Šį konkursą organizuoja Lietuvos marketingo asociacija (LiMA), Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija (KOMAA) ir reklamos mokykla „The Atomic Garden“. Pasirinktam nevyriausybinės organizacijos projektui jaunieji reklamos kūrėjai siūlo savo reklaminės kampanijos idėjas: trys geriausios idėjos pristatomos „Adrenalino“ renginio „Adfest“ metu, iš kurių vienai skiriamas apdovanojimas, o vėliau siekiama rasti rėmėjų ir ją įgyvendinti realybėje. Šiais metais paskelbus užduotį - pasiūlyti socialinės reklamos kampanijos idėją organizacijai „Gelbėkit vaikus“- paraiškas dalyvauti konkurse jau pateikė 13 jaunųjų kūrėjų komandų.
Konkurso organizatoriai sako, kad atrinkti užduotį šiemet buvo paprasta. „Išrinkti geriausią užduotį buvo nesudėtinga dėl labai paprastos priežasties: aiškiai suformuluoti tikslai, problematika ir auditorija. Kaip dažnai nutinka ir su įprastomis verslo užduotimis – kuo ji tikslesnė ir aiškesnė – tuo lengviau pradėti darbą. Taigi šįkart geriausiai užduotį formulavo būtent „Gelbėkit vaikus“. Iš kitos pusės, temos aktualumas ir ažiotažas po įstatymo priėmimo rodo temos aktualumą. Taigi, vertinant tai, kad užduotį atliks jauni reklamos kūrėjai – ši užduotis yra galimybė sukurti įdomų portfolio darbą, kurį pamatys didelė auditorija ir jis bus jai aktualus“, sako komisijos pirmininkas, reklamos agentūros „McCann“ Vilnius kūrybos vadovas ir „The Atomic Garden“ Vilnius dėstytojas Mantas Velykis.
Organizacijos „Gelbėkit vaikus“ direktorė Rasa Dičpetrienė pasakojo, kad socialinės reklamos idėjos konkurse nusprendė dalyvauti dėl keleto priežasčių. „Pirmiausia todėl, jog, mūsų matymu, Lietuvos visuomenei šiuo metu tikrai yra labai reikalinga vientisa, patraukli ir motyvuojanti socialinė reklamos kampanija, akcentuojanti smurto prieš vaikus problemą mūsų visuomenėje bei skatinanti keisti Lietuvos žmonių elgesį. 2017 m. vasario 14 d. Seimas vienbalsiai įstatymu įteisino smurto prieš vaikus draudimą, patvirtintas įstatymas įsigalios liepos mėnesį. Priimtas įstatymas nereiškia, kad smurtas prieš vaikus iš karto sumažės – atvirkščiai – viešumoje matysime vis daugiau smurto prieš vaikus atvejų, nes jie bus pradėti identifikuoti ir viešinti. Tokiame kontekste mažiau susivokiantys visuomenės nariai ir tam tikros suinteresuotos grupės ar kai kurie įstatymui nepritariantys politikai (beje, jie balsavimu pritarė smurto prieš vaikus draudimui) turės puikią erdvę skleisti savo idėjoms ir, siekdami asmeninių tikslų, kelti sumaištį visuomenėje. Dabar, greitai, patrauklia ir suprantama visiems Lietuvos žmonėms forma, mūsų visuomenėje reikia paskleisti smurto prieš vaikus netoleravimo žinią, kol šiai tezei priešingų žinutės dar nepradėjo labai aktyviai skleisti kitos, smurtą prieš vaikus toleruojančios visuomenės grupės ar asmenys“, - sako ji.
„Antra, konkurse dalyvaujame dar ir todėl, jog norime tam tikra prasme prisistatyti Lietuvos reklamos kūrimo profesionalams, kurie galbūt vis dar turi nuomonę, jog mūsų šalies nevyriausybinės organizacijos yra senų pažiūrų, netoleruojančios komunikacijos inovacijų, neturinčios supratimo, kokią galią turi ir kokia yra svarbi socialinė reklama. Nesinori kalbėti viso mūsų šalies NVO sektoriaus vardu, tačiau kalbant apie organizaciją „Gelbėkit vaikus“, komunikacijos svarbą NVO veikloje ir socialinės reklamos įtaką mūsų visuomenei žinome bei suvokiame, be to, viena iš pagrindinių mūsų organizacijos vertybių yra kūrybiškumas, tačiau, ne paslaptis, kad geros idėjos ir efektyvus jų įgyvendinimas daug kainuoja, o tam neturime nei finansinių galimybių, nei pakankamai žmogiškųjų išteklių. Savo veikloje vis dar esame priversti koncentruotis į realių Lietuvos vaikų problemų sprendimą, o ne į savo organizacijos įvaizdžio gerinimą ar idėjų komunikaciją. Kol dar Lietuvoje yra alkanų ir sušalusių vaikų, negalime koncentruotis daugiausiai į teisingų socialinių idėjų skleidimą, bet turime nedelsiant šiems vaikams padėti. Esant tokioms aplinkybėms, organizacijai „Gelbėkit vaikus“ labai padėtų nuosekli kvalifikuotų reklamos kūrimo ir jos įgyvendinimo profesionalų savanorystė organizacijoje. Gal po bendradarbiavimo šiame projekte tokių atsiras?“, - vylėsi R. Dičpetrienė.
Reklamos ir kūrybiškumo festivalis „Adrenalinas" vyks birželio 9 d. Menų spaustuvėje, Vilniuje.