslapio vaizdą mobiliajame įrenginyje ir kompiuterio darbalaukyje

Įsitikinkite, kad turinyje įterptas tekstas, vaizdas ar grafikas nėra išsitempęs ar išsimėtęs naudojantis mobiliuoju telefonu ir viskas yra vienodai gerai rodoma kiekviename įrenginyje.

Pasakykite skaitytojui, ką daryti toliau

Kiekviename publikuojamame turinyje reikia raginimo veikti, tai yra aiškiai pasakyti skaitytojui, ką jis turėtų daryti po to, kai peržiūrėjo ar perskaitė Jūsų publikuotą turinį, pvz., spustelėti vidinę nuorodą, vedančią į kokią nors prekę ar paslaugą, kurią aprašote. Kartais interneto vartotojai užsisako juos dominančios interneto svetainės naujienlaiškį, kad matytų kuo daugiau turinio.

Kad ir kokie būtų Jūsų publikuojamo turinio tikslai – pagerinti užimamą poziciją paieškų rezultatų reitinge ar pritraukti interneto vartotojų siekiant iš jų gauti jų elektroninį paštą tam, kad galėtumėte suburti Jūsų veikla besidominčią bendruomenę ir jai siųsti naujienlaiškius apie savo veiklą, produktus ar paslaugas.

Turinio ruošimo gairės:

– ar turinys perteikia tai, ką nurodo puslapio pavadinimas?;

– ar puslapio pavadinimas yra pakankamai įdomus, kad jį norėtųsi spustelėti?;

– ar antraštėse tinkamai plėtojama pasakojama istorija?;

– ar turinys yra konkretus, aiškus ir tikslus – ar išvengta ilgų sakinių ir stambių pastraipų? O gal Jūsų skaitytojui patinka ilgi sakiniai ir stambios pastraipos?;

– ar esama vidinių nuorodų į atitinkamus svetainės turinio elementus?;

– ar nurodyti išoriniai puslapiai?;

– ar vaizdo failų pavadinimuose naudojami raktiniai žodžiai?;

– ar kiekvieno vaizdo failo dydis yra kiek įmanoma mažesnis?;

– ar turinys atrodo vienodai visuose įrenginiuose?;

– ar raginimas veikti (ką skaitytojas turi daryti toliau) yra aiškiai apibrėžtas?.

SEO turinio rašymo žiniatinkliui žingsniai


Apibrėžkite pagrindinius ir antrinius raktinius žodžius

Jei pradedate nuo nulio ir dar neatradote, pagal kuriuos raktinius žodžius turėtumėte kurti turinį, siūlau atlikti analizę, kad nustatytumėte, kokius raktinius žodžius reitinguoja Jūsų konkurentai. Tie raktiniai žodžiai – tokie, kurių paieškos apimtis yra vidutinė arba didelė ir kurie gali padiktuoti kitą turinio temų ratą bei pagrindinius ir antrinius raktinius žodžius. SEO įrankis „Semrush“ turi „Content Gap“ įrankį, kuris gali greitai nustatyti šiuos raktinius žodžius. Dar vienas variantas – nemokamos „Google keywords planner“ raktinių žodžių planavimo priemonės, kurios padės tyrinėti, kokie raktiniai žodžiai turi konkurencinį pranašumą ir Jums tiktų geriausiai.

Tokie veiksniai kaip paieškos apimtis bei konkurencija lems, kiek kartų reikia įtraukti raktinį žodį į visą turinį. Štai keletas pasiūlymų, kur įtraukti raktinius žodžius:

– įtraukite raktinį žodį ar žodžius į pirmuosius 100 turinio žodžių (į pirmąją pastraipą);

– naujo turinio temą paprastai diktuoja raktinis žodis, pagal kurį bandote reitinguoti – įtraukus šį raktinį žodį į pirmuosius 100 žodžių, paaiškės, apie ką yra kūrinys, ir pridėsite tiek vartotojui, tiek paieškos varikliui reikalingą akcentą;

– pridėkite raktinį žodį prie savo pavadinimo ir antraščių.

Tačiau reikia nepamiršti, kad yra riba tarp pernelyg didelio optimizavimo ir tinkamo turinio optimizavimo – raktinių žodžių nebūtinai turi būti kiekvienoje antraštėje, o tik tose, kurios turi tam tinkamą vietą, ir atrodo organiškai.

Štai raktinio žodžio „San Diego Bank“ optimizavimo (ir raktinių žodžių užpildymo) pavyzdys:

Pavadinimas: 10 geriausių San Diego bankų, kuriuose verta atidaryti sąskaitą;

– H1: Puikūs San Diego bankai;

– H2: Blogi San Diego bankai;

– H2: San Diego bankai, kuriuos turėtumėte apsvarstyti;

– H3: Bankai, tokie kaip San Diego bankas, laikantys daugiausiai gyventojų pinigų.

Pridėkite raktinių žodžių prie savo inkaro (angl. anchor) teksto, kuris yra puslapio nuorodos struktūroje. Inkaro tekstas – tai susietas žodis ar žodžiai įraše, kurie nukreipia skaitytoją į kitą puslapį, nesvarbu, ar toje pačioje svetainėje, ar išorinėje svetainėje. Bet kokiu atveju, jei prie inkaro teksto galite pridėti raktinį žodį, padarykite tai. Vėlgi, tai reikia padaryti natūraliai, kaip tai padariau pirmame šios pastraipos sakinyje.

Tai, ko nerekomenduojama daryti – pridėti daugybę skirtingų raktinių žodžių visame turinyje ir susieti juos su vidiniais ir išoriniais puslapiais. Vienas puslapio turinio vienetas turi atitiki vieną ar kelias tarpusavyje susijusias temas. Per daug maišyto, skirtingo turinio ir jame naudojamų raktažodžių gali būti ne tik nenaudinga, bet dar ir neigiamai paveikti Jūsų užimamą poziciją paieškų rezultatuose.

Nepamirškite, kad gali pasitaikyti ir ilgų raktažodžių junginių

Kai reikia optimizuoti pavadinimus, antraštes, URL ir vaizdų aprašymus, ilgi raktažodžių junginiai kartais gali užimti per daug vietos, todėl svarbu atrinkti tik svarbiausius, tuo laikotarpiu aktualiausius raktažodžius ar jų junginius. Tarkime, kad kuriate infografiką apie populiariausias L formos sofas, ant kurių gali atsisėsti 6 ar daugiau žmonių. Kas ieško šios informacijos, žino, kad nori būtent L formos sofos, nes jiems jos reikia tam, kad ant jos patogiai įsitaisytų bent 6 žmonės. Tai yra Jūsų galimybė nurodyti jų ieškančiam vartotojui (ir paieškos sistemoms), kad jūsų infografike yra nurodytos geriausios L formos sofos, ant kurių tilps ne mažiau nei šeši žmonės.

Venkite pasikartojančių puslapių pavadinimų ir raktinių žodžių sutapimo

Puslapių pavadinimai yra vienodai svarbūs tiek SEO, tiek interneto vartotojams. Tam, kad išvengtumėte nenaudingo naujo turinio optimizavimo, venkite pasikartojančių puslapių pavadinimų. Taip pat turėtumėte vengti persidengiančių frazių ar raktinių žodžių puslapių pavadinimuose. Jei visų trijų puslapių pavadinimai prasideda žodžiais „Tinklaraščio įrašų optimizavimas“, „Google“ sunkiau suprasti, kuo šie įrašai skiriasi.

Optimizuokite savo puslapių URL

Kai paruošite turinį, įsitikinkite, kad URL adresas atitinka pavadinimą ir susideda iš puslapio turinį atspindinčių pagrindinių raktinių žodžių. Gali atsitikti ir taip, kad jau paskelbtą įrašą po tam tikro laiko norėsite atnaujinti, tad rekomenduojama puslapio URL struktūroje naudoti kuo bendriau turinio temą apibūdinančius raktažodžius. Taip pat patartina vengti skaičių ar raktažodžių, kurie, jei atnaujintumėte įrašo turinį, taptų nebenaudingi, ir jame atsiradusi nauja informacija nebebūtų iš esmės susijusi su URL struktūra. Taip išvengsite peradresavimų nustatymo ar URL atnaujinimo kiekvieną kartą, kai atnaujinsite įrašą arba pasirinksite eiti visai kita linkme.

Išimtis – skaičius yra būdingas pagrindiniam raktiniam žodžiui. Pvz., jei įrašą „2020 m. populiariausios atostogų kryptys“ norėsite pakeisti į „2021 m. populiariausios atostogų kryptys“ papildydami informaciją.

Sutelkite dėmesį į tai, kad URL būtų trumpas ir konkretus, atskleistų temos esmę ir įtrauktų raktinį žodį.

Apibendrinkite turinio esmę meta aprašyme

Puikus meta aprašymas (angl. meta description) yra toks, dėl kurio vartotojas susidomi nori jį spustelėti. Dėmesį patraukia toks meta aprašymas, kurį sudaro mažai žodžių, kuris aiškiai nurodo, ko tikėtis puslapyje (tarp 138–148 simbolių), ir apima 1–2 raktinius žodžius.

Tačiau yra tikimybė, kad „Google“ nepaisys Jūsų puikiai sukurto meta aprašymo ir jį sugeneruos savaip, pateikdama interneto vartotojams savo versiją apie Jūsų puslapį. Tik nereikia naiviai tikėtis, kad „Google“ padarys šį darbą už Jus tinkamai. Rekomenduojama įdėti daug pastangų ruošiant meta aprašymus puslapiams.

Neoptimizuokite savo turinio tik pagal puslapyje įdiegtą papildinį

Jei valdote savo puslapį naudodami „Wordpress“ sistemą, veikiausiai esate girdėję apie SEO įrankį „Yoast“. Šis papildinys gali būti vienodai naudingas ir žalingas Jūsų puslapiui. Nesupraskite manęs neteisingai, tokie papildiniai kaip „Yoast“ gali būti labai naudingi kuriant ir optimizuojant turinį. Tačiau turite subalansuoti turinio optimizavimą ir robotams, ir tikriems žmonėms.

Tokio tipo sistemos yra naudingos bendrai optimizuojant Jūsų puslapį, bet jos individualiai neprisitaiko prie kiekvieno puslapio, visiems nurodydamos bendras puslapio optimizavimo gaires. Tačiau kiekvienas puslapis, jo turinys ir tikslinė auditorija skiriasi iš esmės, tad nereikia aklai pasikliauti rekomendacinio pobūdžio sistema ir jos patarimais, o stengtis patiems optimizuoti savo puslapį, nes tik Jūs patys geriausiai žinote, kokios yra Jūsų interneto svetainės silpnosios ar stipriosios pusės, lyginant su konkurentais.

Susitelkite į turinį, kurio reikia Jūsų tikslinei auditorijai – turinį, kuriame pateikiama išsami informacija, patarimai, sprendžiama konkreti problema. Neakcentuokite vien tik parduodamų paslaugų ar prekių, juk kiekviena prekė ar paslauga yra unikali, kaip ir Jūsų įmonė ar jos veiklos istorija, tad turite stengtis generuoti individualizuotą turinį ir vengti turinio dublikatų – kiekvieną turinio vienetą, produktą ar paslaugą aprašyti individualiai, kiekvienam iš jų suteikiant išskirtinį, tik juos apibūdinantį aprašymą, kuris iš esmės galėtų būti panašus su tarpusavyje panašiomis paslaugomis ar produktais, bet ir kartų būtų skirtingas, kad paieškų sistemos tų aprašymų neidentifikuotų kaip dublikatų, už kuriuos paieškų sistemos savotiškai „baudžia“ tų puslapių, kurie yra vieni kitiems identiški tiesiog neindeksuodamos – neįtraukdamos jų į paieškų rezultatus.

Tinkamai optimizuosite savo puslapio turinį vadovaudamiesi toliau pateiktomis gairėmis:

Turinys ir raktažodžiai:

– kiek kartų paminėjote savo pagrindinį raktinį žodį?;

– kiek kartų paminėjote antrinį raktinį žodį?;

– ar konkurentai yra pranašesni už jus naudodami daugiau įvairių raktažodžių nei naudojate jūs?

– ar jūsų parinkti ir naudojami raktažodžiai kuriuos stengiatės optimizuoti užima aukštą vietą paieškų rezultatuose? Ar turite tiems raktažodžiams konkurentų t.y, ar esate jų lyderis, ar kas nors jus ties tam tikrais raktažodžiais lenkia? Galbūt jums reikia stengtis optimizuoti tuos raktažodžius kurie yra jūsų konkurentų silpnos pusės? Arba atrasti silpnų vietų ties optimizavimu kur jūsų konkurentas laimi, tačiau kažkokio veiksmo neatlieka, kurį jūs atlikę galėtumėte ne tik jį pasivyti, bet ir aplenkti?

– ar natūraliai įtraukėte raktinį žodį į:

pavadinimą;

pirmuosius 100 žodžių;

inkaro tekstą;

antraštes.

URL ir META dalys

– ar yra tinkamai optimizuotos – ar raktažodžių nėra per daug, jie yra tarpusavyje susiję, ar URL ir META dalys atspindi turinį?;

– ar tinkamai įtraukėte ilgus raktinius žodžius ar jų junginius?;

– ar įtraukėte raktažodžius į savo antraštes?;

– ar turite panašių anksčiau paskelbto turinio puslapių pavadinimų?;

– ar URL yra trumpas, tikslus ir nėra perpildytas bereikalingais raktiniais žodžiais?;

– ar meta aprašymas aiškiai nusako, apie ką kalbama?;

– ar meta aprašymas yra nuo 138 iki 148 simbolių?;

– ar įtraukėte svarbiausią informaciją (ir raktinį žodį) į pirmuosius 100 meta aprašymo simbolių?;

– ar optimizuojate tiek vartotojui, tiek robotams?.

Kokybiško turinio rengimo žiniatinkliui patarimai

Išsiskirkite unikaliu turiniu. Jei rengdami turinį savo puslapiui remiatės kokiu nors šaltiniu, stenkitės jį perrašyti savaip – taip, kaip tiktų Jūsų prekės ženklui ar patiktų Jūsų tikslinei auditorijai. Kuo unikalesnis Jūsų publikuojamas turinys, kuriame yra aktualių raktažodžių, atitinkančių vartotojų paieškos užklausas, tuo didesnė galimybė Jums reitinguotis pirmosiose paieškų rezultatų pozicijose.

Jei kuo nors remiatės, nekopijuokite aklai žodis į žodį, sakinys į sakinį. Atraskite būdą, kaip šaltinio, kuriuo remiatės, informaciją perteikti savaip. Taip pat nepamirškite nurodyti to šaltinio bei į jį nukreipti.

Šiais laikais sunku rasti populiarios temos turinio, kuris siūlo kažką unikalaus ir apima visą informaciją apie tą temą. Dažniausiai rasite panašumų tarp svetainių, siūlančių iš esmės tuos pačius patarimus ar informaciją, todėl svarbu atrasti savo išskirtinius bruožus, kurie leis užimti aukštesnes pozicijas paieškų rezultato reitinge.

Jei nesate tikri, apie kokią informaciją turėtumėte rašyti, pasitelkite „Semrush“ temos tyrimo įrankį arba „Atsakykite visuomenei“. Įveskite temą ar raktinį žodį ir sužinokite, kas, ką, kada, kodėl ir kaip iš tikrųjų ieško internete. Tuomet tuos klausimus galite paversti antraštėmis ir (arba) DUK pridėdami atitinkamas pastraipas, apimančias kiekvieną temos kampą. Klausimai, kurie nėra antraštės, vis tiek gali suteikti papildomų idėjų, ką įtraukti kuriant pastraipas.

Daugiau apie tai, kaip svarbu išsiskirti unikaliu, tinkamai optimizuotu turiniu, skaitykite kitame mano straipsnyje apie „Google“ turinio algoritmo atnaujinimą čia.

Išpildykite savo interneto svetainės lankytojo lūkesčius

Jei rašote recepto įrašą, ar įtraukėte vaizdus prie kiekvieno žingsnio tiems skaitytojams, kuriems vaizdai yra svarbesni nei tekstas? Jei rašote tinklaraščio įrašą apie naują kelionės tikslą, ar paminėjote viską, ką reikia nuveikti toje vietoje ir ką turėtumėte žinoti prieš atvykstant? Kiekvienas prekės ženklas turi skirtingas tikslines auditorijas, su kuriomis bando užmegzti ryšį, o tai reiškia, kad reikia rengti turinį visiems, kurie domisi Jūsų prekės ženklu.

Nesvarbu, ar 80 % Jūsų auditorijos geriau reaguoja į labiau vaizdinį turinį, ar 50 % tikisi ilgesnių pastraipų – turite sukurti turinį, atitinkantį visas Jūsų prekės ženklo tikslines auditorijas.

Prieš pradėdami kurti savo turinį, apibrėžkite, kam skirtas turinys, kokiu formatu jį geriausia pateikti ir kokiuose kanaluose jį reklamuoti:

– ar išsamiai aptarėte temą, pasiūlėte unikalią prieigą ar pridėjote informacijos, kurios nėra kituose įrašuose panašia tema?;

– ar turinyje pateikta originali informacija, kurią Jūs (ar Jūsų komanda) asmeniškai ištyrėte?;

– ar Jūsų pateikta informacija yra tiksli?;

– jei kas nors patikrintų Jūsų turinį, ar rastų faktinių neatitikimų?;

– ar Jūsų šaltiniai tinkamai susieti su pirminiu informacijos šaltiniu?;

– ar tokiu turiniu galėtumėte didžiuotis, jei juo dalintųsi kitas prekės ženklas arba jis būtų išpopuliarėjęs?;

– ar turinys apima elementus, kurie tenkintų kiekvieną asmenį?;

– ar apsibrėžėte, kokio tipo asmeniui bandote taikyti turinį?;

– koks formatas geriausiai tiktų tiek asmeniui, tiek temai: vaizdo įrašas, tinklaraštis, grafika, didelių (dydžiu sunkių)( vaizdų naudojimas, sudėtingo, ilgo teksto naudojimas ir kt.?.

Kiekvienu paskelbtu įrašu turėtumėte didžiuotis ir siekti, kad jį bendrintų kuo daugiau lankytojų ir kitų prekės ženklų. Įsitikinkite, kad Jūsų turinys pranoks kiekvieno lankytojo lūkesčius pateikdami įdomios informacijos ir turėdami aiškią turinio struktūrą.

Prieš publikuodami turinį dar kartą peržiūrėkite šį straipsnį ir įsitikinkite, kad padarėte viską, ką galite, jog į interneto platybes išleistumėte kokybišką turinį, tinkamą tiek paieškų sistemoms, kurios lems Jūsų užimamą poziciją paieškų rezultatuose, tiek interneto vartotojams, kurie lems kiek jų apsilankys jūsų puslapyje, kas parodys kiek sėkmingas ar populiarus yra jūsų internetinis puslapis.