Titulo „Metų agentūra“ nauda
Konkursuose „PR Impact Awards“ Metų agentūra ir „Mi:t&links. Baltic Communication Awards“ Lietuvos metų agentūra pernai išrinkta „Idea prima“, apsisukus metams, pranešime spaudai vardina akivaizdžias tokio titulo naudas.
„Daugiau pripažinimo iš esamų ir potencialių klientų, žymiai daugiau kvietimų dalyvauti konkursuose, o ir darbuotojai labiau didžiuojasi savo darboviete ir jaučiasi labiau motyvuoti, nes dirba šalyje ir tarptautiniu mastu pripažintoje agentūroje“, – pastebi „Idea prima“ direktorius ir partneris Paulius Tamulionis.
Kitos konkurse „PR Impact Awards“ Metų agentūros titulą pelniusios agentūros „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ direktorė ir partnerė Raminta Rimkienė taip pat kalba, kaip svarbu agentūrai ir visai prie projektų dirbančiai komandai matyti save plačiai – ne tik nacionaliniame, bet ir tarptautiniame kontekste.
„Teikdami paraiškas konkursams dažniausiai jau būname sulaukę klientų ar visuomenės įvertinimo už sėkmingai įgyvendintą projektą, kas, be abejo, skatina ir toliau eiti į priekį. Mums visada rūpi pasimatuoti raumenis tarptautiniame kontekste, suprasti tarptautines žaidimo taisykles ir žinoti, kad mūsų komanda savo profesionalumu, idėjomis, kampanijų įgyvendinimo kokybe gali drąsiai konkuruoti visame pasaulyje.
Tai patvirtina pergalės tarptautiniuose apdovanojimuose, tokiuose kaip „European Excellence Awards“ ar pasauliniuose „Sabre Awards“ . Visai komandai tai yra didžiulė motyvacija ir darbo įvertinimas, kuriuo visada skatiname didžiuotis ir džiaugtis tiek agentūros viduje, tiek ir išorėje“, –pasakoja R. Rimkienė.
Suartina su klientais
Dalyvavimas geriausių projektų konkursuose stiprina ne tik agentūrų darbuotojų motyvaciją, bet ir gerina santykius su klientais.
„Su klientais orientuojamės į nuosekliai kuriamą komunikaciją. Ir kai ji natūraliai atveda iki apdovanojimo, tuomet jis yra vertybė. Motyvacija man – profesinės kasdienybės kelyje užpiltos duobės, įveikti nelygumai ar atrasti nauji įvažiavimai.
Tačiau profesinio įvertinimo momentas tampa itin reikšmingas tada, kai supranti, kad žmonės, kuriuos esu įvardinusi kaip „komunikacijos guru“, projektus įvertina pačiais geriausiais balais“, – sako komunikacijos agentūros „PR Service/Edelman Affiliate“ projektų vadovė Aurelija Šumskutė.
Kitas svarbus dalykas, kurį duoda dalyvavimas konkursuose – bendravimas su kitais komunikacijos srities profesionalais, akiračio plėtimas. Todėl verta dalyvauti ne tik konkurse, bet ir geriausių projektų pristatyme.
„Kiekvienais metais stengiuosi nepraleisti „PR Impact Awards“ renginio, o ypač – projektų pristatymo. Lietuvos komunikacijos žmonėms tai – pats geriausias būdas iš pirmų lūpų išgirsti visų Baltijos šalių geriausias metų patirtis, dar artimiau pajusti, kuo alsuoja klientų, su kuriais dirbame, rinkos bei jų atstovai.
Taip pat kasmet naudinga pamatuoti, kiek toli verslai ir valstybinis sektorius užmeta meškeres naujuose komunikacijos vandenyse: renkasi naujus kanalus, prisijaukina „out of box“ idėjas ar patiki drąsiomis intonacijomis“, – sako A. Šumskutė.
Konkurse – geriausia praktika iš pirmų lūpų
Ji priduria, kad Lietuvoje nėra kito tokio renginio komunikacijos žmonėms, kuriame „tiek daug geriausių praktinių patirčių būtų išdalinta auditorijai“.
„Ir tai yra ne mados reikalas, o tikrasis pulsas. Dirbu ryšių su visuomene agentūroje, todėl privalau jį nuolat girdėti“, – akcentuoja „PR Service/Edelman Affiliate“ atstovė.
„PR Impact Awards“ metu būna „gyvai“ pristatoma 30–40 geriausių, į konkurso finalą patekusių projektų. Šiais metais paraiškas galima teikti iki pat gegužės 6 dienos.
Pašnekovai pabrėžia ir tai, kaip svarbu kūrybinį darbą dirbantiems žmonėms sugriauti rutiną, „perkrauti“ save, o dalyvavimas konkursuose tai duoda.
„Įvertinimas, didesne ar mažesne banga, visada užlieja kuriantį žmogų, net ledą galima ištirpdyti. Profesiniai konkursai vienus įkvėpia, kitiems suteikia pasitikėjimo savimi, tretiems svarbu tiesiog jausti pasitikėjimą iš kolegų ir visos komandos, kad patikėjo pristatyti projektą.
Darbo vietoje mes praleidžiame trečdalį savo gyvenimo ir norint pajusti įvairiapusiškumą, neužtenka vien finansinio motyvo, pasitenkinimą darbu lemia ir galimybė kūrybiškai dirbti, kilti karjeros laiptais, siekti pripažinimo.
Dalyvavimai konkursuose, pristatymai ir įvertinimai yra viena iš sudedamųjų dalių, kaip praturtinti darbinę kasdienybę, atrasti ar net perlaužti save ir rasti naują liniją“, – asmenybės augimą akcentuoja komunikacijos agentūros „Idea prima“ projektų vadovas Džeraldas Kauneckas.
Svarbu ne tik darbas, bet ir apdovanojimas
Komunikacijos agentūros „Integrity PR“ projektų direktorius Žilvinas Bružas labiausiai vertina tai, kad dalyvavimas konkursuose skatina atsigręžti į pradžią ir įvertinti komunikacijos dėka sukurtą pokytį ir rezultatą.
„Apdovanojimai yra malonus įvertinimas kiekvienam komunikacijos specialistui, nes tai, pirmiausia, yra profesinis pripažinimas. Jis parodo, kad problemai spręsti pasirinkai tinkamą strategiją ir priemones, o projektu padarei realų poveikį. Labai dažnai komunikacijos srityje yra pavojus pamiršti rezultato svarbą, todėl man atrodo, kad tokie konkursai atlieka svarbų vaidmenį primindami apie tai“, – pasakoja „Integrity PR“ projektų direktorius.
Konkursuose patirtas pripažinimas pristabdo agentūrose besisukantį darbų konvejerį ir leidžia pasidžiaugti apdovanojimu. Ž. Bružas sako iki šiol prisimenantis tą jausmą, kaip gautas apdovanojimas įkvepia ir motyvuoja visą komandą.
„Kai su „Lietuvos draudimu“ lipome ant scenos Paryžiuje pasiimti apdovanojimą už sukurtą geriausią Europoje socialinės atsakomybės kampaniją – tai buvo pirmas kartas, kai lietuviškas projektas „European Excellence Awards“ apdovanojimuose laimėjo ne Baltijos šalių kategorijoje, o pranoko visą Europą.
Jis man iki šiol yra pavyzdys, kad ir Lietuvoje, kur dažnai komunikacijos biudžetai yra labiau riboti, nei didžiosiose rinkose, mes, kaip komunikacijos profesionalai, niekuo nenusileidžiame ir turime pakankamai galimybių kurti europinio lygio komunikacijos sėkmės istorijas“, – pasakoja „Integrity PR“ projektų direktorius.
Šortlistas suteikia pasitikėjimo
Komunikacijos agentūros „Agency 1323“ projektų vadovė Paulina Urbelytė prisipažįsta, kad dalyvavimas „PR Impact Awards“ ir kituose profesiniuose konkursuose, pirmiausia, yra džiaugsmas, nes pateikiami tie projektai, kuriais norisi pasigirti, pasidžiaugti viešai, kurie yra sulaukę pasisekimo, žiniasklaidos dėmesio ir klientai jais buvo patenkinti.
„Vien jau pildyti paraiškas yra įdomu, nes galiu po kiek laiko struktūruotai dar kartą pažvelgti į įgyvendintą projektą – išsikeltus tikslus, jo eigą, rezultatus. Atstovaujamas kliento ir visos agentūros vardas, todėl motyvacija tikrai yra. Žinoma, paraiškų teikimas yra ir papildomas darbas, tačiau nepateikęs – neturėsi galimybės laimėti, todėl skirti laiko visada verta“, – dalinasi „Agency 1323“ atstovė.
Ji prisimena tą laukimo momentą, kuris atsiranda pateikus paraišką, stebint geriausių projektų sąrašus. Projektui patekus į finalinį sąrašą, atsiranda papildoma motyvacija ir azartas gerai pasiruošti pristatymui, nes projektas gauna galimybę varžytis su kitais, ir tarptautiniais, projektais.
Žinojimas, kad vertina kompetentinga komisija iš Lietuvos ar užsienio šalių taip pat prideda motyvacijos.
„Įvertinimas, kai projektas patenka tarp nominuotųjų ar laimėjus apdovanojimą, suteikia dar daugiau motyvacijos ir pasitikėjimo įgyvendinant kitus projektus. Tai yra tiek asmeninis žmonių, įdėjusių daugiausiai indėlio į projekto įgyvendinimą, pasiekimas, tiek agentūros ir įmonės laimėjimas.
Be to, dar labiau jaučiamas bendrumo jausmas tarpusavyje. Apdovanojimai ant agentūros sienų vis primena, kad yra ir papildomas bonusas dirbant su projektais ir įkvepia siūlyti klientams įvairiausias idėjas“, – pasakoja P. Urbelytė.
Skirti laiko – verta
Reklamos agentūros „TRUTH“ kūrybos vadovas Mantas Velykis teigia, kad dalyvauti konkursuose ir skirti laiko paraiškų pildymui verta dėl kelių priežasčių. Tuo labiau, kad paraiškų pildymas ar atvejo analizių ruošimas neužima tiek daug laiko, kaip gali atrodyti iš pradžių, nes tuo buvo gyventa visus metus.
„Pirmiausia – tai proga grįžti prie savo kurtų darbų ir juos dar kartą įvertinti, kažko pasimokyti.
Ruošiant paraiškas konkursui, kai kurie projektai tikrai pasirodo visai kitomis spalvomis, ypač kai imi vertinti prieš ketvirtį ar pusmetį darytus projektus. Tuomet gali įvertinti ne tik tuo metu surinktą dėmesį ir verslo rezultatus, bet ir pamatyti, kokią įtaką kampanija padarė ilgalaikiams rezultatams, kaip ji galėjo pakeisti įmonę“, – sako M. Velykis.
Pasak jo, tikėjimas savo idėjomis yra svarbiausias dalykas, kurį gauna komanda, pelniusi įvertinimų geriausių projektų konkursuose.
„Šioje industrijoje lengva greit nuleisti rankas ir nustoti pasitikėti savimi, o tokie įvertinimai – puikus įrodymas, kad užsispyrimas ir principingumas gali atnešti įvairiapusius rezultatus.
Be to, tai puikus lakmuso popierėlis – ar agentūra spėja su tendencijomis, laikmečio aktualijomis ir kitais dalykais, kurie leidžia agentūrai „nepasenti“.
Laimėtos statulėlės ir diplomai veikia kaip nuolatinis priminimas, kad mes galime pasiekti užsibrėžtų tikslų ir niekad neturėtume prarasti ambicijos, kad galime kurti ir projektus, kurie gerokai išlipa už įprastų mūsų agentūros darbo rėmų“, – dalinasi M. Velykis.