Šiuolaikiniai vartotojai ieško ne tik kokybiškų produktų ar paslaugų, bet ir tikros patirties, nuoširdžių pokalbių. Todėl prekės ženklams svarbu suprasti, kad autentiškumas – tai ne tik madingas žodis, bet ir savotiška rinkodaros valiuta. Vartotojai vis vangiau reaguoja į itin profesionalią, nugludintą reklamą, o UGC turinyje galima įžvelgti nuoširdų prekės ženklo atvaizdą vertinusio kritiko – kliento – akimis.

Todėl UGC kūrėjų turinys ne tik pigesnis, bet ir keliantis daugiau pasitikėjimo bei noro įsigyti prekę ar išbandyti matomą paslaugą. O socialinėje medijoje tai padeda akivaizdžiai pagerinti pasiekiamumo ir įsitraukimo rodiklius. Pavyzdžiui, nano influenceriai arba UGC kūrėjai, dažniausiai turintys nišinę auditoriją, gali pasigirti vidutiniu 3,69 % įsitraukimo rodikliu. Palyginimui, rinkos vidurkis – 2 %. Todėl autentiškas vartotojų sukurtas turinys neretai lenkia net ir labiausiai žinomų makro influencerių vidutinį auditorijos įsitraukimą į turinį.

Liveta Alekna


SPA Vilnius atvejis

Savo klientams rekomenduojame ir mokome naudoti UGC turinį ne be reikalo – taip kuriame autentišką, originalų turinį ir sutaupome lėšų, kurias galime investuoti į kitus kanalus ir taktinius komunikacijos veiksmus.

Kai į mūsų kliento @SPA Vilnius komunikaciją pridėjome UGC turinį, įsitraukimo procentas išaugo 3 kartus. Taip pat gerokai išaugo draugų-draugams įtrauktis, kai į publikuojamą turinį reaguoja UGC kūrėjo bičiuliai. Realios žmonių patirtys ir vaizdai leido ne tik padidinti sklaidą, pritraukti naujų soc. tinklų sekėjų, bet ir per žmones perteikti vis kitą SPA matymo kampą.

Norėčiau išskirti kelias pagrindines priežastis, kodėl soc. tinklus papildžius UGC kurtu turiniu taip padidėjo bendras įsitraukimo rodiklis:

– Papildomas dėmesys vartotojui t.y. realiam klientui. Mūsų tikslas – ne tik skelbti vertę kuriantį turinį, kuris atitinka socialinių tinklų platformos specifiką, bet ir išnaudoti geriausią galimybę kalbėti realių lankytojų lūpomis. Juk žmonės vykdami į SPA labai dažnai atpalaiduojančiomis akimirkomis pasidalina savo socialinių tinklų paskyrose. Mes, įdėję šiek tiek kūrybinio prieskonio, ne tik sugalvojome, kaip tą turinį panaudoti prekės ženklo komunikacijoje, bet ir įgalinti stipresnį ryšį su realiais SPA lankytojais.

– Vartotojai noriai reaguoja į prašymus pasidalinti turiniu.
Svarbiausia – visuomet atsiklausti. Žmonėms patinka būti pastebėtiems. Todėl čia panaudojome konceptą, jog nepriekaištingą dėmesį klientai gauna ne tik atvykę į SPA Vilnius, tačiau pagrindinė koncepto Poilsenybės idėja išlaikoma ir soc. erdvėje.

– Natūralesnis, nenušlifuotas, autentiškas turinys.

– Į turinį įsitraukė UGC kūrėjų bendruomenės, todėl organiškai buvo didinamas prekės ženklo akiratis ir matomumas. Tokiu būdu didėjo net ir netiesioginių sekėjų susidomėjimas.

Kad nenudegtumėte, būtina laikytis kelių taisyklių

Tačiau ne viskas taip paprasta... Su UGC turiniu ateina ir nemažai rizikų bei iššūkių: autorių teisių pažeidimų klausimai, turinio kokybės kontrolės užtikrinimas ar prekės ženklo nuoseklumo išlaikymas. Todėl norint veiksmingai panaudoti UGC ir sumažinti rizikas, būtina laikytis kelių taisyklių.

1. Pirmiausia – atsiklauskite. Nors turinys talpinamas viešai, labai svarbu dialogas su vartotoju. Jokių būdu negalima naudoti turinio tiesiog jį parsisiunčiant ir po to pernaudojant prekės ženklo profilyje. Privalote atsiklausti dėl turinio panaudos. Tobuliausia parodyti vartotojui pavyzdį, kaip planuojate turinį panaudoti.

2. Personalizuokite žinutes. Pasiteiravimui naudokite ne šablonines, o personalizuotas žinutes, parodykite dėmesį ir nuoširdų susidomėjimą. Nepamirškite palaikyti pokalbio po turinio patalpinimo.

3. Atsigręžkite į turinio strategiją. Svarbu nusimatyti turinio strategiją: kur UGC turinys įsipaišys bendroje komunikacijoje, kaip tai papildys prekės ženklą ir jo vertybes. Pavyzdžiui, SPA Vilnius atveju UGC turinys puikiai papildė pagrindinę komunikacijos strategiją, kurios šūkis su kreipiniu „Jūsų Poilsenybe“. SPA Vilnius skiria be galo daug dėmesio klientų aptarnavimui realioje erdvėje, todėl tai natūraliai atsispindi ir skaitmeniniuose kanaluose.

4. Nesižvalgykite per toli. Jūsų UGC kūrėjai ir balsas – jūsų klientai. Domėkitės, kuo gyvena jūsų auditorija, įtraukite ją ir taip galėsite sutaupyti vieną ar kelias eilutes soc. medijų biudžeto eilutėje.

5. Atlikite namų darbus. Prieš kreipdamiesi dėl turinio panaudos, patikrinkite vartotojo reputaciją. Žinoma, nedarysite ilgos analizės, kaip darote su nuomonės formuotojais, tačiau bent jau soc. tinklų paskyras peržvelkite.

Ir labai svarbu suprasti, jog nišiniai influenceriai nėra lygu UGC. Pastebiu, jog Lietuvoje UGC kūrėjais dažnai laikomi tiesiog mažesnio turinio kūrėjai, kurie yra tokie patys influenceriai tik su mažiau sekėjų.

UGC turinys – nėra nuperkama nuomonė tik už pigiau. Tai tikras vartotojas, kuris pasidalino rekomendacijomis apie prekę ar paslaugą neprašytas ir niekaip kitaip specialiai nemotyvuotas.

Nepamirškite, esminis UGC skirtumas – jūs ateinate pas kūrėją tada, kai jis JAU sukūrė ir pasidalino turiniu apie jūsų produktą ar paslaugą skaitmeninėje erdvėje, o ne tariatės dėl turinio prieš jį paskelbiant.