Naujausia „Tvarios Lietuvos“ reklaminė kampanija „Šiukšlės nevertos poemų“ prisimena jau ikoniškais tapusias kiekvienam lietuviui pažįstamas garsiausių Lietuvos poetų eiles ir dainas. Antano Baranausko „Anykščių šilelis“ ir Danieliaus Dolskio „Palangoj jūroj“ pasakoja apie įstabų Lietuvos gamtos grožį ir jos reikšmę kiekvienam mūsų šalies gyventojui, tačiau vaizdais su miške išmestų padangų krūvomis ar paplūdimyje išmestais popieriniais puodeliais kviečia susimąstyti – ar tikrai tokį „įstabų grožį“ paliksime ateities kartoms? Ar toks yra mūsų kaip visuomenės kultūrinis paveldas ir kokią gamtą paliksime tiems, kurie ateis po mūsų?
„Norėdami skatinti tvarumą šalyje kasdien turime ieškoti būdų kaip pasibelsti į visuomenės sąmoningumą. Kartais tai labai sudėtinga užduotis – juk niekas nenori, kad kasdien mums aiškintų, kad elgiamės klaidingai, kad turime keistis. Tačiau apsilankius Lietuvos gamtoje klausimų nekyla – aplinkos tarša vis dar yra didžiulė mūsų šalies problema. Reklamoje matomos padangos ir kitos atliekos – natūraliai gamtoje sutinkami radiniai, nors ir puikiai suprantame, kokią žalą tai turi mūsų ekosistemoms. Dėl to su kūrybine komanda ir ieškojome būdų prisiliesti prie šios temos per tai, kas artima kiekvienam lietuviui – dainas ir poeziją apie mūsų gimtosios šalies grožį. Tarsi ironiškai, bet tuo pačiu ir sentimentaliai reklamoje kalbame, kad gamtos grožis yra mūsų kultūrinio paveldo dalis, o jį sugriovus, neteksime vaizdų, kuriuos taip skambiai aprašė didžiausi Lietuvos talentai“, – pasakojo iniciatyvos „Tvari Lietuva“ vadovė Rugilė Matusevičiūtė.
Reklaminės kampanijos idėjos autorius, „Delfi“ kūrybos vadovas Saulius Žvirgždas pasakojo, kad galvodamas, kaip atkreipti žmonių dėmesį į šią svarbią problemą, prisiminė žymius lietuvių autorius ir jų kūrybą.
„Šie tekstai – daugeliui mūsų žinomi mintinai, juos prisimename, cituojame, bet ar tai vis dar atspindi situaciją? Leidome „darbostogas“ prie jūros Palangoje ir tiesiog akis badė, kad žmonės, maloniai pasivaikščioję prie jūros su vienkartiniais kavos puodeliais, dažnai juos nesusimąstydami palikdavo paplūdimyje. Panašiai ir su mišku – liūdna pripažinti, bet kai sumanėme filmavimo scenarijų, gražios miško vietos, kurioje būtų išmesta daugybė padangų, net nereikėjo ilgai ieškoti. Rugilei pakako paklausti socialiniuose tinkluose ir greitai atsirado vardinančių tokias vietas“, – pasakojo jis.
S. Žvirgždas užsiminė, kad šie du klipai – tik kampanijos pradžia, o tinkamų lietuvių autorių kūrinių ir susijusių problemų yra kur kas daugiau.
„Mes norime atkreipti dėmesį į šiukšlinimą, į tvarumo svarbą, taip pat į „Tvarios Lietuvos“ prekės ženklą. Dabar patriukšmausime taip, vėliau – ir kitais būdais. Norime priversti susimąstyti kalbėdami ir viešindami šį klausimą“, – sakė S. Žvirgždas.
Pirmuosius reklaminius klipus įgarsino pats S. Žvirgždas ir aktorius Rimantas Bagdzevičius.
„Mano pirminė idėja buvo paimti sodrų, ryškų, tikro aktoriaus vyrišką gerą balsą, kuris pasakytų taip, lyg pats Baranauskas prieš veidrodį skaitytų savo tekstą, ir Rimantui tai puikiai pavyko“, – šypsojosi S. Žvirgždas.