Stabdyti triukšmą reikia ir pačiam
Apie sprendimą neskelbti jokio turinio ir pasiūlymą prie to prisidėti ir kitiems, G. Juozapavičius gruodį parašė savo socialinių tinklų paskyroje. Tiesa, didelio palaikymo nesulaukė – juk kaip tik prieš šventes daugeliui labai norisi komunikuoti kuo daugiau, deja, dažnai negalvojant apie kuriamo turinio vertę.
„Šiemet nusprendžiau pabandyti savo kailiu, ką reiškia sumažinti tą turinio kūrimą. Socialiniuose tinkluose kiekvienas iš mūsų gauname milžinišką turinio kiekį, bet laiko skiriame tam labai nedaug, nes tiesiog nebespėjame visko suvartoti – komunikuoja ne tik prekių ženklai, komunikuoja patys žmonės, visi tą milžinišką turinio kiekį jaučiame asmeniškai. Matydamas tą savo aplinką socialiniame tinkle pagalvojau pamėginti, ką reiškia, jeigu tu tiesiog pats sustabdai ir pabandai bent jau kažkokį laiką nieko nedaryti“, – pasakojo rinkodaros ekspertas.
G. Juozapavičius visiškai nuo socialinių tinklų neatsijungė – tik kurį laiką buvo tiesiog stebėtoju, nieko nerašydamas, nekeldamas, nespausdamas jokių patiktukų ar kitaip nereaguodamas į turinį.
„Stengiausi nedaryti veiksmų ir neužsiimti tuo, kad dar to turinio vienetų kepčiau pats arba jų kiekį didinčiau. Eksperimentas labai įdomus, nes pagundų buvo labai daug, ypač kai Kalėdos, naujieji metai – pagavau save, kad irgi gundė skelbti tas niekines žinutes, kad ir aš prie kalėdinės eglės, štai taip sutikau šventes, kokį palinkėjimą parašyti ar panašiai“, – juokėsi jis.
„Iš tiesų aplink save aš mačiau gausybę tokių žinučių, kurios nekuria jokios vertės, tik užteršia eterį, atima tavo laiko. Tu matai skirtingus žmones prie tos pačios eglės, prie dovanėlių, štai aš jau oro uoste, štai nuskridau, aš jau viešbutyje, štai mano naujametinis stalas su tokiais patiekalais – žiūri ir galvoji, na kam to reikia, ypač galbūt kritiškai pasižiūrėjau, kam to reikia iš marketingo ir komunikacijos žmonių. Juk tai yra žmonės, kurie labai daug kalba, kiek mes daug turim aplink save to sukurto nekokybiško turinio, bet labai gaila, kad dalis tos pačios bendruomenės taip pat užsiima tokio turinio kūrimu. Tad aš taip norėjau patirti per save, kad galima to nedaryti ir iš tiesų tai dariau su tokia intencija, kad paraginčiau žmones, ypač tuos, kurių tai duona kasdieninė, kad susimąstytume, ar mes patys ne per daug to turinio dedam“, – kalbėjo G. Juozapavičius.
Kokybiškos komunikacijos pasigenda ir tarp prekių ženklų
Tuščios komunikacijos daug tiek asmeniniuose profiliuose, tiek tarp prekių ženklų.
„Dalis prekių ženklų, čia jokia ne paslaptis, gyvena pagal susidarytus planus, kad reikia komunikuoti su klientu, reikia jam apie save priimti, o Kalėdos ir naujieji metai yra periodai, kai vėlgi yra ta puiki proga pasibelsti į kliento duris. Bet kitąsyk turbūt pamirštama, kad tas pasibeldimas yra tiesiog per daug banalus, per daug neįdomus. Kas man iš to, kad kažkoks prekių ženklas siunčia man žinią, kad sveikina mane su Kalėdomis?“, – ironizavo G. Juozapavičius.
„Žiūrint į šituos ir kitus metus prekių ženklai turi labai aiškiai susimąstyti ir persidėlioti, kaip jie komunikuoja su savo klientais. Juk prekių ženklai, jeigu turi surinkę tam tikrą auditoriją, tampa bendruomenės būrėjais, nuomonės formuotojais, idėjų skleidėjais – jie gali daryti įtaką vartotojui. Tokios bereikšmės žinutės, kurios kalba apie kažkokią nereikšmingą nuolaidytę ar nereikšmingą įvykiuką tik erzina žmones, kai tuo metu galima sugalvoti kokią drąsią, įdomią idėją. Netgi per tas pačias Kalėdas ar naujuosius metus tam yra toks geras laikas, nes mes, kaip socialinės būtybės, tada esame labai atviri, mūsų širdys jautrios, mes tokiam giluminiame pasąmoniniame lygmenyje suprantame, kad turime prisidėti prie kažkokių kilnesnių didesnių darbų negu kasdieninė rutina. Tad reikia prisiimti lyderystę ir pradėti kalbėti, štai, čia yra tokia problema ir mes čia kartu kažką galima nuveikti“, – siūlė rinkodaros ekspertas.
Tik daug vilčių, kad šiais metais prekių ženklai jau pereis prie kitokios komunikacijos, jis neslėpė neturintis.
„Vis dėlto turbūt viskas priklauso nuo tokio bendro marketingo lygio Lietuvoje. Jeigu lygintume save su europiečiais, tai čia negali labai savęs plakti – pats marketingas, mano vertinimu, Lietuvoje yra aukšto lygio. Mes iš tiesų turime labai daug stiprių specialistų, labai daug inovatyvių sprendimų, kuriuos darome, bet ar mes gebėsime transformuoti ir keisti tas komunikacijas, būti drąsesniais? Man labai patinka tas drąsos terminas, ypač praėjusiais metais jis man įgavo daug naujų prasmių, apie ką aš anksčiau negalvojau – reikia būti drąsesniais komunikacijoje, bet drąsesniais ne tik žinute, bet ir ištrauktų klausimų forma, kanalais, pateikimu“, – kalbėjo jis.
Visą pokalbį, kuriame G. Juozapavičius taip pat pasidalino savo įžvalgomis, kas bus svarbiausia marketingo bendruomenei šiais metais, žiūrėkite laidoje „Marketingas 360“, kurios įrašą rasite straipsnio viršuje.