Kristina Rakauskaitė, apdovanojimus surengusios Lietuvos spaustuvininkų asociacijos direktorė, kalba, kad šiais metais itin daug dėmesio buvo skiriama naujų technologijų taikymui ir ekologiškiems sprendimams. Tarp pagrindinių temų buvo dirbtinio intelekto sprendimų diegimas spaudos pramonėje ir žiedinės ekonomikos kūrimas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Lietuvos bendrovės dėl savo greičio ir lankstumo prisitaikant prie klientų poreikių vis dažniau užsienio rinkose nukonkuruoja gerokai didesnes ir žinomesnes kompanijas. Todėl šiais metais spaudos pramonėje daugiausiai kalbame apie inovacijas, eksporto didinimą ir aplinkai nekenksmingus sprendimus, kurie užtikrintų dar spartesnę sektoriaus plėtrą“, – pasakojo Kristina Rakauskaitė.
Sėkmingiausi eksportuotojai
Apdovanojimuose didžiausia 2019 m. spaudos produktų eksportuotoja paskelbta Trakų rajone įsikūrusi „MTL Carton“. Praėjusiais metais bendrovės eksporto pajamos augo daugiau nei 3 mln. Eur, palyginti su 2018 m.
Už sparčiausią eksporto augimą įvertinta spaustuvė KOPA, kurios užsienio klientams parduodamų prekių pardavimai per metus išaugo ketvirtadaliu ir dabar sudaro 85 proc. visos apyvartos. Dėl aukštos spaudos kokybės bendrovei pavyksta pritraukti klientus iš JAV, Australijos ir didžiausių Europos valstybių.
Be to, už gebėjimus parduoti savo produkciją žymiausioms pasaulinėms kompanijoms apdovanota spaustuvė „Via Aquaria“. Ji gamina pakuotes tokiems prekės ženklams kaip „Burberry“, „Prada“ ir „Rituals“.
Inovatoriai ir ekologiškų produktų kūrėjai
Už inovatyvių produktų kūrimą įvertinta UAB „Vilniaus pakuotė“. Ji, bendradarbiaudama su įmonėmis „Halopack BV“ bei „Amcor“ rinkai pristatė pirmąją modifikuotai atmosferai pritaikytą kartoninę pakuotę. Maisto prekėms dažnai naudojamam modifikuotos atmosferos pakavimo būdui įprastai pasitelkiamas plastikas. Tačiau „Vilniaus pakuotės“ sukurta technologija leidžia naudoti 90 proc. mažiau plastiko, o likusius 10 proc. atskirti nuo kartono ir perdirbti. Be to, ant pakuotės galima spausdinti iš abiejų pusių, nereikalingos įmautės, jas galima naudoti mikrobangų krosnelėje bei orkaitėje.
Technologijų diegimo kategorijoje už pažangių ir ekologiškų sprendimų diegimą įvertinta etiketes bei pakuotes gaminanti spaustuvė „Aurika“. Pasak bendrovės, išskirtinių rezultatų rinkoje pasiekti pavyko sėkmingai derinant technologijas, įmonės specialistų žinias, tarptautinio bendradarbiavimo praktikas ir nuolat tobulinant veiklos procesus. Šioje kategorijoje įvertinimą gavo ir spaustuvė „PakMarkas“, kuri panaudojo elektronų pluošto technologiją, kad rinkai pasiūlytų mažiau plastiko turinčias maisto produktų pakavimui skirtas pakuotes.
Už atsinaujinančių energijos šaltinių diegimą apdovanojimas įteiktas „UAB IOCO Packaking“, kuri 2019 m. įdiegė 0,3 MV galios saulės elektrinę. Pagaminta energija panaudojama pramonės įmonės vidiniam elektros energijos vartojimui padengti.
Auga besitraukiančioje rinkoje
Apdovanojimų ceremonijoje dalyvavusi Europos spaustuvininkų asociacijos „Intergraf“ prezidentė Beatrice Klose atkreipė dėmesį, kad Lietuvoje nuo 2010 m. sparčiai auga spaudos bendrovių skaičius, nors Europoje pastebimos priešingos tendencijos.
„Europos kontekste Lietuvos spaudos rinkos plėtra atrodo pozityviai. Bendra sektoriaus apyvarta, o kartu ir darbuotojų skaičius auga, nors kitose šalyse, pavyzdžiui, Austrijoje, Danijoje ir Suomijoje, matomas drastiškas rinkos susitraukimas“, – apdovanojimų metu kalbėjo Beatrice Klose.
Pasak jos, griežtėjant gamtosaugos reikalavimams Europoje, spaudos bendrovėms reikės vis labiau susitelkti į inovacijas ir žiedinę ekonomiką. Be to, ji atkreipia dėmesį, kad vykstant tolimesnei darbų ir procesų skaitmenizacijai, spausdintinė informacija išlieka svarbi ir reikšminga įvairiose verslo šakose. Lietuvos spaustuvininkų asociacijos direktorė Kristina Rakauskaitė taip pat atkreipia dėmesį, kad Lietuvoje gerus rezultatus demonstruoja ir pakuočių, ir knygų spaustuvės, o inovacijos leidžia joms kurti pažangesnius ir ekologiškesnius spausdinimo sprendimus.
1994 m. įkurta Lietuvos spaustuvininkų asociacija vienija 21 spaudos pramonės organizaciją. Jos tikslai yra kurti ilgalaikę spaudos pramonės plėtros strategiją Lietuvoje ir padėti spaudos įmonėms plėstis vidaus bei užsienio rinkose.