Metų komunikatoriaus apdovanojimas finalinio renginio metu birželio 9 d. bus įteiktas įmonės ar įstaigos komunikacijos vadovui ar specialistui, kurio profesinė veikla per pastaruosius metus galėtų būti laikoma pavyzdine organizacijos reputacijos valdymo, įmonės ar jos paslaugų žinomumo didinimo, vidinės komunikacijos, krizių valdymo, kitose komunikacijos srityse.
Konkursas vyks dviem etapais: speciali „Metų komunikatoriaus 2023“ komisija, kurią šiemet sudaro komunikacijos profesionalai ir žurnalistai, įvertinusi kandidatų paraiškas, atrinks finalininkus viešam balsavimui naujienų portale Delfi, M360. Nugalėtojas bus išrinktas susumavus komisijos ir publikos balsus bei įvertinus žiniasklaidos bendrovės „Mediaskopas“ pateiktus kandidato ir jo atstovaujamos įmonės matomumo dinamikos analizės duomenis.
Du kartus iš eilės „Metų komunikatoriaus“ titulą pelnęs Vilniaus miesto mero patarėjas strateginei komunikacijai Karolis Žukauskas apžvelgia, kokie komunikacijos profesionalams buvo pastarieji metai.
Komunikatorių paguosti negali – nežinomybė tęsis
Kaip teigia K. Žukauskas, metai, kai Europoje įsisiautėjo didžiausias karas nuo Antrojo pasaulinio laikų, negali būti nei geri, nei nuobodūs, bet kiekviena krizė, pasak jo, turi ir gerų aspektų.
„Prasidėjus invazijai, visa privataus sektoriaus komunikacija kuriam laikui sustojo. Vėliau atsirado galimybė kiekvienam verslui ar viešajai įstaigai prisidėti prie kilnios misijos – pagalbos Ukrainai. Džiaugiuosi, kad daug lietuviškų, ypač naujos kartos, verslų prisidėjo prie to. Kai kurie – kosminiais masteliais“, – džiaugiasi K. Žukauskas ir pabrėžia, kad geriausia komunikacija yra realūs, tikri, geri darbai.
Vilniaus miesto mero patarėjas pastebi, jog komunikacija yra tarsi veidrodis, padedantis patiems pamatyti savo „kreivus dantis ar spuogus“, o toliau – pačios organizacijos reikalas keisti tai ar palikti, kaip yra.
„Net ir geriausių maskuotojų atliktas makiažas nebus amžinas, todėl anksčiau ar vėliau tikrasis veidas pasimatys. Komunikatoriaus užduotis – ne tik kalbėti ir pasakoti į išorę, bet kartu atkreipti dėmesį į problemas organizacijos viduje. Būtent tai kuria stipresnę organizaciją ir pagrindą išorinei reputacijai“, – pažymi K. Žukauskas.
Paklaustas, kas komunikacijos specialistų laukia netolimoje ateityje, ekspertas nedaugžodžiauja: „Tas pats, kaip ir iki šiol – nežinomybė, kas vyks rytoj, ir būtini įgūdžiai sugebėti į situacijas, kurios nėra apibrėžtos vadovėliuose, reaguoti ne pagal šablonus.“
Geriausiųjų rinkimai – papildoma proga komunikacijai
Kalbant apie „Metų komunikatoriaus“ rinkimus, K. Žukauskas pastebi, jog visi rinkimai ir apdovanojimai yra tarsi lakmuso popierėlis, ar savo darbą tarp kitų rinkos kolegų atlikai geriau nei kiti: „Pasilyginti, pakonkuruoti visada sveika – taip gali žinoti savo lygį, matyti, kur dar gali labiau pasistengti.“
Rima Aukštuolytė, viena iš renginio „PR Impact Awards“ organizatorių, Lietuvos komunikacijos asociacijos (LTKA) Tarybos pirmininko pavaduotoja, antrina K. Žukauskui dėl šio konkurso svarbos. Jos įsitikinimu, „Metų komunikatoriaus“ rinkimai gali būti traktuojami kaip komunikatoriaus darbo dalis.
„Pildydamas paraišką kiekvienas gali dar kartą įsivertinti, ką ir kaip per metus pavyko nuveikti. Darbas su įmonės, institucijos ar nevyriausybinės organizacijos komunikacija yra unikali patirtis, nes komunikatorius yra ta grandinės dalis, kuri visuomenei parodo ir pasako – šiandien mes esame tokie ir štai tokios yra mūsų vertybės. Ir net jei komunikatoriai nežino, kas vyks rytoj, būtent labai aiškios vertybės padeda nepasimesti reaguojant. Vertybės gali būti laikomos tvirta atsparumo dalimi laikais, kai įvykių eiga globaliu mastu gali pasikeisti per akimirką“, – neabejoja R. Aukštuolytė.
Ji primena, kad šiemet „Metų komunikatoriaus“ rinkimų tvarka išlieka nepakitusi. Kandidatų paraiškas vertins speciali „Metų komunikatoriaus 2023“ komisija. Komisijai atrinkus finalininkus, jų sąrašas bus pateikiamas viešam balsavimui Delfi portale. Galutinį laimėtoją lems komisijos narių vertinimas, „Mediaskopo“ atliktos analizės apie kandidato ir jo atstovaujamos įmonės matomumą bei jo dinamiką ir viešo balsavimo rezultatai.
„Viena iš naujovių šiemet – į komisiją įtraukėme ir žiniasklaidos atstovus, nes būtent jie tiesiogiai bendrauja su komunikatoriais“, – sako R. Aukštuolytė.
Komisiją sudaro 12 narių, iš kurių 5 yra žiniasklaidos atstovai: Rūta Balčiūnienė, „Verslo žinių“ žurnalistė, Darius Matas, LRT radijo laidų vedėjas, Edgaras Savickas, naujienų agentūros ELTA verslo redaktorius, Donata Vaiciekiūtienė, TV3 laidų vedėja, Jūratė Žuolytė, M360 ir DELFI Kultūra redaktorė.
Geriausią metų komunikatorių šiemet taip pat rinks Laura Dabulytė, RsV agentūros „Budinti komunikacija“ įkūrėja, Ernesta Dapkienė, komunikacijos ekspertė, Artūras Jonkus, Komunikacijos agentūros „Agency 1323“ vadovas, Luka Lesauskaitė, Lietuvos Raudonojo Kryžiaus komunikacijos vadovė, Alvydė Palaimaitė, Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) direktorė, Juozas Ruzgys, VšĮ „Bernardinai.lt“ direktorius ir LTKA tarybos narys, Raminta Stanaitytė-Česnulienė, INSYNERGY4 bendraįkūrėja ir partnerė.
Jau galima teikti paraiškas
Paraiškas teikti ir dalyvauti „Metų komunikatoriaus“ rinkimuose galima „PR Impact Awards“ interneto svetainėje www.primpactawards.com užpildant pateiktą nesudėtingą formą. Kandidatas paraiškos teikimo metu turi būti atsakingas už organizacijos komunikacijos veiklos rezultatus nuo 2022 m. birželio iki 2023 m. gegužės.
Paraiškos priimamos iki balandžio 29 d. 23:59 val. Šių metų nugalėtojas bus paskelbtas birželio 9 d. vyksiančiame renginyje „PR Impact Awards 2023“, kurio tema – „Atsparumo formulė: komunikacijos galia“. Įsigyti bilietus galite čia.
Konferenciją ir geriausių komunikacijos projektų apdovanojimus „PR Impact Awards“ jubiliejinį 10-tą kartą organizuoja Lietuvos komunikacijos asociacija (LTKA) kartu su Komunikacijos industrijos asociacija (KIA). Daugiau informacijos čia.