„Lietuvoje vis dar nepagrįstai gaji sekėjų kiekio ir patiktukų kultūra. Bendraudami su verslais ir skirtingais prekių ženklais pastebime, kad šie neretai prie išsikeliamų tikslų nurodo sekėjų ar patiktukų skaičių. Norėjome sugriauti mitą apie sekėjų svarbą iš principo, todėl tyrimo dalyvių paklausėme, kiek jie yra linkę sekti prekių ženklų profilius socialiniuose tinkluose“, – dėsto „Marvelous LT“ direktorė Liveta Alekna.

Tyrimas parodė, jog vos 1 iš 4 lietuvių iš tiesų seka verslų profilius ir, anot L. Aleknos,  yra gerokai dažniau linkę stebėti bei vertinti ne sekėjų skaičių:  „Socialinių tinklų vartotojams kur kas svarbiau, kokiu turiniu dalinamasi, kaip dažnai tai daroma ir kiek tvarkinga profilio higiena, t.y., verslo paskyros adreso, darbo laiko, kitos kontaktinės informacijos tikslumas. 1 iš 3 lietuvių apsilanko prekių ženklų, kurių neseka, profiliuose. Todėl kur kas svarbesnė ne surinktų sekėjų gausa, o prekių ženklo aktyvumas, nes jis kuria teigiamą įvaizdį bei didesnį pasitikėjimą pačiu prekių ženklu“.

Liveta Alekna

Nebeįtikinantys influenceriai – ar tikrai?

Nors trečdalis Lietuvos gyventojų teigia sekantys žinomus žmones socialiniuose tinkluose, tyrimas atskleidė, jog pasitikėjimas nuomonės formuotojais nuosekliai mažėja nuo 2022 m.

„Per pastaruosius metus padaugėjo vartotojų, kurie socialinėje erdvėje nepasitiki žymių žmonių nuomone – 2023 metais nepasitikėjimas siekė 58 proc, o 2022 metais 55 proc. Tai reiškia, kad tiek vartotojai, tiek prekių ženklų atstovai tampa reiklesni, rinkdamiesi su kuo bendradarbiauti. Nuomonės formuotojų pasirinkimas rinkodaroje nebeapsiriboja tik siekiu formuoti įvaizdį. Keliama vis didesnė kartelė turinio kokybei, pasirinkimui, ką ir kiek reklamuoti“, – aiškina L. Alekna.

Taip pat daugėja manančių, kad nuomonės formuotojų įrašuose per daug reklamos, atskleidė tyrimas – taip manančių per metus išaugo iki 78 proc., lyginant su duomenimis 2023 metais, tuomet taip manančių buvo 70 proc.

Verta pastebėti, jog noras išbandyti rekomenduojamas prekes ar paslaugas išlieka pastovus ir siekia 52 proc.

„Pusė žmonių, sekančių nuomonės formuotojus, teigia, jog jų rekomendacijos skatina išbandyti produktus. Ir net 3 iš 5 teigia naudojantys žymių žmonių reklamuojamus nuolaidos kodus. Todėl galima daryti išvadą, jog nors pasitikėjimas nuomonės formuotojais iš esmės mažėja, tačiau gebėjimas parduoti išlieka ir vis dar žaidžia svarbią rolę planuojant prekių ženklų marketingo bei komunikacijos strategijas“, – pabrėžia „Marvelous LT“ vadovė.

Plačiau su tyrimu, įžvalgomis ir duomenimis susipažinti galite čia.

Reprezentatyvų socialinių tinklų naudojimo tendencijų tyrimą penktus metus iš eilės atliko KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų institutas. Tyrimo metu buvo apklausti 603 vyrai ir moterys, 16-64 m. amžiaus.