Vieno atsakymo tikrai nėra, tačiau įvaldyti kūno kalbą ir bandyti suprasti kliento poreikius svarbu lygiai taip pat, kaip ir tai, ką jūs susitikime išsakote žodžiais. Šių įgūdžių lavinimas padeda suprasti, ko nori jūsų klientai ar partneriai, todėl galėsite pasiūlyti jiems tinkamiausius variantus. Apie pagrindinius patarimus ir triukus, kokia gi kūno kalba ir kiti įgūdžiai galėtų praversti, skaitykite toliau.

Sveiki gyvi

Tik susitikus savo pašnekovą svarbu nepamiršti elementaraus dalyko – rankos paspaudimo. Koks jis bus, priklausys nuo jūsų paties. Ar ranką spaudžiate iš visų jėgų, norėdami parodyti galią, o galbūt švelniai, siekdami būti palankūs ir rodyti atvirumą jūsų susitikimui bei būsimoms idėjoms? Kas geriau, priklauso ir nuo pašnekovo, bet neretai bandymas būti viršesniu nesuteikia daug pozityvumo jūsų santykių su potencialiu klientu pradžiai.

Laikykis

Labai svarbi ir jūsų laikysena – kaip sėdite ar stovite. Ji turėtų būti kuo atviresnė, o kūnas nukreiptas į pašnekovo veidą. Šiek tiek pasilenkę į priekį galite parodyti akivaizdų susidomėjimą tuo, ką jis sako, ir kad atidžiai klausotės. Tačiau nereikėtų prisiartinti per arti – atsižvelkite į asmeninę erdvę.

Klausytis, klausytis ir dar kartą klausytis

Įdėmus klausymasis patvirtina, kad suprantate savo kliento ar partnerio poreikius ir galite pasiūlyti tinkamas paslaugas tiems poreikiams patenkinti. Išklausę konkrečius siekius nebijokite įsiterpti ir apibendrinti savo nuomonės apie tai, ką pasakė jūsų pašnekovas, taip pat drąsiai išsakyti, kam nebūtumėte linkęs pritarti. Pravartu turėti užrašus ir pasižymėti visa, ką jis pasakė – šitaip irgi kuriamas atidaus klausytojo įvaizdis.

Atvirumas ir šypsena

Galvos linksėjimas klausantis, natūrali šypsena, padedanti atsipalaiduoti per pokalbį, ar rankų atvirumas gali turėti teigiamą įtaką pokalbiui. Rankomis galima ir šiek tiek pagestikuliuoti, norint parodyti didesnį susidomėjimą tema. Tačiau svarbu nepersistengti ir neatrodyti dirbtinai. Jeigu negestikuliuojate, stenkitės laikyti delnus matomoje vietoje arba paremkite jomis smakrą. Taip rankos nebus paslepiamos, o galva išlaikoma pakelta, susikoncentruojant į pašnekovą.

Akių kontaktas. Kaipgi be jo?

Žiūrėti žmonėms į akis pokalbio metu yra geras būdas parodyti, kad klausote savo pašnekovo ir domitės tuo, ką jis turi pasakyti. Akių kontaktas taip pat gali perteikti nuoširdumą ir pasitikėjimą savimi. Jei nežiūrite partneriui į akis, kartais gali pasirodyti, jog nesuprantate, apie ką kalbama, esate nervingas ar situacijoje jaučiatės nejaukiai. Jei taip atsitiktų ir jūsų susitikime, gali būti sunku pakeisti susiklosčiusią situaciją, todėl nuo pat pirmų susitikimo akimirkų svarbu stengtis palaikyti draugišką žvilgsnį. Jei tai daryti jums sunku, žiūrėkite į žmogaus antakius (taip, tai tikrai veikia) arba bandykite analizuoti pašnekovo akis, jų spalvą bei kontūrus, taip nukreipdami savo baimę akių kontaktui į šalį. Svarbu visa tai darant girdėti ir savo pašnekovą, neleidžiant savo mintimis nuklysti tolyn, galvojant apie galimas akių spalvas bei raštus.

Niekas nerekomenduoja

Neigiama kūno kalba sukuria prastą pašnekovo įspūdį ir kliudo pozityvaus pokalbio progresui. Žvilgčiodami į laikrodį, žaisdami rašikliu ar braižydami popieriaus kamputyje įvairiausiais linijas tikrai nesudarysite suinteresuoto ir siekiančio bendradarbiauti pašnekovo vaizdo. Tai gali visai sužlugdyti derybas dėl naujų partnerysčių ar projektų. Taip pat reikėtų vengti ir neigiamų veido išraiškų, tokių kaip susiraukimas, sarkastiškas žvilgsnis ar akių vartymas. Be kita ko, nerekomenduotini ir tokie gestai kaip kumščių suspaudimas, rankų sukryžiavimas, pečių gūžčiojimas ar pašnekovo veiksmų mėgdžiojimas.