Geriausi reklamos, rinkodaros ir viešųjų ryšių darbai iš viso pasaulio kovojo skirtingose kategorijose dėl bronzos, sidabro ir aukso „Liūtų“ bei svarbiausio apdovanojimo – „Grand Prix“. Tarp laimėtojų – prekės ženklams „Nike“, „Burger King“, „The New York Times“, „Google“ kurtos kampanijos.
Visos „Kanų liūtų“ statulėles gavusios kampanijos pasižymi išskirtinumu. Vienos jų kalba apie negalią turinčių žmonių didesnį įtraukimą į visuomenę, sveikatą ir pagalbą kitiems, kitos – apie svajones, kurios gali virsti realybe, įkvėpimą, o trečios primena terorizmo problemą, tvarumo klausimus.
Štai keletas svarbiausią „Grand Prix“ apdovanojimą pelniusių bei žiūrovų ir žiuri simpatijų sulaukusių „Kanų liūtų“ laureatų, kurios privers ir susimąstyti, ir pasijuokti.
Žmonės, skirtingai keičiantys pasaulį
Nepriklausoma agentūra „Droga5“ kūrė žiniasklaidos priemonės „The New York Times“ reklamą „The Truth Is Worth It“ (liet. tiesa to verta), kuri svarbiausią apdovanojimą pelnė „Craft“ (liet. kūrybos meistrystė) kategorijoje.
Garsų ir vaizdų derinys, perteikiamas kampanijoje, leidžia kiekvienam žiūrovui keliauti drauge su „The New York Times“ žurnalistais, kurie vyksta į karo zonas tam, kad praneštų istorijas pasauliui, sužinotų tiesą, nes ji verta didžiausių pastangų.
„Print and Publishing“ (liet. spausdinimas ir publikavimas) kategorijoje dar vienos žiniasklaidos priemonės triumfas – „Grand Prix“ pelnė agentūros „Impact BBDO (Dubajus)“ kūrinys „The Blank Edition“ (liet. tuščias leidimas) libaniečių laikraščiui „An-Nahar“. Pastarasis dėl keletą mėnesių trunkančios valdžios suirutės nusprendė išspausdinti tuščią numerį – „jei valdžia nedirba, kodėl turėtume dirbti mes?“ Laikraščio internetinis puslapis, socialinių tinklų paskyros taip pat buvo tuščios.
„An-Nahar“ vyr. redaktorė viešai kvietė žmones panaudoti tuščią publikaciją ir ant jos parašyti žinutę, kurią būtų galima išsiųsti valdžios atstovams. Šis numeris sulaukė daugiausiai pardavimų laikraščio istorijoje, protestą palaikė ir socialinių tinklų vartotojai. Tuščias „An-Nahar“, paminėtas daugiau kaip 500 mln. kartų kitose žiniasklaidos priemonėse, galiausiai pasiekė tikslą – po 8 mėnesių libaniečiai gavo valdžią, kurios norėjo.
Švedijos agentūros „RBK Communication“ sukurta reklama, skirta technologijų startuoliui „Doconomy“, „Creative eCommerce“ (liet. kūrybiška e-komercija) kategorijoje pelnė aukščiausią apdovanojimą. Kampanijos tikslas – paskatinti vartotojus sumažinti anglies dioksido kiekį, kuris susidaro nuo jų kasdienio vartojimo įpročių. Skaičiuojama, kad iki 2030 metų kiekvienas asmuo savo išmetamą anglies dioksido kiekį turėtų sumažinti 50 proc.
Specialiai startuolio sukurta juoda kreditinė kortelė seka vartotojo apsipirkimo kelią, skaičiuodama ne tik sumas, kurias jis išleidžia, bet drauge ir anglies dioksido kiekį. Kai žmogus viršija leidžiamą normą, kortelė praneša, kad nieko daugiau nusipirkti neįmanoma – kortelė paprasčiausiai užblokuojama.
Neįprastos idėjos ir pokštai
„Direct“ (liet. tiesioginis) ir „Mobile“ (liet. mobilus) kategorijose – greito maisto restorano „Burger King“ pergalė. Reklamą „Whopper Detour“ (liet. sumuštinio „Whopper“ kelionė) kūrė „FCB New York“.
Ši kampanija, kaip ir nemažai kitų „Burger King“ darbų, šaiposi iš konkurentų „McDonald's“. „Burger King“ pateikė pasiūlymą vartotojams – parsisiųsti jų programėlę, nuvažiuoti pas konkurentus „McDonald's“ (aplikacija užfiksuos žmogaus buvimo vietą), užsisakyti sumuštinį „Whopper“ už 1 centą, bet jį atsiimti „Burger King“. Tiesa, kaip sako greito maisto restoranas, apie tai „pamiršo“ pasakyti „McDonald's“.
Dar vienas amerikiečių greito maisto restoranas „Wendy's“ iš „Kanų liūtų“ parsiveža aukščiausią apdovanojimą už „VMLY&R“ kurtą „Keeping Fortnite Fresh“ reklamą (liet. siekis išlaikyti „Fortnite“ lyg naują). Kampanija triumfavo „Social & Influencer“ (liet. socialinė erdvė ir nuomonės formuotojai) kategorijoje, nuo jos nedaug atsiliko taip pat festivalyje sužibėjusi „Nike“ reklama „Dream Crazy“.
Reklamoje restorano prekės ženklas – mergina Wendy – atgyja kaip virtuali herojė ir keliauja į vieną populiariausių šiuolaikinių kompiuterinių žaidimų „Fortnite“, kuriame kovoja visai ne su priešais.
Šiek tiek istorijos – „Fortnite“ paskelbė, kad nuo šiol žaidime vyks „Food Fight“ (liet. maisto kova) tarp picų ir mėsainių, o „Wendy's“ sužinojo, kad pastarieji pagaminti iš šaldytos jautienos. Kadangi greito maisto restoranas savo sumuštiniams nenaudoja šaldytos jautienos – prekės ženklą perkėlė į žaidimą, kuriame jis naikino ne priešus, o visus šaldytuvus, kuriame galėtų būtų minėtos mėsos.
Reklamose – temos, kurių neįmanoma išvengti
Jau minėta įmonės „Nike“ reklama „Dream Crazy“ (liet. svajok kaip pamišęs) festivalyje pelnė du „Grand Prix“ „Outdoor“ (liet. lauko reklama) ir „Inaugural Entertainment for Sport“ (liet. inauguracinės pramogos sportui) kategorijose. Kampanija, kurią sukūrė agentūra „Wieden & Kennedy Portland“, tik pasirodžiusi sulaukė daug neigiamų reakcijų, žmonės degino savo turimus „Nike“ batus, įmonės pardavimai krito.
Viskas dėl to, kad kompanijos reklamos veidu tapo buvęs amerikietiško futbolo žaidėjas ir politinis aktyvistas, kuris vienų varžybų metu neatsistojo giedant himną, taip protestuodamas prieš rasizmą šalyje.
Galiausiai reklama sulaukė atsako iš garsių žmonių, pasklido per pasaulį, pasirodė daugybėje televizijos laidų, socialiniuose tinkluose. Žmonės sveikino „Nike“ pasirinkimą, nes tema, kurią jie palietė, yra svarbi visiems. Kampanijoje pasirodė ir Lebronas Jamesas, Serena Williams bei daug kitų sportininkų, kurių pavyzdžiu „Nike“ siekė įkvėpti daryti daugiau.
Dar vieną „Grand Prix“ laimėjo „Entertainment for Music“ (liet. pramogos muzikai) kategorijoje triumfavęs atlikėjo Childisho Gambino muzikos klipas „This is America“ (liet. tai – Amerika). Šis kūrinys, išleistas pernai, sulaukė didžiulio populiarumo.
„This is America“ vaizdo įraše dainininkas Childish Gambino ne tik šokio judesiais ir žodžiais bandė atkreipti dėmesį į rasizmo, smurto bei kitas problemas, egzistuojančias JAV. Jis taip pat žudė nekaltus žmones, vartojo kvaišalus – darė tai, kas kasdien vyksta Amerikoje.
„Entertanment“ (liet. pramogos) kategorijoje aukščiausią apdovanojimą pelnė farmacijos ir kitų produktų gamintoja „Johnson & Johnson“ už dokumentiką „5B“, skirtą seselėms, kurios dar praėjusio amžiaus pabaigoje neatstūmė AIDS sergančių žmonių ir pasirūpino jų sveikata. Būtent jos pakeitė kitų medicinos įstaigų požiūrį, palaikė susirgusius, kai kiti nusigręžė.
Tuo metu dauguma bijojo prisiliesti prie ŽIV sergančių asmenų. Dokumentikoje pasakojama, kad norėta paskelbti karantiną ir juos išvežti į atskirą salą. „Jei negalime sergančių išgelbėti, bent prie jų prisiliesime“ – akcentuoja ŽIV sergančius asmenis slaugę medicinos specialistai, norėję pakeisti visuomenės nuostatas, parodyti, ką gali vienas prisilietimas.