Pirkėjams įkyrėjo reklama socialiniuose tinkluose, bet…
91 proc. Jungtinės Karalystės pirkėjų internetu neseniai vykdytoje apklausoje teigė, kad socialiniuose tinkluose yra per daug reklamų ir net 35 proc. yra nustoję sekti prekės ženklą per pastaruosius metus dėl nepatinkančios komunikacijos. Vis dėlto ekspertai sako, kad dėl šių duomenų reikėtų ne nustoti reklamuotis socialiniuose tinkluose, o daryti tai labiau apgalvotai.
„Tokie skaičiai gąsdina, bet medalis visada turi dvi puses. Toje pačioje apklausoje 57 proc. respondentų teigė, kad pamatę reklamą socialiniuose tinkluose jie ieškojo daugiau informacijos apie prekės ženklą ir net trečdalis jų vėliau kažką įsigijo dėl matytos reklamos.
Pozityviai nuteikia ir tai, kad beveik pusei apklausos dalyvių (45 proc.) yra priimtina gauti reklamas apie jų interesus atitinkančius produktus. Tad čia galime daryti išvadą, kad mesti socialinių tinklų iš savo rinkodaros strategijos tikrai nereikia; reikia tik atidžiau rinktis auditorijas ir ieškoti geresnių komunikacijos kampų, kurie atitiktų potencialių pirkėjų pažiūras, interesus, suteiktų vertės“, – pranešime žiniasklaidai komentuoja Aurimas Paulius Girčys, skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.
86 proc. SVV reklama padeda pritraukti naujų klientų
Dalis smulkių ir vidutinių verslų (SVV) Lietuvoje vis dar vangokai naudojasi reklama internete ir čia jiems vertėtų pažiūrėti, ką analogiško dydžio įmonės daro Vakarų valstybėse. Jungtinėje Karalystėje atlikta smulkių ir vidutinių verslų apklausa („Amazon Ads“) atskleidė, kad net 86 proc. SVV pripažįsta, kad reklama internete jiems padeda pritraukti naujų klientų. Negana to, 76 proc. reklama internete padėjo plėsti verslą pačioje JK, o 54 proc. – augti ir už savo valstybės sienų per pastaruosius 12 mėnesių.
„Dėl tokių gerų rezultatų, net 44 proc. šiame tyrime apklaustų SVV teigė padidinę savo investicijas į reklamą internete per praėjusius metus, o investuoja daugiausiai į reklamą soc. tinkluose, paiešką ir reklamą skydeliuose (angl. banners). Lietuvoje matome, kad dalis SVV yra labai inovatyvūs ir bando naudoti skaitmeninę rinkodarą savo verslams plėsti, regionuose vyksta daugybė mokymų jaunoms įmonėms, jos susidomėjimo sulaukia, kas rodo, kad augimui potencialo SVV turime.
Vis dėlto įmonės susiduria iššūkiais: didelė dalis skaitmeninės rinkodaros kompetencijų yra sukoncentruotos didmiesčiuose, mažesniuose miestuose šios srities specialistų stinga, tad įmonės bando savo jėgomis valdyti reklamą internete, kas kartais veda į nusivylimą, nes nepasiekiama norimų rezultatų. Tad čia SVV norėčiau patarti viena: nebijokite kreiptis į agentūras didmiesčiuose, dalies jų kainos yra tikrai įkandamos ir vertos rezultatų, kurie gali padėti auginti verslą. O JK situacija tik patvirtina, kad skaitmeninė rinkodara SVV gali padėti kalnus nuversti“, – sako A. P. Girčys.
Bando sujungti realų ir skaitmeninį pasaulius
Technologijų kūrėja „IRCODE“ rinkai pristatė tai, ką patys vadina, pirmu rinkoje sprendimu, sukurtu panaikinti atotrūkį tarp tradicinės ir skaitmeninės rinkodaros. Bendrovė sako, kad sprendimui naudoja neuroninius tinklus ir patentuotą vaizdo gavimo technologiją, kuri leidžia reklamos gavėjams gauti daugiau informacijos apie jos turinį tiesiog nukreipiant telefono kamerą į vizualą. Technologijos kūrėjų teigimu, šis sprendimas yra reikšmingas reklamos technologijų rinkos žingsnis į priekį, perkeliant pasenusius formatus į kitą lygį ir atliepiant rinkos poreikį.
„Sprendimo kūrėjai kalba labai optimistiškai, vis dėlto ateityje pamatysime, kaip jiems seksis įtikinti ne tik reklamos kūrėjus, bet ir vartotojus naudotis jų sprendimu. Funkcionalumus žada įspūdingus: DI pagrindu veikiantis vaizdų atpažinimas, galimybė nededant jokio QR kodo sukurti interaktyvias reklamas, sekti jų rezultatus, integruoti kitas reklamos formas ir per tokią interaktyvią sąsają tradicinę reklamą patalpinti į skaitmeninės rinkodaros strategijos „piltuvėlį“. Skamba labai gerai, bet tuo pat metu ir sudėtingai, nes norint, kad veiktų, reikia pakeisti ir reklamos gavėjų įpročius. Jei „IRCODE“ tai pasiseks, galime pamatyti nemažai pokyčių reklamoje“, – komentuoja skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.