Pranešime žiniasklaidai rašoma, kad tiek didieji prekių ženklai, tiek smulkusis verslas į pagalbą telkiasi šių specialybių atstovus tam, kad jų siūlomi produktai būtų matomi ir perkami.
Žengia tik pirmuosius žingsnius
Jam antrina fotografas Robertas Daskevičius, 52 savaites iš eilės fiksavęs Lietuvos virtuvės šefų lėkštėse kuriamą meną ir suguldęs jį į autorinę knygą „52 kartai“. Pasak fotografo, maisto įamžinimo mastą itin išplėtė socialinių tinklų bumas, kuris paskatino veikti tiek žymiuosius prekės ženklus, tiek smulkųjį verslą.
„Staiga ir mažesni rinkos žaidėjai suprato, kad nebeužtenka aprašyti savo dienos pietų meniu ir tas kelias eilutes paskelbti „Facebook“ – niekas neperka. Socialinėje erdvėje tekstą nukonkuravo vaizdas. Juk žiūrint į geras maisto nuotraukas seilė tįsta beveik tiesiogine prasme“, – pasakoja R. Daskevičius.
Visgi, fotografo teigimu, maisto fotografijos ir jai gretimos sritys Lietuvoje dar tikrai turi kur augti. Pavyzdžiui, kokybiškoms nuotraukoms sukurti reikalingus maisto fotografijos stilistus, kurie gali parinkti tinkamą pagrindą, lėkštes, aksesuarus, Lietuvoje vis dar galima skaičiuoti ant vienos rankos pirštų.
Kuriamas ryšys su vartotoju
Be išaugusios vizualumo reikšmės, pastebimas ir komunikavimas pasitelkiant veidus, pasitikėjimo figūras, nuomonės lyderius bei gastronomijos profesionalus. A. Užkalnio teigimu, vartotojai nori pažinti aludarį, kepėją, šefą ir padavėją – ką nors, kas juos įtikintų, jog siūloma produkcija yra išskirtinė, nemasinė.
Didžiausio Baltijos šalyse pagardų gamintojo „Daumantai“ rinkodaros vadovė Karolina Grušauskaitė pastebi, kad norėdami išlikti konkurencinėje kovoje, turi nesnausti ir didieji maisto pramonės atstovai. Žaidžiant pagal naujas rinkos taisykles, į komunikacijos procesą įtraukiama vis daugiau nišinių šios srities dalyvių.
„Reklamos taisyklės keičiasi. Prie įprastinių komunikacijos kanalų, pristatydami naujus produktus, įtraukiame ir maisto tinklaraštininkus, nuomonės formuotojus. Bendradarbiaujame su maisto entuziastais, kuriame receptus, produktų fotosesijas. Skirtingas to paties produkto savybes galime pristatyti skirtingoms auditorijoms, kalbėdami apie tai, kas joms yra aktualiausia.
Pavyzdžiui, pristatydami naujus produktus, kurių sudėtyje naudojami tik laisvai laikomų vištų kiaušiniai, bendradarbiavome su gyvūnų teises ginančia organizacija „Tušti narvai“. Tai buvo viena sėkmingiausių kampanijų, nes apie mūsų iniciatyvą kalbėjo šios temos ekspertai“, – pasakoja K. Grušauskaitė.
Hobį paverčia darbu
Iš meilės maistui veiklą pradėjusi moteris pastebi, kad seniau bendradarbiavimas su maisto tinklaraštininkais dažniausiai vykdavo barterinių mainų principu, o dabar situacija ženkliai pakitusi – dėl išaugusio poreikio šia veikla užsiimantys žmonės gali paversti maisto tinklaraščio rašymą pragyvenimo šaltiniu.
Maisto pramonės ir nišinių specialybių atstovų abipusio bendradarbiavimo naudą pabrėžiantys pašnekovai tikina, kad Lietuvai tampant gastronomiškai patraukliu kraštu, erdvės tobulėjimui yra tikrai daug. Maisto entuziastų teigimu, svarbu neužmigti ant laurų ir nuolat judėti pirmyn.