„Konkursas – puikus metas apžvelgti savo metinius rezultatus ir pažiūrėti, ką gero sukūrėme, kuo didžiuojamės, kur sukūrėme didžiausią vertę. Antra, visada įdomu pasimatuoti su kolegomis, partneriais, klientais – kaip mums pavyko, ko mes pasiekėme, kur link galime eiti, ką kolegos padarė geriau, išmintingiau, ko galime pasimokyti, nes į konkursą ateina geriausios agentūros, geriausi vidinės komunikacijos specialistai, geriausi valstybinių institucijų projektai. Pamačius visa tai, prasčiau daryti jau nebegalima – tai kelia ir visą rinkos kartelę“, – sako „PR Impact Awards 2021“ atstovė, Komunikacijos industrijos asociacijos tarybos narė R. Stonkutė.


„Geriausių projektų pristatymas yra puikus komunikacijos rinkos žemėlapis, kuriame matome, kur link einame, galime pasitikrinti su tarptautine rinka. Nes pasikviečiame geriausius pranešėjus iš užsienio – pasižiūrime, kaip mes atrodome jų pristatomų pasaulinių tendencijų kontekste“, – papildo R.Stonkutė.

Pasak jos, konkursai veikia ir kaip stiprus teigiamas emocinis faktorius – komandos turi progą pasidžiaugti, didžiuotis savo darbais.

„Mes tai vadiname komunikacijos rinkos atlaidais, nes tai – svarbiausias metų renginys, čia susitinka visų sričių komunikatoriai, iš Lietuvos ir užsienio. Turime progą pabūti kartu, pamatyti vieni kitus, aptarti naujienas, patraukti vieni kitus per dantį ir pamatyti, kaip gyvename. Net jeigu tai vyks nuotoliniu būdu – tikrai rasime būdų, kaip tarpusavyje pasikalbėti, pabendrauti ir sužinoti vieni apie kitus“, – dėl 2021 metais birželio 10 d. vyksiančio renginio garantuoja R. Stonkutė.
Romualda Stonkutė

Kaip matuoti komunikacijos sukurtą vertę

Komunikacijos specialistai per mažai įvertina poveikį, kurį jų komunikacijos kampanija padarė nematerialiems ir materialiems organizacijos ištekliams, tokiems kaip reputacija, žinomumas, tvarumas, santykių su trečiosiomis šalimis sukūrimas, apyvartos padidėjimas, klientų skaičiaus augimas, sumažėjusios išlaidos ir pan. Šie dalykai turėtų atsispindėti rengiant paraiškas geriausių projektų konkursui.

„Komunikacijos sukuriamos vertės išmatavimas apskritai dabar yra aptariamas pasaulio bendruomenėje kaip vienas iš didžiausių iššūkių. Mes dažnai nepaisome būtinybės sekti komunikacijos procesų nuo jų pradžios iki pabaigos, iki galimo ekonominio poveikio. Vietoj to konkursų paraiškose rezultatui parodyti dažnai pasitelkiame kiekybinius socialinės žiniasklaidos pasiekiamumo rodiklius, bet jie neparodo komunikacijos efektyvumo“, – DELFI M360 vaizdo pokalbyje sakė „PR Impact Awards 2021“ tarptautinės komisijos pirmininkė Lina Jakučionienė.

Pasak jos, vertindami konkursui pateiktas komunikacijos projektų paraiškas, komisijos nariai visada ieško unikalumo, tikėjimo savo idėja, bet labiausiai – sukurtos vertės ir teigiamų pokyčių.

„Jei projekto tikslas – didinti skaitmeninį raštingumą, tai rezultatų skiltyje neužtenka parašyti, kad specialiai kampanijai sukurtą vaizdo įrašą peržiūrėjo 50 tūkst. žmonių. Tikslas turi koreliuoti su rezultatais, įrodančiais, kaip ir kiek kampanija prisidėjo prie skaitmeninio raštingumo didinimo. Tam, kad galėtume įvertinti kampanijos efektyvumą, reiktų jos pradžioje įsivertinti status quo ir palyginti jos kaitą projekto pabaigoje. Teigiamas pokytis yra vertė, kurią dėl komunikacijos pavyko sukurti “, – pataria „PR Impact Awards 2021“ komisijos pirmininkė L. Jakučionienė.

Lina Jakučionienė

Daugiau hibridinės komunikacijos projektų

Organizatoriai mano, kad „PR Impact Awards 2021“ konferencijos tema „Hibridinės komunikacijos sėkmės formulė“ atsispindės ir paraiškų turinyje.

„Paraiškose pamatysime, su kokiais iššūkiais šiemet susidūrė komunikacijos profesionalai, kokių sėkmių ir nesėkmių patyrė pandemijos metu, kai išnyksta linijinės komunikacijos principas ir turime labai greitai priimti sprendimus, išbandyti naujus kanalus“, – sako Lietuvos komunikacijos asociacijos tarybos narė ir viena iš „PR Impact Awards 2021“ organizatorių Karolina Barišauskienė.

Ji ragina savo komunikacijos projektus konkurse aktyviai pristatyti ne tik patyrusius komunikacijos specialistus, bet ir mažuosius rinkos dalyvius.
Karolina Barišauskienė

„Iš patirties galiu pasakyti, kad yra baimių konkuruoti su didžiausiais rinkos dalyviais, kurie turi dideles apyvartas ir didžiausius klientus. Bet pernai metų patirtis parodė, kad pandemijos metu atsirado puikių kampanijų, įgyvendintų net ir su minimaliausiais biudžetais. Be to, paraiškos pildymas naudingas patiems: kai surašai viską į vieną lapą – pamatai, kiek daug padaryta.

Konkursas taip pat yra galimybė pabūti tarp didžiųjų, gerųjų, pasisemti iš jų motyvacijos augti ir tobulėti. Todėl noriu paraginti visus mažuosius rinkos žaidėjus drąsiai teikti paraiškas “, – tikina K. Barišauskienė.

Organizatoriai spėja, kad šiemet „PR Impact Awards“ atsispindės pasaulinių konkursų tendencijos, kur pristatyta ypač daug stiprių projektų, susijusių su Covid-19 iššūkiais ir vidinės komunikacijos organizavimu.