Interneto puslapyje skelbiama, kad asmenys, užsiregistravę ir pateikę reikiamus duomenis, per 48 valandas gaus žinią iš agentūros klientų vadybininko. Pinigus žadama persiųsti tik tada, kai anketa bus patikrinta.

Paskyroms keliami reikalavimai: turi galioti ilgiau nei metus, taip pat reikalingi el. paštas ir telefono numeris, neužblokuota skelbimų tvarkyklė. Be to, socialinis tinklas privalo būti naudojamas ir telefone, ir kompiuteryje.

Per metus žadama sumokėti 150 eurų, tačiau yra papildomų sąlygų, kaip, anot kūrėjų, galima padidinti pinigų sumą. Patį procesą agentūra prilygina buto nuomai ir žada, kad slaptažodis pakeistas nebus, taip pat vartotojo nepasieks ir nepageidaujami laiškai.
Apgavikai siekia apeiti „Facebook“ reikalavimus

Agentūros „Socialus marketingas“ kūrybos ir procesų vadovas A. Dalikas atkreipia dėmesį į tai, kas laukia vartotojų, kurie patikės puslapio kūrėjais ir atiduos savo „Facebook“ paskyras.

„Kiek suprantu, žmonėms sumokama už prisijungimą prie paskyros. Tada jų vardu sukuriama kita reklamos paskyra ir per ją yra kuriamos bei paleidžiamos reklamos, kurios ne iki galo atitinka „Facebook“ reikalavimus. Tie žmonės, kurie duoda reklamos agentūrai prisijungimus, užsidirba 20 eurų per mėnesį, tačiau išlieka didelė rizika, kad jų paskyros kartu su sukurtomis reklamos paskyromis bus užblokuotos“, – kalba jis.

Pasak specialisto, išsinuomoti kito asmens paskyrą puslapio kūrėjai nori dėl to, nes jų profilis jau užblokuotas arba pastarieji bijo rizikuoti ir reklamuoti ne visai „Facebook“ reikalavimus atitinkančias prekes: „Jie ieško žmonių, kurie per daug pasitikėdami duos prisijungimą ir leis savo vardu kurti reklamas.“
Socialinio tinklo nuostatų neatitinka internetinio kazino, neleistinų medicinos priemonių, papildų reklamos, kai kurie apribojimai taikomi ir politinei reklamai.

„Pasakymas, kad „negalime susikurti daug paskyrų, nes turime daug klientų ir norime reklamuoti daug prekių“ yra nesąmonė, nes reklamos agentūra, jei viską daro teisingai, gali turėti tūkstančius reklamos paskyrų savo žinioje. Pavyzdžiui, šiuo metu „Socialus marketingas“ gali administruoti iki 3 tūkst. reklamos paskyrų.

Klientų kiekis nėra bėda. Problema atsiranda tada, kai darai kažką neleistino, o „Facebook“ pradeda tave blokuoti. Nėra taip paprasta prisijungti kaip naujam vartotojui ir kurti reklamas, nes „Facebook“ iškart pradeda atidžiau žiūrėti, ką daro visiškai naujas vartotojas, kokias reklamas jis kuria“, – tikina rinkodaros specialistas A. Dalikas.
Puslapio kūrėjai ieško asmenų, kurių paskyros veiktų ilgiau nei metus ir jie nebūtų kūrę reklamos – tik taip galės paskyras panaudoti saviems tikslams: „Ant žmonių, kurie duos prisijungimą, „Facebook“ sienos jų vardu nebus jokių įrašų, bet bus sukurtos kitos paskyros, kurios pradės reklamuoti tam tikras prekes.“

Tad, kaip teigia A. Dalikas, teoriškai blogiausia, kas gali įvykti, tai asmens paskyra bus užblokuota be galimybės ją atgauti. „Dar dažniau paskyros yra nulaužiamos. Tai vyksta, kai žmonės paspaudžia ant gautos nuorodos, kurioje pranešama, kad paskyra bus blokuojama, ir turi tik dieną prisijungti bei patvirtinti savo duomenis. Žmonės ant jos paspaudžia, užpildo ir taip perduoda savo duomenis.“

Patikėjusieji praranda ne tik savo paskyras

Savo ruožtu Nacionalinio kibernetinio saugumo centras (NKSC) primena, kad kiekvienas socialinis tinklas turi savo naudojimo taisykles, su kuriomis naudotojas sutinka, registruodamasis į tą konkrečią platformą – tai yra dviejų šalių susitarimas.

Socialinio tinklo naudotojas yra atsakingas už tai, kaip naudoja paskyrą ir kokį turinį generuoja. Be to, pažeidus socialinio tinklo nustatytas naudojimosi taisykles, jo administratoriai pažeidėjus dažniausia šalina iš socialinio tinklo naudotojų.
„NKSC vertinimu, tokia socialinių tinklų paskyrų „nuoma“ yra ypač rizikingas pasirinkimas, nes sukuriamos sąlygos teisės į privatumą pažeidimams, asmens tapatybės vagystei ir konfidencialių duomenų praradimui – anonimui perduodama paskyros prisijungimo informacija ir prieiga prie saugumo/slaptažodžių nustatymų, taip pat visi paskyroje esantys asmens duomenys (vardas/pavardė, gimimo metai ir vieta, el. paštas, tel. numeris, kontaktai, susirašinėjimo istorija ir kita)“, – aiškina NKSC.

Anot jų, tretieji asmenys, naudodamiesi suteikta prieiga prie paskyros, gali vykdyti neteisėtą veiklą, kaip, pavyzdžiui, išnaudoti prieigą prie jūsų sąskaitos finansinėms operacijoms vykdyti, arba išnaudoti jūsų paskyrą viešų įvairaus turinio pareiškimų skelbimui, kurie gali užtraukti paskyros savininkui ir teisinę atsakomybę (pvz., dėl rasistinių, homofobinių, atvirai agresyvių ar grasinančių pareiškimų ir pan.).

Skaitmeninės marketingo agentūros kurtame puslapyje publikuoti ir du atsiliepimai, kuriuos neva parašė asmenys, patikėję savo duomenis agentūrai.
Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis komentuoja, kad žmonių skundų, sutikusių išnuomoti savo socialinio tinklo paskyras, nesulaukė.

M360 bandė susisiekti su puslapį sukūrusia agentūra nurodytu el. paštu, tačiau atsakymo negavo.

Identiški atvejai užsienio šalyse

Užsienio portalas buzzfeednews.com rašo, kad buvęs ne vienas ir ne du bandymai išsinuomoti „Facebook“ vartotojų anketas. Taip asmenys ne tik padeda agentūroms apeiti socialinio tinklo apribojimus, bet ir atiduoda savo duomenis į svetimas rankas.

Aiškinama, kad kai kurie pažeidėjai neapsiriboja vien puslapių kūrimu: jie siunčia ir nemokamus nešiojamus kompiuterius, jog, asmeniui prisijungus prie savo turimų anketų, galėtų matyti ir patys kurti reklamos puslapius. Apgavikai iš anksto įdiegia operacinę sistemą, kuri suteikia jiems prieigą prie „Facebook“ paskyrų – tokiu atveju reklamas skelbia nuotoliniu būdu.

Nuomotojų ieškantys asmenys ar puslapiai skelbia identišką informaciją, sakydami, kad reikia anketos su užpildytais kontaktiniais duomenimis, taip pat veikiančios ilgiau nei metus ir kt.