Suteikti sertifikatai rodo, kad šios agentūros savo veikloje vadovaujasi aukščiausiais finansinio ir klientų skaidrumo, atskaitomybės, atsakomybės standartais, deklaruoja interesus, aktyviai dalyvauja edukacinėje komunikacijos srities veikloje ir pačios nuolat tobulėja, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Nuo 2016 metų sertifikatus vienerių metų laikotarpiui teikia Komunikacijos industrijos asociacijos (anksčiau – Ryšių su visuomene agentūrų asociacija) Taryba, atsižvelgdama į nepriklausomų auditorių pateiktas agentūrų veiklos audito išvadas.

Šių metų sausį agentūrų veiklą vertinusi audito bendrovė „Nexia“ patvirtino, kad 8 agentūros atitinka visų penkių KIA veiklos kokybės Standaro ženklų reikalavimus: Atskaitinga agentūra, Skaidri agentūra, Atsakinga agentūra, Visuomeniška agentūra ir Tobulėjanti agentūra.

„Šį Standartą sukūrėme kaip teikiamų paslaugų kokybės garantą, kuris užtikrina, kad Standarto sertifikatą turinčios komunikacijos agentūros įsipareigoja ne tik užsakovui, bet visai rinkai, ir savo veikloje vadovaujasi asociacijos patvirtintu Etikos kodeksu. Šiuo Standartu siekiame didinti agentūrų veiklos skaidrumą, gerinti jų veiklos kokybę ir skatinti užsakovus atsakingai rinktis komunikacijos partnerius. Jau turime pavydžių, kai Standarto sertifikatai įtraukiami į komunikacijos paslaugų įsigijimo konkursų sąlygas“, – sako KIA Tarybos pirmininkas Artūras Jonkus.

Asociacijos nariams finansų atskaitomybės, skaidrumo ir atsakingumo reikalavimai yra privalomi. Kitiems rinkos dalyviams – neprivalomi, tačiau nuo šių metų jau platesnis ratas įmonių galės pretenduoti į penkis Standarto ženklus – Atskaitinga agentūra, Skaidri agentūra, Atsakinga agentūra, Visuomeniška agentūra ir Tobulėjanti agentūra.

Veiklos kokybės Standarto poreikis kilo prieš daugiau kaip 5 metus, kai komunikacijos rinkoje pasitaikydavo nemažai ydingos praktikos: dirbtinai išpučiamos įmonių apyvartos, dirbama su tarpusavyje konkuruojančiais klientais, vykdomi komentarų „karai“ naujienų portaluose.

Komunikacijos industrijos asociacija (KIA), vienijanti agentūras „Adverum“, „Agency 1323“, „co:agency“, „Headline“, „Idea Prima“, „Integrity PR“, „Nova media“ bei „PR Service/Edelman Affiliate“, įkurta 2009 metais, siekiant stiprinti profesinius standartus ir gerinti komunikacijos verslo aplinką šalyje.

Į asociaciją susibūrusios aukščiausius veiklos kokybės standartus propaguojančios 8 agentūros 2019-aisiais uždirbo 4,84 mln. eurų tiesioginių pajamų (11,4 proc. augimas) ir pasiekė 9,77 mln. eurų bendrąją apyvartą (15,5 proc. augimas).