„Kažin ar dar kada esame turėję tokią situaciją, kada geriausia gyventojų pagalba – kai jie nieko aktyvaus neveikia. Žinoma, prie veiklos pripratusiems piliečiams tai nėra lengvas iššūkis, todėl norime kūrybinėmis priemonėmis paskatinti juos likti namuose, o kartu ir suteikti idėjų, ką veikti – tai padės padaryti mūsų pildoma svetainė www.karantinas.lt. Ačiū partneriams, kurie prisijungė prie šios iniciatyvos“, – išplatintame pranešime žiniasklaidai teigė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Pasak jo, tema bus dar aktualesnė artėjančių šv. Velykų kontekste – deja, ne visi supranta, kad šiemet šią šventę privalome švęsti kitaip, nukelti pasimatymus su šeimomis ir giminėmis, jei nenorime rizikuoti visų sveikata.
Reklamos mokyklos „The Atomic Garden Vilnius“ vadovas Jordis Šatūnas pasakojo, kad prie idėjos nusprendė prisijungti pamatę savivaldybės pagalbos prašymą feisbuke, mero patarėjo Karolio Žukausko paskyroje.
„Galvojome, kokia forma galime būti naudingi. Nusprendėme, kad galime panaudoti mūsų jau turimą „Creative Brief Contest“ konkurso formatą – paprašėme prisijungti mūsų lektorių. Jau tai, kad dalyvius įkvėpė tokie mūsų reklamos guru kaip Rimantas Stanevičius ir Tomas Ramanauskas, mano manymu, yra labai daug“, – pasakojo J. Šatūnas.
Pasak jo, įgyvendinti išbaigtos reklamos konkursą tik virtualiai būtų buvę pernelyg sudėtinga, tad jie paprašė konkurso dalyvių sukurti tekstų idėjas, o vėliau atrinkę geriausias pritaikė joms vieningą vizualinį sprendimą. Visi kūriniai buvo padovanoti tiek Vilniaus savivaldybei, tiek bet kam, norintiems juos naudoti.
„Paskelbėme atvirus failus – tegu naudoja, kas tik nori, jei reikia – užsideda savo miesto ženklą. Jei nežino, kaip tai padaryti – tegu kreipiasi į mus pagalbos, padėsime, kad tik visiems būtų geriau“, – kalbėjo J. Šatūnas.
Jis tikino esantis tikras socialinės reklamos nauda. „Vien iš mūsų konkurso dalyvių yra 43 žmonės, kurie suprato, kad reikia saugotis, saugoti vyresnius žmones – jau tai yra daug. Taip pat visi mentoriai apie tai galvojo ir šnekėjo, jie tapo tos idėjos ambasadoriais, kaip ir mes patys, organizatoriai. Tada mes visus tuos darbus paskelbėme feisbuke, kur sulaukėme labai daug palaikymo. Tai reiškia, žmonės apie tai pagalvoja, ir tai jau yra labai svarbus momentas“, – sakė J. Šatūnas.
Vilniaus mero patarėjas Karolis Žukauskas džiaugėsi sulaukęs didelio reklamos agentūrų palaikymo – ne tik kuriant idėjas patiems, bet ir atrenkant geriausias, padedant jas išbaigti“ „Buvo komisija, atrinkome geriausias idėjas, jas nušlifuoti padėjo didžiausių Lietuvos agentūrų kūrybos vadovai. Be tų aukščiau paminėtų keturių agentūrų, turėjom labai didelę visų agentūrų kūrybinių galvų paramą – „ Milk“, „New!“, „TRUTH“, „Ogilvy Vilnius“, „NotPerfect“, „DDB Vilnius“, TBWA, „Bechtle & Milzarajs“, o „DDB Vilnius“ dar padarė vizualus“.
Prie kampanijos prisijungė žiniasklaidos portalai, žurnalai ir kitos priemonės: „Delfi“, „15min“, „lrytas.lt“, „Bernardinai.lt“, „savaite.lt“, „Žmonės“, „Ji“, „Happy365“, „IQ“, „Tavo vaikas“, „Mano namai“, „National Geographic“, „TV antena“, „Prie kavos“, „Kitokie pasikalbėjimai“. Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux” kampanijai visoje Lietuvoje neatlygintinai suteikė daugiau nei 300 lauko reklamos stendų, o spaudos darbus plakatams padovanojo „GSP Supply”.
Artimiausiu metu planuojama kampaniją perkelti ir į „Facebook“ socialinį tinklą, per kurį būtų pasiekta didžioji dalis šiuo tinklu besinaudojančių lietuvių. Čia planuojama pasitelkti verslo pagalbą.
„Kontaktuojame su kitų miestų savivaldybėmis, siūlome jiems savo pagalbą. Natūralu, kad jie neturi tokių resursų kaip Vilnius, todėl jau gavome prašymų pasinaudoti mūsų kampanijos vizualais – mielai atiduodame viską, ką sukuriame. Nesvarbu, kur gyvena lietuviai, juos turi pasiekti informacija, kuri padės gelbėti gyvybes arba leis lengviau iškęsti karantino sąlygas”, – sakė R. Šimašius.
Kiekvienas interneto vartotojas taip pat kviečiamas prisidėti prie šios kampanijos – visus vizualus gali parsisiųsti iš svetainės www.karantinas.lt/kampanija ir naudoti savo socialiniuose tinkluose.
Vilniaus savivaldybė kol kas neprognozuoja, kiek laiko truks informacinė kampanija, tai priklausys nuo karantino situacijos Lietuvoje.