Dažniausi svetainių pokyčiai: nuo dizaino iki techninių
Apie SEO migraciją būtina pagalvoti planuojant tiek informacinės svetainės, tiek el. parduotuvės pokyčius. Bendradarbiavimas su SEO specialistais vertingas jau turint įdirbio šiame kanale, tačiau taip pat jų indėlis pravers planuojant startuoti su svetainės optimizacija „Google“ sistemai.
Kone dažniausiai svetainės pokyčius įsivaizduojame kaip dizaino atnaujinimą, siekiant paversti ją vizualiai patrauklesne, patogesne. Tačiau priežasčių, dėl kurių gali prireikti svetainės SEO migracijos, yra gerokai daugiau. G. Kondrotės teigimu, SEO specialistų kompetencijos praverčia planuojant:
Domeno pokyčius. Tai aktualu ne tik „kraustantis“ į kitą domeną, pvz. keičiant prekės ženklą, bet ir nutarus apjungti kelias informacines svetaines ar el. parduotuves į vieną. Taip pat – jungiant ar skaidant kitoms rinkoms skirtus lokalizuotus kalbų domenus.
Techninius pokyčius. SEO migracijos gali prireikti nusprendus keisti svetainės turinio valdymo sistemą, hostingo teikėją, taip pat – integruoti papildomus serverius ar keičiant kitas svarbias svetainės funkcijas.
Dizaino pokyčius. Specialistų pagalba pravers, jei siekiame iš pagrindų pakeisti projekto dizainą. Tokiu atveju turime skirti papildomo dėmesio vartotojo patirčiai.
Struktūros pokyčius. Jais siekiama pakeisti svetainės meniu dalis, koreguoti jų hierarchinę tvarką, perkelti puslapius bei jų turinį, keisti nuorodų sandarą ir pan.
Turinio pokyčiai. SEO migracija būtina nusprendus perkelti, atnaujinti, apjungti ar kitaip koreguoti didžiąją dalį svetainės turinio (nuo kategorijų, prekių parašymų iki tinklaraščio įrašų). Šiuo atveju itin naudinga įvertinti seno turinio SEO vertę ir suplanuoti atitinkamas korekcijas: atsisakyti nepaveikaus turinio ir išsaugoti, papildomai optimizuoti vertingą, srautą atvedantį turinį.
Neretai keisti planuojama ne vieną, o iškart kelias iš išvardytų projekto dalių. „Nuspręsti, ar prireiks specialistų pagalbos, galime įvertinę, ar bus keičiamos tokios svetainės dalys (ar funkcijos), kurios turi įtakos SEO rezultatams. Kuo ryškesni pokyčiai, kuo daugiau svetainės jie apima, tuo didesnė rizika kyla jau turimam SEO įdirbiui. O apgalvoję korekcijas iš anksto, galime iškart išvengti galimų klaidų, optimizuoti svetainę, suplanuoti svarbiausius darbus tam, kad projekto startas būtų maksimaliai sklandus ir sėkmingas“, – aiškina G. Kondrotė.
Kaip išnaudoti svetainės pakeitimus SEO naudai?
SEO migracija atliekama tam tikrais etapais. „Jei bandytume apsibrėžti standartinį, gana abstraktų svetainės SEO migracijos procesą, jis atrodytų maždaug taip: strategijos paruošimas, pasiruošimas ir darbų paskirstymas, darbų vykdymas ir stebėjimas, svetainės peržiūra po paleidimo ir migracijos rezultatų vertinimas. Kuo anksčiau įtrauksime SEO specialistus, tuo daugiau naudos galime gauti“, – teigia G. Kondrotė.
Siekiant maksimaliai suderinti svetainės pokyčius su gerais SEO rezultatais, specialistė pataria:
Pagerinti esamą svetainės struktūrą, atsižvelgiant į geresnę vartotojo patirtį. Jei laukia naujos svetainės kūrimas – būtina jos struktūrą sudaryti jau turint mintyje SEO tikslus.
Patobulinti tobulinamos svetainės techninę dalį: greitį, pritaikomumą mobiliesiems įrenginiams ir kt.
Pašalinti pasikartojantį ar nepaveikų, nevertingą turinį, apjungti panašius turinio vienetus, apgalvoti artimiausius strateginius turinio darbus.
Įvertinti, ar nėra žalingų atgalinių nuorodų, jei yra – jas pašalinti. Tuo pačiu išsaugokime naudingas nuorodas, jei keičiamas domenas – pasirūpinkime nukreipimais į jį.
Peržvelgti vidinių nuorodų strategiją ir prireikus ją pakoreguoti, kad svetainė būtų dar aiškesnė, nuoseklesnė.
Tai – tik keli patarimai. Turint galvoje individualią situaciją, gali būti prasminga atlikti ir kitokius veiksmus, kurie padėtų SEO rezultatams kilti į viršų.
Tarp didžiausių klaidų – lėta komunikacija ir skubūs darbai
Patirtis rodo, kad koją kelyje į SEO migracijos sėkmę gali pakišti net elementarūs dalykai. Norėdami išvengti klaidų, pirmiausia turime susidaryti pokyčių strategiją. Šiame etape jau derėtų įtraukti SEO specialistą – jis ir įvertins pageidaujamų svetainės pokyčių įtaką kanalo rezultatams, ir patars, kaip tikslingiausia optimizuoti naujas svetainės dalis (ar visą naują svetainę). Specialistui prie proceso prisijungus vėliau, strategiją gali tekti keisti, o tai turės įtakos tiek darbų trukmei, tiek kainai.
Kita dažna nesėkmių priežastis – nesavalaikė, nesklandi komunikacija. „Ši klaida itin aktuali sudarant strategiją, gilinantis į verslo poreikius bei lūkesčius. Tačiau taip pat komunikacijos trikdžiai kliudo darbų eigoje. Jei nesusikalba SEO specialistai, verslo atstovai, programuotojai ir vartotojo patirties ekspertai, neverta tikėtis gero rezultato,“ – mano G. Kondrotė.
Pasak jos, procesas gali gerokai užsitęsti dėl to, kad trūksta esminės informacijos apie projektą, taip pat dėl nesuderintų, prioritetais nesuskirstytų užduočių. Problemų gali kilti ir tuo atveju, jei nesilaikoma nurodytų terminų arba komunikacija su specialistais tiesiog vėluoja. Kitaip tariant, svetainės pokyčiai privalo būti vienodu prioritetu visiems su projektu susijusiems žmonėms.
Kita panaši situacija – neracionalus laiko, reikalingo darbams atlikti, įvertinimas. „Natūralu, kad svetainės pokyčių norisi kuo greičiau. Vis dėlto turime suprasti, kad kuo didesni pokyčiai, kuo daugiau sričių jie apima, tuo daugiau bus tarpusavyje susijusių užduočių. Tad neatlikę vienos, negalime pereiti prie kitos. Dėl šios priežasties itin svarbus aiškus planas ir darbų eiliškumas. Prieš akis turint strategiją, nesunku apskaičiuoti, kiek truks visas migracijos procesas“, – teigia G. Kondrotė.
SEO migracijos procesas gali nuvilti ir dėl nepakankamų techninių žinių ar patirties stokos. Tai – dar viena priežastis, kodėl specialistus turėtume įtraukti į planus kuo anksčiau. Be patyrusios komandos neretai nepavyksta įvertinti migracijos rezultatų, neatliekama peržiūra, auditavimas prieš naujosios svetainės versijos paleidimą bei po jo. Taip pat netinkamai atliekami nukreipimai ar kiti svarbūs techniniai darbai. Rezultatas – nesklandžiai, lėtai veikianti, nepatogi ar netgi „Google“ apskritai nematoma svetainė.
Apibendrinus – išvengti šių klaidų galime nesunkiai. Tereikia detalaus ir logiško svetainės atnaujinimo (ar perkėlimo) plano, stiprios komandos bei tikslaus poreikių ir galimybių įvertinimo. Kiekvienam SEO migracijos etapui skyrę pakankamai dėmesio, galime pasirūpinti, kad svetainė ne tik patobulėtų techniškai, vizualiai, iš vartotojo patirties pusės, bet ir atitiktų paieškos sistemų lankytojų bei paties „Google“ lūkesčius. Taip galime ir pakloti pamatą aukštiems naujos svetainės SEO rezultatams, ir išlaikyti ar pastiprinti jau esamas pozicijas.