Interneto puslapyje skelbiama, kad asmenys, užsiregistravę ir pateikę reikiamus duomenis, per 48 valandas gaus žinią iš agentūros klientų vadybininko. Pinigus žadama persiųsti tik tada, kai anketa bus patikrinta.
Paskyroms keliami reikalavimai: turi galioti ilgiau nei metus, taip pat reikalingi el. paštas ir telefono numeris, neužblokuota skelbimų tvarkyklė. Be to, socialinis tinklas privalo būti naudojamas ir telefone, ir kompiuteryje.
Agentūros „Socialus marketingas“ kūrybos ir procesų vadovas A. Dalikas atkreipia dėmesį į tai, kas laukia vartotojų, kurie patikės puslapio kūrėjais ir atiduos savo „Facebook“ paskyras.
„Kiek suprantu, žmonėms sumokama už prisijungimą prie paskyros. Tada jų vardu sukuriama kita reklamos paskyra ir per ją yra kuriamos bei paleidžiamos reklamos, kurios ne iki galo atitinka „Facebook“ reikalavimus. Tie žmonės, kurie duoda reklamos agentūrai prisijungimus, užsidirba 20 eurų per mėnesį, tačiau išlieka didelė rizika, kad jų paskyros kartu su sukurtomis reklamos paskyromis bus užblokuotos“, – kalba jis.
„Pasakymas, kad „negalime susikurti daug paskyrų, nes turime daug klientų ir norime reklamuoti daug prekių“ yra nesąmonė, nes reklamos agentūra, jei viską daro teisingai, gali turėti tūkstančius reklamos paskyrų savo žinioje. Pavyzdžiui, šiuo metu „Socialus marketingas“ gali administruoti iki 3 tūkst. reklamos paskyrų.
Tad, kaip teigia A. Dalikas, teoriškai blogiausia, kas gali įvykti, tai asmens paskyra bus užblokuota be galimybės ją atgauti. „Dar dažniau paskyros yra nulaužiamos. Tai vyksta, kai žmonės paspaudžia ant gautos nuorodos, kurioje pranešama, kad paskyra bus blokuojama, ir turi tik dieną prisijungti bei patvirtinti savo duomenis. Žmonės ant jos paspaudžia, užpildo ir taip perduoda savo duomenis.“
Patikėjusieji praranda ne tik savo paskyras
Savo ruožtu Nacionalinio kibernetinio saugumo centras (NKSC) primena, kad kiekvienas socialinis tinklas turi savo naudojimo taisykles, su kuriomis naudotojas sutinka, registruodamasis į tą konkrečią platformą – tai yra dviejų šalių susitarimas.
Anot jų, tretieji asmenys, naudodamiesi suteikta prieiga prie paskyros, gali vykdyti neteisėtą veiklą, kaip, pavyzdžiui, išnaudoti prieigą prie jūsų sąskaitos finansinėms operacijoms vykdyti, arba išnaudoti jūsų paskyrą viešų įvairaus turinio pareiškimų skelbimui, kurie gali užtraukti paskyros savininkui ir teisinę atsakomybę (pvz., dėl rasistinių, homofobinių, atvirai agresyvių ar grasinančių pareiškimų ir pan.).
M360 bandė susisiekti su puslapį sukūrusia agentūra nurodytu el. paštu, tačiau atsakymo negavo.
Identiški atvejai užsienio šalyse
Užsienio portalas buzzfeednews.com rašo, kad buvęs ne vienas ir ne du bandymai išsinuomoti „Facebook“ vartotojų anketas. Taip asmenys ne tik padeda agentūroms apeiti socialinio tinklo apribojimus, bet ir atiduoda savo duomenis į svetimas rankas.
Aiškinama, kad kai kurie pažeidėjai neapsiriboja vien puslapių kūrimu: jie siunčia ir nemokamus nešiojamus kompiuterius, jog, asmeniui prisijungus prie savo turimų anketų, galėtų matyti ir patys kurti reklamos puslapius. Apgavikai iš anksto įdiegia operacinę sistemą, kuri suteikia jiems prieigą prie „Facebook“ paskyrų – tokiu atveju reklamas skelbia nuotoliniu būdu.
Nuomotojų ieškantys asmenys ar puslapiai skelbia identišką informaciją, sakydami, kad reikia anketos su užpildytais kontaktiniais duomenimis, taip pat veikiančios ilgiau nei metus ir kt.