Estija – lyderė tarp Baltijos šalių
Pasak „Ekspress Grupp“ valdybos pirmininkės Mari-Liis Rüütsalu, 2020-ieji buvo proveržio metai skaitmeninių leidinių prenumeratoms visose rinkose, nes rinka tam jau yra pasiruošusi: „Abonentų skaičiaus augimą skatino žmonių požiūrio bei įpročių pasikeitimas ir jų noras mokėti už skaitmeninį turinį savo gimtąja kalba. Šį pokytį palaikė ir bendros tendencijos – pasaulyje, kuriame vyrauja fragmentiška informacija, objektyvi žurnalistika visuomenės tampa vis labiau vertinama.
„Ekspress Grupp“ buvo sėkmingiausia Estijos žiniasklaidos bendrovė pagal skaitmeninių abonementų skaičių. Estijos mokamo turinio rinkoje mūsų dalis yra net 50 proc. Populiariausias abonementas yra visas „Delfi“ paketas, suteikiantis prieigą prie didžiausių „Ekspress Grupp“ žiniasklaidos priemonių (išskyrus „Õhtuleht“).
Mokamą turinį Latvijoje ir Lietuvoje pradėjome pardavinėti tik 2019 m. Šių rinkų rezultatai rodo, kad skaitytojai palaipsniui pripranta prie skaitmeninių prenumeratų modelio, o artimiausiais metais tikimės didesnio Latvijos ir Lietuvos rinkos augimo.
Kaip žinia, du trečdaliai Baltijos šalių neapmokestinamų skaitmeninės reklamos lėšų pereina į didžiųjų pasaulinių platformų, tokių kaip „Google“ ir „Facebook“, rankas, tad mokamo skaitmeninio turinio plėtra yra labai svarbi norint išgyventi vietinei žiniasklaidai“.
„Ekspress Grupp“ skelbia, kad Latvijoje mokamo turinio abonementų skaičius išaugo daugiau nei 2,5 karto ir metų pabaigoje sudarė 11 143, Lietuvoje per metus išaugo beveik 7 kartus ir sudarė 6 695. Estijoje visas „Delfi“ paketas, suteikiantis prieigą prie didžiausių „Ekspress Grupp“ žiniasklaidos priemonių (išskyrus „Õhtuleht“) skaitmeninių prenumeratų skaičių per metus išaugino 53 proc. ir pasiekė 49 696. „Õhtuleht“, kurios 50 proc. akcijų priklauso „Ekspress Grupp“, skaitmeninių prenumeratų skaičius padidėjo 36 proc.
Prenumeratų augimą Lietuvoje lemia turinys
„Nors pernai pasiekėme užsibrėžtą prenumeratorių skaičių, tačiau esmė yra ne skaičiuose, o žmonių elgsenos pokytyje. Vis daugiau žmonių supranta tiek mūsų kuriamo turinio išskirtinumą, tiek apskritai spartaus mokamo turinio vystymosi naudą ir privalumus“, – sako Vytautas Benokraitis, Delfi direktorius. – Tarptautiniai žiniasklaidos žaidėjai jau kurį laiką sako, kad už turinį moka apie 5-10 proc. šalies gyventojų. Tad Delfi, būdamas vienas iš pirmųjų naujienų portalų, lietuviams pasiūlęs mokamą turinį mažiau nei prieš pusantrų metų, prognozuojamą vidurkį turėtų pasiekti trejų-penkerių metų perspektyvoje“.
Delfi direktorius akcentuoja, kad siekiant didinti prenumeratorių skaičių pirmiausia reikia pradėti ne nuo „gudrių“ rinkodaros žingsnių, bet nuo kokybiško turinio plėtros. Statistika rodo, kad labiausiai Delfi Plius skaitytojus domina gyvenimo būdo, psichologines problemas nagrinėjančios temos, dėmesio taip pat sulaukia ir istoriniai, geopolitiniai bei ekonominiai tekstai, apžvelgiantys ne tik Lietuvos, bet ir pasaulio raidą bei globalias situacijas. Tarp mėgstamiausių prenumeratorių autorių yra Dailius Dargis, Vitalija Guobė, Rytis Zemkauskas, Giedrius Petkevičius-Sausuolis, Edita Rouge, Arūnas Marcinkevičius, Jurga ir Paulius Jurkevičiai, Regimantas Dima bei kiti. Populiariausia Delfi plius laida – „Rimas ir kunigas“, kurioje Rimas Šapauskas įvairiomis temomis kalbina dvasininkus. Audrius Bačiulis ir Algis Ramanauskas taip pat subūrę nemažą „kariauną“ prenumeratorių. Dietistė Vaida Kurpienė savo laidoje atsako į bene aktualiausią klausimą „Ką valgyti?“, o krepšinio komentatorius ir žurnalistas Vaidas Čeponis kiekvieną savaitę apžvelgia krepšinio pasaulio naujienas bei paveža po įdomų pašnekovą, kurių aistra – minėtasis krepšinis.
Skaitytojų dėmesio sulaukia ir bendradarbiavimas su tokiais leidiniais kaip „Kultūros barai“, „Naujasis židinys-Aidai“ bei leidykla „Dvi tylos“ – Delfi plius platformoje galima atrasti tikrai išskirtinio šių leidinių turinio. Aktualus ne tik skaitomas turinys, bet ir video, klausomas formatas, tad Delfi plius prenumeratoriai aktyviai „vartoja“ įdomiausias ir aktualiausias „Žinių radijo“ laidas.
„Gruodžio mėnesį padidinus mokamo turinio kiekį iki 400 vnt. per mėnesį pardavimai išaugo 3,5 karto, o praleistas laikas skaitant – dvigubai. Tad drąsiai galime sakyti, kad yra tiesioginė koreliacija tarp turinio kiekio, jo įvairumo, temų ir prisijungusių vartotojų“, – pabrėžia V. Benokraitis.
Metų pabaiga Delfi plius išsiskyrė tuo, kad buvo pasiūlyta daugiau nei įprastai turinio verslo ir rinkodaros temomis, pavyzdžiui Giedriaus Drukteinio straipsnių ciklas „Garsių prekės ženklų istorijos“, multimedijos projektas „Įkvepiančios kalbos“, kuriame surinkti 50 geriausių pastarojo meto pranešimų įvairiose konferencijose, specialūs „Atsakingo požiūrio“ kanalo interviu ir kita, taip pat kultūros ir pramoginio turinio – Vilniaus mažojo teatro spektaklis „Sprendžiant Hedą“ ir specialus renginys vaikams „Kalėdiniai atradimai su Kake Make“. Paskutines gruodžio savaites susidomėjimo sulaukė Vaivos Budraitytės horoskopai 2021-iesiems.
Be Delfi, šiuo metu Lietuvoje iš didžiųjų žiniasklaidos kanalų mokamą turinį jau apie 10 metų siūlo ir „Verslo žinios“, „15min“ turi mokamo turinio platformą „15MAX“.
Apie „Ekspress Grupp“ ir Delfi
„Ekspress Grupp“ yra pirmaujanti žiniasklaidos grupė Baltijos šalyse, kurios pagrindinė veikla yra internetinės žiniasklaidos turinio kūrimas, laikraščių ir žurnalų leidyba bei spausdinimo paslaugų teikimas. „Ekspress Grupp“ Lietuvoje priklauso populiariausias naujienų portalas Delfi ir reklamos paslaugų internete bendrovė „Adnet media“.
Delfi plius yra išskirtinio turinio ir nepriklausomų autorių platforma, už jų kūrybą mokama iš autorių fondo, kurį sudaro Delfi plius prenumeratos surenkamos lėšos. Delfi užtikrina, kad 100 proc. visų surinktų lėšų yra panaudojamos tik autorių honorarams sumokėti.