Ką turi žinoti kiekvienas?
Išorinis SEO – tai atgalinių nuorodų kūrimas. Nuorodos gali būti kuriamos įvairiais būdais, tad tik nuo SEO specialisto priklauso, kokią atgalinių nuorodų kūrimo strategiją jis pasirinks. Šaltinių atgalinėms nuorodoms gali būti įvairių. Populiariausi yra šie:
– SEO straipsniai,
– Naujienų svetainės (Delfi, 15min, Etaplius.lt ir t.t. ),
– Specializuoti blogai,
– Forumai,
– Socialiniai tinklai,
– WEB 2.0 svetainės,
– Įvairios svetainės, kuriose galima susikurti profilį ir patalpinti nuorodą. Aišku, kad nemažai tokių nuorodų turi „nofollow“ alt atributą, tačiau gerai paieškojus galima surasti naudingų internetinių portalų,
– ir kiti šaltiniai.
Bilger.lt SEO skyriaus vadovas Robertas Šimkus atskleidžia, kad išorinio SEO strategija gali skirtis nuo rinkos, kurioje dirbama. Tai gali būti vietinė rinka, JAV ar globalioji rinka Pastarajai priskiriama ir JAV, Australija, Anglija bei visos kitos valstybės, kuriose vartotojai „Google“ paieškoje užklausas daro anglų kalba.
Kokią SEO strategiją pasirinkti?
Robertas Šimkus pabrėžia, kad svarbiausias dalykas renkantis SEO strategiją – nuspręsti, kokią auditoriją norima pasiekti. Vienais atvejais elektroninė parduotuvė yra orientuota į anglų kalba kalbančią auditoriją, kitais – svetainės savininkai nori būti randami visose Europos Sąjungos valstybėse pagal vietinės kalbos užklausas. Todėl abiem atvejais bus taikoma skirtinga SEO optimizavimo strategija.
Specialistai rekomenduoja optimizuoti svetainę pagal vietines kalbas skirtingose šalyse. Tai reiškia, kad pravartu pirkti vietinius domenus ir kurti atskiras svetaines.
Viena dažniausių klaidų – kai klientai planuoja vienoje interneto svetainėje padaryti kalbų perjungimą ir tikisi pasiekti TOP pozicijas skirtingose valstybėse. R. Šimkus pataria būti konkretiems. Vienas raktažodis – vienam puslapiui. Vieną svetainę kurti viena kalba. Vartotojams pasitikėjimą kelia internetinės svetainės turinčios vietinį domeną. Puikus to pavyzdys tokios kompanijos kaip AboutYou, Autodoc, Ikra Mogatec. Jos dirba visoje Europoje ir turi daug el.parduotuvių.
Svarbu atminti:
– Optimizuojant svetainę Lietuvoje reikės daug kartų mažiau atgalinių nuorodų, nei JAV, UK ar Vokietijoje, nes skiriasi rinkos dydis.
– Optimizuojant svetainę globalioje rinkoje – reikės daugiau atgalinių nuorodų.– Kuriant nuorodas reikia įvertinti daug faktorių – lankomumą, reitingus, ar gerai donoro svetainė indeksuojama paieškoje, bei kiek išeinančių nuorodų ji turi.
Daugiau reiškia mažiau
Išleidus daugybę pinigų SEO neatneša norėto rezultato? Galbūt darote naujoko klaidą? R. Šimkus tikina, kad itin dažna klaida kai klientai nusiperka brangų straipsnį naujienų portale su atgalinėmis nuorodomis ir po kurio laiko nesupranta, kodėl jų projekto pozicijos nepagerėjo. Pasirodo, kad naujienų svetainė gali turėti gerus reitingus, lankomumą, bet ji taip pat turi daug išeinančių nuorodų. Visa svetainė turima vertė dalinasi ir jūs gaunate tik kruopelytę naudos, nes visą naudą tenka dalintis ir su kitais.
Štai „Google“ paieškoje kasdien atliekama 3,5 milijardai užklausų. Jeigu SEO strategija nėra tinkama, šioje paieškoje verslas nėra gerai matomas. Tokiu atveju pelnas ir internetinės svetainės lankomumas mažėja. Pritraukiama mažiau vartotojų.
Specialistai pataria geriau išsipirkti nuorodą regioniniame portale, kuris nėra perpildytas SEO nuorodų, tuomet išleisite mažiau pinigų ir turėsite mažesnę konkurenciją. O štai globalioje rinkoje teks nusiteikti, kad teks konkuruoti su gigantais. Dėl to geriausius rezultatus pasiekia turintys geriausią SEO optimizavimo strategiją.
Protinga investicija?
SEO – tai investicija, kuri ilgainiui atsiperka. Metai, dveji ar treji ir pasiekus geriausias pozicijas globalioje rinkoje verslas turės didžiulį lankomumą, daug pirkėjų ir stabiliai augančią apyvartą.
Bilger.lt SEO skyriaus vadovas Robertas Šimkus pabrėžia, kad SEO nėra „Google Ads“ ar „Facebook ads“. Išsikėlus svetainę į aukščiausias pozicijas viskas priklausys nuo konkurentų veiksmų, tačiau kasdienės priežiūros nereikalaus. Ne visose rinkose konkurentai aktyviai dirba. Tuo tarpu dirbant su kitais reklamos įrankiais teks nuolat investuoti. Juk reklama transliuojama tik tol, kol mokami pinigai.
Tačiau kiekvienam verslui geriausia išnaudoti visus reklamos įrankius. Svarbu, kad SEO valdytų profesionalų komanda, „Google Ads“ taip pat prižiūrėtų šios srities žinovai. Kai viską atlieka profesionalai, gaunami geriausi rezultatai.