Sukurtą turinį galima naudoti pas save
Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad UGC – tai kone ta pati influencerių rinkodara. Tačiau esminis skirtumas tarp šių dviejų reklamos formų yra tai, kad UGC kūrėju galima tapti net ir neturint didelės sekėjų minios. Skirtingai nei influenceriai, UGC kūrėjai, sukūrę foto ar video turinį, jo neturi publikuoti pas save – jų medžiagą prekių ženklai patys keliasi į savo socialines medijas. Kitaip tariant, tai yra vartotojo sukurtas turinys prekių ženklui, kurį jis gali naudoti pats savo nuožiūra.
Lietuvoje jau galima rasti nemažai UGC kūrėjų: Giedrė Vainauskienė, Greta Domeikaitė, Kornelija Čekuolienė – tik vieni iš pavyzdžių, kurie nors ir neturi dešimčių tūkstančių sekėjų, tačiau sėkmingai kuria turinį įvairiems prekių ženklams.
Pigiau nei reklama pas influencerius
Kai prekių ženklas bendradarbiauja su influenceriu, jis moka už prieigą prie šio kūrėjo auditorijos. Sumokėjus pinigus, tikimasi, kad kuo didesnė jos dalis pamatys nuomonės formuotojo įkeltą reklamą ir tai padės prekių ženklo žinomumui ar pardavimams. Tuo tarpu UGC kūrėjams prekių ženklai moka tik už sukurtą turinį, o ne už prieigą prie jų socialinių tinklų auditorijos. Dėl šios priežasties, UGC kūrėjų sukurtas turinys yra gerokai pigesnis, o dalis sutinka dirbti net ir barterio principu. Svarbu suprasti, kad pigesnis turinys šiuo atveju tikrai nereiškia prastesnio. Atvirkščiai – UGC kūrėjai dažnai specializuojasi vienoje ar keliose nišose, kurios jiems yra artimos. Tai reiškia, kad iš jų galite tikėtis itin autentiško ir nuoširdaus turinio, kurio tikrai ne visada sulauksite iš didžiųjų influencerių, kurie neretai reklamuoja bet ką, net ir tai, kas jiems visiškai svetima.
Autentiškas ir pasitikėjimą keliantis turinys
Ne paslaptis, kad vartotojai vis atsainiau žiūri į nugludintą ir išblizgintą reklamą. Būtent todėl paprastų žmonių (UGC kūrėjų) reklama galima kur kas taikliau apeliuoti į vartotojų pasąmonę. Tokio pobūdžio reklama vartotojams kelia daugiau pasitikėjimo – natūralu, juk daug lengviau susitapatinti su tais, kurie į mus panašūs, o ne tais, kuriuos matome ant žurnalų viršelių. „Bazaarvoice“ atlikto tyrimo duomenys atskleidžia, kad net 60 % vartotojų mano, jog UGC yra autentiškiausias rinkodaros turinys.
Kiti skaičiai dar iškalbingesni – net 84 % vartotojų yra labiau linkę pasitikėti prekių ženklo rinkodaros kampanija, jei joje naudojamas UGC turinys. Nieko nuostabaus, kad pasitikėjimą keliantis turinys atneša ir daugiau pardavimų. Tyrimo duomenimis, net 40 % vartotojų yra labiau linkę pirkti, jei pamato, kad reklamoje naudojama UGC pobūdžio medžiaga. Pasitelkus UGC turinį, pigiau atsieina ir reklamos. Ištirta, kad CPC (kaina už paspaudimą) būna net iki 50 % mažesnė reklamose, kuriose naudojamas vartotojų sukurtas turinys, nei tose, kur naudojama įprastinė vizualinė medžiaga.
Egzistuoja ir daugiau skirtingų UGC formų
Tiesa, vartotojų sukurto turinio galite rasti ir kitur – UGC turi nemažai skirtingų formų. Visų pirma, panaršykite socialinėse medijose. Vartotojai dažnai mėgsta pažymėti prekių ženklus, kuriuos jie naudoja, dėvi ar valgo. Kadangi toks turinys jau yra socialinėje medijoje, jums juo persidalinti savo puslapyje tampa dar paprasčiau – žinoma, visuomet paprašykite vartotojo leidimo naudoti medžiagą pas save. Ne ką mažiau naudos galite gauti ir iš „Google“ atsiliepimų skilties. Ten rasite daugybę vartotojų sukurto turinio – tai puikus būdas gauti gyvenimiškų, „buitiškų“ nuotraukų su jūsų produktais. Dar viena UGC aukso kasykla – „Youtube“ vaizdo įrašai. Vaizdo įrašų UGC paprastai būna ilgesni ir išsamesni, juose gilinamasi į jūsų produktus, todėl iš jų galima gauti tikrai kokybiško turinio. Nepamirškite ir tinklaraščių – šio tipo UGC dažnai apima daugialypę medžiagą: ir nuotraukas, ir vaizdo įrašus, ir tekstą, todėl tai puikus būdas vienu metu gauti kelių skirtingų rūšių UGC.