Iki šiol asociacija vienijo tik ryšių su visuomene agentūras. Nuo dabar KIA nariais galės tapti visos komunikacijos paslaugas teikiančios įmonės – komunikacijos, ryšių su visuomene, skaitmeninės komunikacijos, influencerių, žiniasklaidos planavimo, reklamos, rinkodaros, kūrybinės agentūros ir kitaip save vadinančios komunikacijos industrijos dalyvės, kurios atitiks KIA Etikos kodekso ir Veiklos kokybės standarto nuostatus ir gaus dabartinių asociacijos narių rekomendacijas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Per 11 metų asociacijos veiklos laikotarpį komunikacijos industrija smarkiai keitėsi. Šalia tradicinių ryšių su visuomene atsirado skaitmeninės komunikacijos kryptis ir kitos paslaugos. Tai ir lėmė asociacijos sprendimą išplėsti savo veiklą. Komunikacijos paslaugų integracija ir jų įvairumas tik padidino šių paslaugų kokybės standarto ir šios srities savireguliacijos poreikį “, – sako Komunikacijos industrijos asociacijos (KIA) Tarybos pirmininkas Artūras Jonkus.
Tai patvirtina ne tik matoma rinkos raida, bet ir asociacijos su „Vilmorus“ prieš metus atlikti vadovų tyrimai, kurie parodė keletą svarbių dalykų: komunikacija ir ryšiai su visuomene kyla į strateginį lygmenį įmonėse ir organizacijose, vis daugiau vadovų supranta komunikacijos svarbą organizacijoje; komunikacija vis glaudžiau siejama su verslo tikslais ir svarbiausiais našumo rodikliais (KPI‘s).
„Asociacija turi 11 metų įdirbį, vienija vertybiškai stiprias agentūras. Ryšiai su visuomene yra mūsų DNR, nes nei viena komunikacijos sritis neturi tokios privilegijos, kai kalbame apie strateginės komunikacijos, reputacijos ar krizių vadybos klausimus. Tuo pačiu mūsų darbas yra matyti toliau, vesti klientus pirmyn, lankstumas ir atsinaujinimas atsižvelgiant į komunikacijos naujoves – mūsų duona kasdieninė. Todėl norime siųsti rinkai teisingą žinutę, kad vienijame ir atstovaujame ne tik tradicinių ryšių su visuomene, bet įvairių kompetencijų komunikacijos ekspertų komandas“, –pasakoja asociacijos Garbės teismo pirmininkė Daiva Lialytė.
A. Jonkus sako, kad asociacijos durys platesniam ratui įmonių atveriamos pačiu laiku – karantinas pažadino poreikį vienytis, visuomeniniais pagrindais daugiau duoti visuomenei, kartu rūpintis profesiniais interesais ir parodyti komunikacijos kuriamą vertę bei teikiamas galimybes šiuo neįprastu metu.
„Asociacijos veikla rodo industrijos brandą ir veikiantį savireguliacijos mechanizmą. Mums rūpi veiklos etika ir aukščiausi kokybės standartai – tai yra būtina narystės asociacijoje sąlyga. Konsultuojame viešojo sektoriaus įmones dėl skaidrių viešųjų pirkimų, reguliariai organizuojame šviečiamuosius renginius įvairiomis komunikacijos temomis, bendradarbiaujame su aukštosiomis mokyklomis, teisininkais. Patys mokomės dalyvaudami asociacijos Vadovų klubo veikloje. Visu tuo siekiame kelti profesijos standartus“, – dėsto KIA Tarybos pirmininkas A. Jonkus.
Keičiasi ir asociacijos interneto svetainė: vietoje buvusio adreso www.rsva.lt bus naudojamas www.komunikacija.lt.
2019 metai komunikacijos sektoriui buvo vieni geriausių po 2008-ųjų finansų krizės: asociacijai priklausančios agentūros pernai išplėtė paslaugų portfelį ir apyvartą padidino 15,2 proc., o tiesiogines pajamas – 11,4 procentų. Asociacijos vienijamos 8 agentūros pernai uždirbo 4,84 mln. eurų tiesioginių pajamų, o bendroji apyvarta išaugo iki 9,77 mln. eurų.
Ryšių su visuomene agentūrų asociacija RSVA (dabar – KIA) buvo įkurta 2009 metais siekiant užtikrinti agentūrų veiklos etikos ir profesinius standartus bei gerinti komunikacijos verslo aplinką šalyje.
KIA vienija aštuonias, daugiau nei pusę ryšių su visuomene rinkos apimančias agentūras, kurios teikia kokybiškas ryšių su visuomene ir konsultavimo paslaugas ir vykdydamos veiklą laikosi Veiklos kokybės standarto bei griežtų etikos normų: „Adverum“, „Agency 1323“, „co:agency“, „Headline“, „Idea Prima“, „Integrity PR“, „Nova media“ ir „PR Service/Edelman Affiliate“.
Visoms asociacijos vienijamoms agentūroms 2020 metais suteikti Veiklos kokybės standarto ženklai: Atsakinga agentūra, Atskaitinga agentūra, Skaidri agentūra, Tobulėjanti agentūra ir Visuomeniška agentūra.