„Kartu su geru bičiuliu ir tuo metu kolega reklamos agentūroje, Regiu Pranaičiu, aptarinėjome darbinius reikalus, ir jis papasakojo, kad Madride sutiko buvusius savo mokytojus iš prestižinės „Miami Ad School“. Jie Ispanijos sostinėje įkūrė praktika paremtą reklamos mokyklą“, – prisiminė A. Šičkus. – Uždavėme sau tris klausimus: ar yra bent panaši mokykla Lietuvoje ir aplink, ar kažkuri aukštoji mokykla moko šių dalykų, ir ar rinkai reikia tokių specialistų. Atsakę sau į juos, jau po dviejų savaičių sėdėjome prie derybų stalo ir įgijome teisę atstovauti „The Atomic Garden“ Lietuvoje.“
Anot jo, reklamos mokyklos idėja sulaukė didelio palaikymo šalies reklamos industrijoje. Ypač ja užsidegė patyrę reklamos vilkai Tomas Ramanauskas ir Rimantas Stanevičius.
„Būtent Tomas su Rimantu padėjo pristatyti mokyklą vietinei rinkai. Jiems pasiūlius, suorganizavome introsesiją, kurios metu pristatėme „The Atomic Garden“ ir tai, kas iš tikrųjų yra reklamos kūrybininko profesija. Norinčių sudalyvauti renginyje buvo trigubai daugiau, nei turėjome vietų, tad abejonių neliko – mokykla privalo būti Vilniuje. Duris atvėrėme 2014-ųjų rudenį, o pirmoji reklamos kūrybos pamoka įvyko lapkričio pradžioje. Tiesa, šiandien daug geriau atsimenu po kelių savaičių surengtą inauguracinį vakarėlį, kuriame apsilankė beveik visi Vilniaus reklamščikai. Buvo vau!“
A. Šičkaus teigimu, iš pradžių sėkmę lėmė rinkos poreikiai. Nė viena aukštoji mokykla šalyje tuomet neruošė rinkai reikalingų profesionalų, o praraja tarp universitetų programų ir to, ko iš tikrųjų reikėjo rinkai, buvo milžiniška.
„Norint išmokti dirbti ir kurti reklamas, reikia tiesiog imti ir daryti tai vienu metu taikant teoriją ir praktines žinias. Tai ir tapo mokyklos pagrindu: mokiniai žinių semiasi dirbdami, o jiems padeda didžiausi protai rinkoje. Jei trumpai, praktika, praktika ir dar šiek tiek praktikos. Ir dabar manau, kad tokiu būdu reikiamų dalykų išmokstama daug greičiau. Be to, tuo pačiu mokaisi iš būsimų darbdavių, ir tai tampa lyg ilgu, šešis mėnesius trunkančiu darbo pokalbiu. Ne veltui vos po poros metų rinkoje jau sklandė kalbos – nori įsidarbinti reklamos agentūroje, eik mokytis į „The Atomic Garden“, – prisiminė A. Šičkus.
Pašnekovas neslepia, kad mokytojai ir jų patirtimi bei realiais darbiniais pavyzdžiais grįstos programos šiandien yra didžiausia mokyklos stiprybė. Jo teigimu, per dešimtmetį po „The Atomic Garden“ stogu pavyko suburti daugybę reklamos ir rinkodaros profesionalų. Visi jie savaip prisidėjo prie programų sudarymo, didžiausią dėmesį kreipdami į tai, ko reikia rinkai. Šiandien atominę bendruomenę sudaro daugiau nei 1100 narių – įvairių kursų programas ruošusių mokytojų ir jas baigusių alumnų. Visi jie draugiškus santykius palaiko ir po studijų, o įgytos pažintys ne vienam buvusiam mokiniui pravertė siekiant geresnių pozicijų darbo rinkoje. Paklaustas apie didžiausias sėkmės istorijas, „The Atomic Garden“ direktorius pirmiausia išskiria kontroversišką „G-Spot“ kampaniją.
„Viena efektyviausių turizmo kampanijų pasaulyje gimė keliems reklamos kurso mokiniams sprendžiant eilinę užduotį. Kiek vėliau sulaukiau miesto turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ direktorės žinutės su komplimentais, kad sukūrėme gerą reklamą. Tiesą sakant, iš pradžių nesupratau, ką ji turi omenyje. Tik paspaudęs atsiųstą nuorodą suvokiau, jog socialiniai tinklai sprogsta, nes visi dalijasi G taško idėja. Na, o visa kita – jau istorija.“
Tiesa, A. Šičkų taip pat džiugina ir mokinių asmeniniai pasiekimai. Jau antraisiais metais kelių jų darbai laimėjo prizines vietas prestižinio tarptautinio reklamos leidinio „Lürzer’s Archive“ jaunųjų talentų konkurse, o dabar smagu matyti apdovanojimus festivaliuose laiminčius atominius, kurie patys vadovauja kūrybinėms komandoms. Kiti sėkmingai dirba užsienio agentūrose, o kuo pasigirti turi ne tik reklamos kūrybininkai. Pavyzdžiui, ne vienas prekių ženklų vadovų kursą baigusiųjų šiandien save gali vadinti sėkmingu marketingo vadovu.
„Pati mokykla gimė iš poreikio rinkoje, todėl su laiku atsirado nemažai pokyčių. Šiuo metu iš esmės atnaujiname reklamos kūrybos kurso programą ir ruošiame prekių ženklų ir produktų vadovus, skaitmeninės komunikacijos profesionalus, itin rinkoje geidžiamus creative performance specialistus, kurie kasdien darbuose išnaudoja reklamos kūrybą, duomenų analitiką ir dirbtinio intelekto galimybes. Kviečiame ne tik į kelis mėnesius trunkančius kursus, bet ir žymiai intensyvesnes, dienos ar dviejų kūrybines dirbtuves. Visų jų esmė lieka ta pati. Mokome tai, ką reikės atlikti tikrame darbe, o pamokų metu padeda mokytojai – profesionalai-praktikai, kasdien dirbantys tai, ko moko.“
Jo teigimu, šie nuolat vykstantys pokyčiai įkvėpė po dešimtmečio reklamos ir kūrybiškumo mokyklą pervadinti į reklamos ir rinkodaros mokyklą.
„Kūrybiškumas niekur nedings, nes tai yra mūsų pagrindinė vertybė, vis kitu pavidalu atsiskleidžianti kiekvienos pamokos metu. Kitą semestrą turėsime du naujus kursus – „Product Design“ ir „Praktinė rinkodara“. Pastarasis tik dar labiau įtvirtins naują rinkodaros kryptį. Kad tai yra aktualu, rodo kiekis norinčių sužinoti daugiau ar net užsiimti sau vietą jau dabar“, – artimiausius planus pristatė atominis direktorius.