„Skirtingus apsipirkimo kanalus sujungianti omnichannel strategija, leidžianti klientams užtikrinti vientisą patirtį keliose platformose, nėra naujiena mažmeninės prekybos rinkoje. Tačiau realiai ją įgyvendinti vaistinės veikloje itin sudėtinga – prekyba vaistais ir kitomis medicinos prekėmis yra griežtai reguliuojama, be to, e. vaistinių rinkoje yra nusistovėję skirtingi kainodaros, akcijų ir nuolaidų taikymo principai nei fizinėse vaistinėse. Todėl omnichannel sprendimo įgyvendinimas farmacijos sektoriuje buvo nelengvas iššūkis“, – sako „Gintarinės vaistinės“ rinkodaros vadovė Irena Tėvelienė.
Vaistinių tinklo klientai nuo šiol kaupiamus lojalumo eurus galės išleisti ne tik fizinėse vaistinėse, bet ir pirkdami internetu. Abiejuose prekybos kanaluose galios ir lojalumo kortelių turėtojams taikomos nuolaidos maisto papildams, kosmetikai, kitoms prekių grupėms.
Pasak I. Tėvelienės, iki šiol vaistinių tinklas plėtojo programą „Senjorams“, kuria besinaudojantys asmenys galėjo pasinaudoti nuolaidomis ir kitomis naudomis vien fizinėse vaistinėse.
Tačiau jau kelerius metus stebima tendencija, kad vis daugiau senjorų naudojasi ir e. vaistinių paslaugomis. Valstybinės duomenų agentūros 2024 m. duomenimis, per pastaruosius 3 mėnesius internetu prekes ar paslaugas užsakė 16 proc. 65-74 m. amžiaus asmenų – 5 proc. punktais daugiau nei pernai.
I. Tėvelienės teigimu, vis labiau populiarėjanti e. prekyba tiek tarp senjorų, tiek kitose amžiaus grupėse ir buvo vienas motyvų, dėl kurių nuspręsta sujungti tradicinėje bei elektroninėje prekyboje teikiamas naudas klientams.
Taip pat norėdami sukurti daugiau naudų bei patogumo jaunoms šeimoms, įdiegėme naują programą „Gintarinė vaikystė“. Prisijungę prie šios programos tėvai, auginantys vaikus iki 11 metų imtinai, turės privalumų naudotis momentinėmis nuolaidomis, kaupiamąja nuolaida, vertingais asmeniniais pasiūlymais bei specialiomis dovanomis.
„Nors mažamečius vaikus auginantys tėvai yra viena aktyviausių pirkėjų grupių elektroninėje erdvėje, bet tuo pačiu didelė jų dalis dėl mažuosius užklumpančių negalavimų dažnai lankosi ir fizinėse vaistinėse. Nusprendėme, kad vartotojams bus kur kas naudingiau bei paprasčiau, jei nuolaidomis bei kitomis naudomis galės naudotis tiek pirkdami internetu, tiek ir užsukę į fizines vaistines“, – sako vaistinių tinklo rinkodaros vadovė.
JAV bendrovės „Ryder System Inc.“ 2024 m. atlikto tyrimo „Omnichannel įtaka vartotojų elgsenai“ duomenimis, vis didesnė vartotojų dalis pageidauja vienodo patogumo perkant tiek internetu, tiek fizinėse parduotuvėse. Daugiakanalės prekybos svarbą rodo ir tas faktas, kad daugiau nei trys ketvirtadaliai pirkėjų, būdami fizinėse parduotuvėse, ieško prekių ir mobiliuosiuose įrenginiuose – didžioji dalis jų lygina kainas arba tikrina, ar yra prekių kitose parduotuvėse.
„Omnichannel nėra mada, tai strateginė būtinybė e. prekybos ir mažmeninės prekybos įmonėms išlikti konkurencingoms bei pasiekti tvarios sėkmės“, – teigia „Ryder System“ viceprezidentas Jeffas Wolpovas.